2020-11-07, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Jag ser en annan utväg. En är att såna som du slutar tramsa och erkänner valresultatet.
Vad tror du om det?
Herregud, USA har utsatts för en statskupp av liberaler och tror folk bara ska sitta och acceptera? Är det för att ni äckel planerar att fuska ännu mer än sist här i sverige också? Fan dags att skjuta er.
2020-11-07, 08:31
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Nu har det hittats lastbilar från USPS på gränsen till Kanada, fullastade med röstbrev som aldrig blev räknade/inlämnade.

Det verkar vara så omfattande att jag ser ingen annan utväg än ett omval utan poströster snart.

Det hålls naturligtvis tyst om det i media, men det jobbas på högvarv dygnet runt för att upptäcka eventuella fusk. Det ser inte ut att sluta på ett bra tag.

Det måste finnas nog med bevis snart till juridisk tyngd att ogiltigförklara hela valet.

Blir det omval, vilket det förmodligen blir, så vinner Trump. Jag ser ingen annan möjlig utväg.
Ja, omval utan ballots vore onekligen det enda rätta.
2020-11-07, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Valfusk förekommer i princip varenda president/primärval, och det har tydligt förekommit även i detta valet. Frågan är bara i vilken stor grad det har skett, och huruvida fuskandet kan ha haft ngn påverkan på valresultaten.
Med tanke på hur jämnt valet är så har det självklart påverkat utgången i flera stater.
2020-11-07, 08:32
Medlem
WheelofFortunes avatar
Citat:
Jag ser en annan utväg. En är att såna som du slutar tramsa och erkänner valresultatet.
Vad tror du om det?

Om man lever i en demokrati så är det självklart att potentiellt valfusk ska granskas. Ni som skriker att det inte ska granskas är mot demokrati. Sedan får man helt enkelt lita på utfallet av granskningen. Seriöst. Skärpning. Ni börjar bekänna er anti-demokratiska färg.
2020-11-07, 08:34
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaskneger
Med tanke på hur jämnt valet är så har det självklart påverkat utgången i flera stater.
Precis så, men framför allt i WI, MI, PA, GA, AZ och dvs även i MN.
2020-11-07, 08:39
Medlem
MrArturs avatar
Detta är intressant. I denna tråd får vi från första parkett, mitt i smörjan, följa hur foliehattarna följer varje halmstrå ned på djupet. Hur desinformation sprids vidare av nyttiga idioter som okritiskt länkar till sina favorit youtubebevis och andra källor helt utan spår av uppvisad trovärdighet.

Såhär ser det i regel ut som exempel:
Citat:
It started with a tweet from a conservative media personality, accompanied by photos, claiming that more than 1000 mail-in ballots had been discovered in a dumpster in Sonoma county in California. Within hours on the morning of 25 September, a popular far-right news website ran the photos with an “exclusive” story suggesting thousands of uncounted ballots had been dumped by the county and workers had tried to cover it up.

In fact, according to Sonoma county officals, the photos showed empty envelopes from the 2018 election that had been gathered for recycling. Ballots for this year’s general election had not yet been mailed. Even so, within a single day, more than 25,000 Twitter users had shared a version of the false ballot-dumping story, including Donald Trump Jr., who has 5.7 million followers.

https://www.sciencemag.org/news/2020/10/us-election-nears-researchers-are-following-trail-fake-news

Syftet med desinformation är inte enbart att så frön för följare. Det är även att så tvivel till myndigheter och samhället i stort. Allt från juridiska enheter, domstolar och hela rättsväsendet till sjukvård, vetenskap, posten, polisen, sociala försäkringar osv. Att splittra och polarisera samhällen. Något de är beroende av alla nyttiga idioter för att åstadkomma. Och vi har inget försvar alls på populationsnivå. Vaccinet hade varit en bättre/högre utbildad population, men jag tvivlar på att utbildning av denna omfattning är genomförbar.

Vi kommer alltid, återigen på populationsnivå att vara sårbara för denna typ av desinformation vilket kommer att leda till än mer följare och än mer splittring och polarisering i samhället. Detta är ett virus långt farligare än alla tidigare kända virus och finns som en naturlig del av människans DNA sedan första generationers människor. För coronaviruset vidtas åtgärder för att minska smittspridningen. För detta virus har istället internet via främst sociala medier ökat spridningstakten med några tiopotenser.

Jag minns hur "hur kunde detta hända" ofta frågades angående utvecklingen i Tyskland som föranledde till andra världskriget. Frågan borde snarare ha ställts på formen "Varför händer inte detta betydligt oftare" och på den frågan är det självklara svaret att det inte funnits någon självklar maskin för att sprida detta virus. Den finns dock idag och utnyttjas till fullo av desinformatörer på internets olika plattformar och vinner nya virusvektorer varje dag i långt högre takt än vad folk tillfrisknar.
2020-11-07, 08:42
Medlem
WheelofFortunes avatar
Citat:
Käften bögjävel, acceptera valsedeln. Har du bevis?

Kommer inte att hända, det finns för många indikationer på att valfusk har skett. Supreme Court kommer behöva gå genom det hela.

