2020-11-07, 11:05
Medlem
trillians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg

EN av 53 🙂😙

... Det finns nog fler ska du se Det var bara ETT exempel så du räknade rätt på antalet exempel jag redovisade! Duktigt
2020-11-07, 11:06
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Trump ledde med 5-0 i halvlek men förlorade med 6-5 på övertid pga motståndarna fuskade till sig en massa fördelar i andra halvlek. Så vill jag skildra det.
HD får rätta felen i ett senare skede.

Med samma argument kan man hävda att republikanerna innan matchen gjorde sin egen planhalva längre, demokraternas kortare, bytt ut både domare och linjedomare under matchens gång samt bytt ut sitt mål till en basketkorg.
2020-11-07, 11:06
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladmums
Borde justeras för befolkningsökning. Om man räknar på procentandelen av hela befolkningen som just nu röstat på Biden så är det cirka 23% (inklusive folk som är för unga att rösta osv)

Reagan låg på cirka 22% 1984.

Om man vill ha andel av befolkningen så kan man såklart räkna fram det. Trump hade 19% 2016.

Popular vote i % vs antal røstande ger en bild av hur het valkampen har varit.
2020-11-07, 11:08
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Blir spännande att se när republikanska politiker, en efter en, nu kommer lämna det sjunkande Trumpskeppet som råttor.

Jag har redan sett sammanställningar på temat men vore kul att följa upp detta ytterligare.
Exempelvis: den republikanske senatorn Pat Toomey har sagt till CBS News:
“The president’s speech last night was very disturbing to me because he made very, very serious allegations without any evidence to support it,”

Vilka har vi fler?

Det finns listor på många hundratals högt uppsatta Republikaner som motsatte sig Trumps kampanj och de är nog även emot Trumps aggerande nu efter valet.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Republicans_who_oppose_the_Donald_Trump_20 20_presidential_campaign
2020-11-07, 11:08
Avstängd
Det är sanslöst att så många här verkar vilja strunta i lagar och regler bara för att de ogillar Trump.
2020-11-07, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Stämmer detta påstående:
Du har lika lite bevis för någon som påstår att republikanerna har fuskat?
Du har inga bevis EMOT ett flygande spaghettimonster, eller hur?

Att outbildade amerikanare köper ett så ovetenskapligt narrativ köper jag, men jag blir besviken på svenskar som generellt har bra kritiskt tänkande, köper något sådant rakt av.

Varför ska du ens skildra det? Avvakta tills en domstol kommer med ett utlåtande.

Min hållning är att jag har inte en aning om det skett eller ej. Inte du heller. Om valfusk skett, låt en domstol avgöra det och sedan kan du öppna en helt egen tråd bara om valfusket.

Jag skildrar bara vad poströstning handlar om. Att man har en stor chans att fuska om man ligger under stort pga att alla delstater inte är förberedda eller kompetenta att ta hand om poströsterna. I Nevada misstänker man att man kunnat rösta 2 ggr. En gång genom att gå till vallokalen, en gång genom poströstning?? Brevbärare sitter åtalade för bedrägeri, i Virginia skickade nsn ut 500000 " applications" till fel adress. I New York 100000, i Ohio 50000.
Begriper ni inte att poströstningen i USA är ett stort kaos??
2020-11-07, 11:09
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Trump ledde med 5-0 i halvlek men förlorade med 6-5 på övertid pga motståndarna fuskade till sig en massa fördelar i andra halvlek. Så vill jag skildra det.

En rösträkning är ingen "match". Resultatet är redan klart från början. Det handlar bara om att vända på korten. Det är jävligt svårt att fuska till sig fördel i sista sekunden när man inte vet utfallet och dessutom på massa ställen samtidigt under enorm kontroll.

Snälla använd kritiskt tänkande era kretiner. Försök och tänka i termer av "är detta rimligt?". Är det inte mer rimligt att Trump redan för länge sen förstod att poströsterna skulle bli ett problem pga att mest demokrater poströstar+covid => Han smutskastar dem och förbereder för det han gör just nu: försöka ogiltigförklara poströsterna.

Den enda som fuskar här är Trump!
2020-11-07, 11:10
Medlem
Så Bidens eftermäle kommer ju inte vara snyggt, den förste Presidentkandidat/ presidenten som fuskat till sig ämbetet, jag tippar att släktnamnet Biden blir lika populärt som Hitler framgent!
2020-11-07, 11:11
Medlem
Inkommers avatar
Det blir iallafall rättvist för hela det amerikanska folket om China Joe lyckas vinna med sitt fuskande. Alla får en president ingen ville ha.
Om bara lagliga röster räknats så Donald Trump vinner hade lite mer än hälften varit nöjda medans lite mindre än hälften missnöjda.
2020-11-07, 11:12
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:

Löjligt. Du borde veta nu att poströsterna räknas senare.
Rekordmånga har poströstat.
Demokraterna uppmanade till poströstning p.g.a. pandemin.
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Du vet att det finns fotbollsmatcher det har hänt i va utan fusk? Om det kan hända i fotboll kan det hända i val.

Mer korrekt vore dessutom att beskriva det som att Trump ledde med 1-0 i paus men torskade med 1-3. Inte särskilt uppseendeväckande.
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det är sanslöst att så många här verkar vilja strunta i lagar och regler bara för att de ogillar Trump.

Demokrati verkar tyvärr inte stå högt i kurs längre. Om alla röster skulle räknas om, skulle det då bli exakt samma resultat? Jag vågar säga nej. Sedan förlorar Trump nästan säkert ändå, men rätt ska vara rätt oavsett av vad självutnämnda experter hävdar.
Senast redigerad av madchance 2020-11-07 kl. 11:15.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in