Citat:
Visst, det är lätt att låta känslorna ta över och känna att det måste ha förekommit fusk.
Jag satt och följde siffrorna på Google, och Trump ledde ganska övertygande i de så kallade
swing-staterna. Ibland var ledningen uppe i hundratusen röster.
Sen plötsligt, från ingenstans, så försvann ledningen när typ 90% av rösterna var räknade.
Men, å andra sidan. Att fuska i valet är inte en logisk förklaring.
Jag lyssnade för ett tag sedan, en föreläsning om just fusk i stora sammanhang.
Det är så gott som 100% omöjligt att fuska utan att bli påkommen, i dessa stora sammanhang.
Oddsen att ingen person som är med på fusket, skulle träda fram och babbla om det, är
lika med noll. Att flera hundratals, tusentals människor skulle vara med på fusket och att
ingen av dem skulle träda fram och prata om det är fullständigt otänkbart. Det finns inte på kartan.
Så fusk i dessa gigantiska skalor, är logiskt sett inte sannolikt.
Mina känslor skulle vilja att det var fusk. Men låter man hjärnan ta hand om tänkandet, så
kan vi med säkerhet säga att inget fusk i någon utsträckning att tala om, förekommit.
Kanske en eller två röster blivit fel eller missats, men det är inte fusk på det sättet som
Trump och anhängare vill hävda.
Jag satt och följde siffrorna på Google, och Trump ledde ganska övertygande i de så kallade
swing-staterna. Ibland var ledningen uppe i hundratusen röster.
Sen plötsligt, från ingenstans, så försvann ledningen när typ 90% av rösterna var räknade.
Men, å andra sidan. Att fuska i valet är inte en logisk förklaring.
Jag lyssnade för ett tag sedan, en föreläsning om just fusk i stora sammanhang.
Det är så gott som 100% omöjligt att fuska utan att bli påkommen, i dessa stora sammanhang.
Oddsen att ingen person som är med på fusket, skulle träda fram och babbla om det, är
lika med noll. Att flera hundratals, tusentals människor skulle vara med på fusket och att
ingen av dem skulle träda fram och prata om det är fullständigt otänkbart. Det finns inte på kartan.
Så fusk i dessa gigantiska skalor, är logiskt sett inte sannolikt.
Mina känslor skulle vilja att det var fusk. Men låter man hjärnan ta hand om tänkandet, så
kan vi med säkerhet säga att inget fusk i någon utsträckning att tala om, förekommit.
Kanske en eller två röster blivit fel eller missats, men det är inte fusk på det sättet som
Trump och anhängare vill hävda.
Nu råkar det vara så, att de HAR blivit påkomna och folk HAR babblat. Sedan behöver inte alla vara med på fusket för att ändå kunna vara deras nyttiga idioter. Du ska nog inte överlåta tänkandet till din hjärna, om du tycker att detta är så fruktansvärt ologiskt. Lyssna istället på folk som klarar av att tänka fler tankar - samtidigt. Det är däremot relativt logiskt över en mandatperiod, att presidenten (i det här mycket specifika fallet) vidtar åtgärder för att förhindra framtida fusk, precis på samma sätt som demokraterna mjukar upp sina redan mjuka syltryggar och såshjärnor till följare, att rösta ut Donald Trump. Detta utan att tänka på att en lång smutskastningskampanj pågått mot honom i alla år, och att alternativet till honom är långt mycket värre.
Jag hoppas att det är fusk, därför att om dessa röster verkligen är legitima så har miljontals människor inte brytt sig om vad de röstar IN, och de har heller inte en riktig aning om vem de röstar UT. Och då kommer det att bli stora problem. Tack och hej