Demokraterna har dock inget att oroa sig för om de gjort rätt för sig. Rätt ska vara rätt.
2020-11-07, 08:42
Medlem
När jag läser denna tråd blir jag bedrövad över hur enkelt folk går på en massa skit. Det värsta hittills från Trump när det kommer till lögner är de om valfusk

Är det ingen som kan tolka de siffror som kommer upp successivt under rösträkningen? En rösträkning som pågår tills alla röster har räknats, så som det ska göras efter ett val. Det tar tid eftersom det är många röster i ett stort land. Det är logiskt att folk som inte vill ha Covid poströstar, och att de är demokrater betyder bara att de inte gått på Trumps idiotier, om att Covid är ofarligt

Det vi ser är ett rekord deltagande i valet och mycket intressant utveckling. I U.S.A är majoriteten av befolkningen konservativ, även de medborgare som är demokrater. Det finns många republikaner som askyr Trump. Det är ett tydligt budskap. Demokraterna har gått för mycket till vänster, och det straffar sig nu med att republikanerna vinner kongressen.

Det tydligaste tecknet på att väljarna vill ha bort Trump är att Republikanerna vinner stort i kongressen, samtidigt som Trump inte får tillräckligt med delegater. Republikaner har röstat på Biden för att få bort Trump. Biden kommer inte kunna hålla sina vallöften. Det blir en period av lugn och ro och nödvändig samarbete för att få med sig kongressen.

Om det hade varit valfusk så uppkommer frågan varför de inte fixade kongressen medan de höll på att fuska?

Ingen gapar "Lock him up", men Trump visar hur desperat han är. Nu kommer myndigheter jaga honom för skattefusk, och fler banker än Deutsche Bank kommer säga upp sina lån.

För mig är det obegripligt att folk som inte själva har sjukvård är emot sjukvård, och tycker det är OK att Trump smiter från skatter.
Senast redigerad av Vresrosen 2020-11-07 kl. 08:47.
2020-11-07, 08:44
Medlem
WheelofFortunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
När jag läser denna tråd blir jag bedrövad över hur enkelt folk går på en massa skit. Det värsta hittills från Trump när det kommer till lögner är de om valfusk

Är det ingen som kan tolka de siffror som kommer upp successivt under rösträkningen? En rösträkning som pågår tills alla röster har räknats, så som det ska göras efter ett val. Det tar tid eftersom det är många röster i ett stort land. Det är logiskt att folk som inte vill ha Covid poströstar, och att de är demokrater betyder bara att de inte gått på Trumps idiotier, om att Covid är ofarligt

Det vi ser är ett rekord deltagande i valet och mycket intressant utveckling. I U.S.A är majoriteten av befolkningen konservativ, även de medborgare som är demokrater. Det finns många republikaner som askyr Trump. Det är ett tydligt budskap. Demokraterna har gått för mycket till vänster, och det straffar sig nu med att republikanerna vinner kongressen.

Det tydligaste tecknet på att väljarna vill ha bort Trump är att Republikanerna vinner stort i kongressen, samtidigt som Trump inte får tillräckligt med delegater. Republikaner har röstat på Biden för att få bort Trump. Biden kommer inte kunna hålla sina vallöften. Det blir en period av lugn och ro och nödvändig samarbete för att få med sig kongressen.

Om det hade varit valfusk så uppkommer frågan varför de inte fixade kongressen medan de höll på att fuska?

Ingen gapar "Lock him up", men Trump visar hur desperat han är. Nu kommer myndigheter jaga honom för skattefusk, och fler banker än Deutsche Bank kommer säga upp sina lån.

För mig är et obegripligt att folk som inte själva har sjukvård är emot sjukvård, och tycker det är OK att Trump smiter från skatter.

Källa: som att läsa en screen shot från CNN. Hahahhahahahhaa. Det enda som är bedrövande är hur folk som ni kan gå på dessa lögner. Noll kritisk tankeförmåga själva har ni. Noll källkritik.

"Potentiellt valfusk ska inte ens utredas, att påstå att något ska granskas objektivt i en demokrati är odemokratiska konspirationsteorier"
Senast redigerad av WheelofFortune 2020-11-07 kl. 08:47.
2020-11-07, 08:44
Avslutad
Citat:
Finns inget fusk på en nivå som påverkar valet. Det fattar ju vem som helst.

Det kan ju varken du eller jag veta eller avgöra. Det visar sig. Låt rättvisan ha sin gilla gång.

Föreligger det så pass omfattande valfusk att det kan påverka utgången av valet är jag övertygat att det inte går att dölja.

Ett par jämna ”swing states” kan ju avgöra valet, så man behöver inte ens beivra all potentiell fusk.
2020-11-07, 08:48
Medlem
Jack-Ryans avatar
Med tanke på hur Demokraterna aldrig accepterade utgången i förra valet och hur man systematiskt ägnat hela mandatperioden åt att obstruera och försöka avsätta Trump, är det inte långsökt att tänka sig valfusk. Uppenbarligen skyr de inga medel.
2020-11-07, 08:49
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Det kan ju varken du eller jag veta eller avgöra. Det visar sig. Låt rättvisan ha sin gilla gång.
.
Problemet och farhågan är ju här att ingen av foliehattsbärarna kommer att acceptera att rättvisan "haft sin gilla gång" så länge den inte kommer fram till något foliehattarna inte bortfiltrerar. Vilket är det exakta syftet med den systematiska desinformationen som jag skrev om längre upp. Detta virus är ingen lek. Det är ett reellt hot mot mänskligheten. Kanske ett av våra större åtminstone på kortare sikt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in