2020-11-05, 02:17
Avslutad
Hoppas ingen här ligger ute m biljettpengar.
Citera
2020-11-05, 02:54
Medlem
Usel trådstart räddas.

Citat:
Företaget bakom Solresor har gått i konkurs vilket medför att Solresors verksamhet har upphört.

Det finns just nu en del intressenter för att föra Solresor vidare i ny regi. Du kan redan nu få din bokade paketresa återbetald av Rejsegarantifonden i Danmark eller vänta och se vad som sker med ett eventuellt nytt ägarskap för Solresor.

Vi hoppas att vi en dag snart ska kunna hälsa dig varmt välkomna tillbaka med informationen att din bokade resa blir genomförd av en ny ägare. Med förbehåll för COVID-19.

Alla paketresor bokade med Solresor är i dagsläget omfattade av den danska Rejsegarantifonden om de inte genomförs. Du kan läsa mer på Rejsegarantifondens hemsida: https://www.rejsegarantifonden.dk/forside/

Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på telefonnummer 0775 51 00 00

Med vänliga hälsningar,
Solresor

https://www.solresor.se/foretagsrekonstruktion/
Citera
2020-11-05, 07:36
Medlem
Jofs avatar
Hoppas dom sköter återbetalningarna bättre än andra resebyråer.
Citera
2020-11-05, 08:08
Bannlyst
Dom blir uppköpta 100% oroa er inte.
Citera
2020-11-05, 09:22
Medlem
mr-virros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldMeH
Dom blir uppköpta 100% oroa er inte.
Sen är frågan om paketresor med flyg är framtiden eller om det är någon annan bransch man bör satsa på om man har pengar över och kan ta över verksamheter.
Citera
2020-11-05, 09:31
Medlem
Vem reste med solresor? Alla gånger jag kollat resor på deras hemsida så har de varit dyrare än alla andra. Dåligt utbud och dålig sökfunktion.

Däremot tror jag att paketresor definitivt har en framtid. Folk vill ha det bekvämt och boka allt på samma ställe.
Citera
2020-11-05, 09:48
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zipperventura
Vem reste med solresor? Alla gånger jag kollat resor på deras hemsida så har de varit dyrare än alla andra. Dåligt utbud och dålig sökfunktion.

Däremot tror jag att paketresor definitivt har en framtid. Folk vill ha det bekvämt och boka allt på samma ställe.

Jag reste med Solresor en gång. Tyckte det va hyfsat billigt, tills jag kom fram och insåg att mitt rum med havsutsikt var ett förråd under marknivå. När jag påtalade problemet fick jag till svar att jag borde va glad över allt som blev rätt istället för att fokusera på det dåliga. Och det är ju bra, att de har så positiv inställning alltså, alla som nu blir av med jobben. No biggie, liksom; det är bara att sluta deppa och älska allt som gör livet värt att leva!
Citera
2020-11-05, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
Jag reste med Solresor en gång. Tyckte det va hyfsat billigt, tills jag kom fram och insåg att mitt rum med havsutsikt var ett förråd under marknivå. När jag påtalade problemet fick jag till svar att jag borde va glad över allt som blev rätt istället för att fokusera på det dåliga. Och det är ju bra, att de har så positiv inställning alltså, alla som nu blir av med jobben. No biggie, liksom; det är bara att sluta deppa och älska allt som gör livet värt att leva!

Haha.. ja vad ska man säga.. karma?

Hoppas likadant för alla dryga, griniga sas-kärringar och snobbiga sas-piloter också.. att de blir av med jobben och tvingas arbeta för ryanair eller liknande..
Citera
2020-11-05, 10:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mr-virro
Sen är frågan om paketresor med flyg är framtiden eller om det är någon annan bransch man bör satsa på om man har pengar över och kan ta över verksamheter.
Eller så köper man upp för att minska konkurrensen. Man bör inte oroa sig om man har något paket liggandes hos solresor med andra ord
Citera
2020-11-05, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg

Jag har rest många gånger med Solresor till Kanarieöarna. Flera andra svenska resebyråer hade också samma hotell och ö, men till betydligt högre pris. Det du upplevde stämmer inte alls med mina erfarenheter.
Citera
2020-11-07, 09:34
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zipperventura

Kan inte annat än att hålla med.

Har kollat ett antal gånger på resort där Solresor låg markant högre än andra.

Sen kan det vara att Solresor var billigare till vissa destinationer kanske men som jag inte var intresserad av typ Kanarieöarna och liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in