2020-11-07, 11:22
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det är sanslöst att så många här verkar vilja strunta i lagar och regler bara för att de ogillar Trump.
OSSE:s valobservatörer har en annan uppfattning. De anser att valet och rösträkningen skötts bra.

Men ja just det!
OSSE ingår ju också i konspirationen.
Tänkte inte på det.
2020-11-07, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Officiella observatörer har tillträde så klart. Från båda sidorna. Däremot släpper de inte in random MAGA-retards som vill leka observatör. Allt detta finns bekräftat, varför kollar du inte upp saker ordentligt först?

Röstsedlar har försvunnit och tillkommit.
2020-11-07, 11:23
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Att demokraterna uppmanar sina väljare att poströsta är bara för det är bara genom poströstningen man kan påverka slutresultatet i slutänden genom att fuska till sig röster. Det är det vi nu sett i flera delstater. Detta måste utredas och sedan får domstolarna sköta resten.
Har du något belägg för det eller ska jag bara avfärda det som en konspirationsteori? Det är konstigt att folk inte tar coronaviruset på allvar eller bara avfärdar det. 237000 amerikaner har dött av Covid 19 och då är det väl logiskt att man uppmanar folk att sprida ut röstandet och inte trängs i vallokalerna under valdagen? Jäklar vad folk tror på konspirationer.
2020-11-07, 11:23
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Kritiken mot Trump från OSSE är väl nästan inte ens inlindad.

Några utsnitt från Svenskan.
– Det var ett grovt missbruk av ämbetet, säger Michael Link, som leder OSSE:s uppdrag under USA:s presidentval, till Stuttgarter Zeitung om Trumps tidigare krav på att rösträkningen ska stoppas i flera delstater.
"Ogrundade anklagelser kring systematiska brister, i synnerhet från den sittande presidenten under valnatten, skadar allmänhetens förtroende för demokratiska institutioner", skriver OSSE.

Självklart är det ogrundat om man inte tittar. Och Nordkorea är en demokrati.

Citat:
One Michigan county clerk caught a glitch in tabulation software so they hand counted votes and found the glitch caused 6,000 votes to go to Biden + Democrats that were meant for Trump and Republicans. 47 MI counties used this software. All must check now!
https://twitter.com/robbystarbuck/status/1324783531139235841
2020-11-07, 11:24
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likebananas
Okej, du är redan vid 2024, jag nämnde mellanårsvalet för att se reaktionen efter denna härva (Trump, Corona, Bidens hälsa, Harris popularitet etc).
2024 har jag ärligt talat inte ens tänkt på. Du tar upp bra punkter, frågan är väl hur mycket Trump har lyckats förföra dels partiet och dels den vanliga Joe. Kommer Puerto Rico bli en fullvärdig stat? Och är verkligen populismen begraven eller tvärtom? Vad blir arvet av Trump. Är trött i skallen nu men är intresserad av en följetong när man är uppe igen. Tack för snacket och hjärngympan.
Intressanta frågor du tar upp. Mellanårsvalet kan bli en bra indikator på hur landet ligger. Det återstår att se om Biden fortfarande är president då, 80 bast gammal och redan lite trött. Fan, nu ser jag redan fram emot 2022. Riksdagsval i Sverige och mellanårsval i USA.

OM det nu skulle vara så att Trumpen tvingas lämna in hoppas jag att GOP lyckas skaka fram en riktigt folkkär, karismatisk högersnubbe till valet 2024. Gärna en konservativ guvernör från Deep South, eller liknande. Hård men rättvis. Någon som slår vakt om lag och ordning men värdesätter den amerikanska friheten. Som inte faller för bluffen från medborgarrättsrörelsen. Typ en Reagan, men i 50-årsåldern.

Mr. Trump — you will be missed.
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Det blir iallafall rättvist för hela det amerikanska folket om China Joe lyckas vinna med sitt fuskande. Alla får en president ingen ville ha.
Om bara lagliga röster räknats så Donald Trump vinner hade lite mer än hälften varit nöjda medans lite mindre än hälften missnöjda.

Ordvalet "legal votes" är Trumps sätta att försöka smutskasta väljare och kuppa sig igenom ett val.
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Omräkningar i Amerikanska val har skett tidigare och det brukar skilja på några hundra röster, så vist har du rätt.

Om det skiljer sig mer eller mindre detta val än tidigare kommer att visa sig. Jag litar inte på någon av sidorna för övrigt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det är sanslöst att så många här verkar vilja strunta i lagar och regler bara för att de ogillar Trump.

Ska du ta och redovisa till punkt och pricka vilka lagar och regler som gäller per stat?
2020-11-07, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Det är väl inte så konstigt? Alla med grundläggande kunskaper i statistik och demografi ser ju vartåt det barkar - varfør skulle inte folk leta efter nytt jobb och varfør skulle inte kvarvarande medarbetare førsøka førklara sakläget?
Jag hörde att demokraterna har refererat till en intervju av Biden den 16de Juli då har han beskrivit vad händer om inte Trump lämnar vita huset frivilligt.
De påstår att det är sagt under intervjun att om han inte gör det då kör vi ut honom.
Jag har letat efter källan den 16de Juli men tyvärr hittar jag inte intervjun.
2020-11-07, 11:26
Medlem
Frågan är om det behövs någon som håller upp stora skyltar med stora bokstäver som visar vad Biden ska säga när han svärs in som president? Med tanke på hans demens som förvärras ju längre tiden går så lär han inte kunna komma ihåg och upprepa orden som domaren läser upp för honom när han ska svära in presidenteden. Installationstalet kommer också bli riktigt underhållande.. Hans sluddrande och svamlande som man knappt kommer fatta någonting av..
2020-11-07, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
alla vet ju att demokraterna har fuskat precis som alla vet att trolleri är just trolleri, det svåra är ju att lista ut hur tricket/fusket har gått till.

Tyst på dig, har du inte lyckats bevisa trolleriet så blir det per automatik ”sanning”..😁
2020-11-07, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Man betalar tillbaka lånen genom att ta nya lån. Skulden har ökat konstant sista tjugo åren, oavsett president.

Biden måste ju fortsätta öka statsskulden även om skatterna höjs då han vill öka utgifterna.

Att öka statsskulden är det bara en handfull politiker som är emot. Rand Paul är en.

Skrev för att eventuellt öppna ögon, att möjligt Trump inte är så intelligent gällande ett lands ekonomi.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in