2020-11-06, 23:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Är väl inte konstigt med en clown på andra sidan. Biden talade ju senast igår.

Ja men hela situationen är ju bisarr. Nu har C-span postphoned allt och det är reklam för Microsoft teams på repeat...
2020-11-06, 23:53
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Jaha..? Din tandlösa dentist. en.wikipedia.org/wiki/Proposals_for_the_United_States_to_purchase_Greenl and#1946

Dom kan ingen historia. Dessutom kan väl läggas till att New York köptes för några glaspärlor. Trump var väl villig att betala ganska bra till DANMARK, som också köpte Grönland.
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dentistlakare
Trump är rädd för att lämna vita huset. Han vet att fängelse väntar. Lock him up.

Även om åtal väntar så lär han inte få annat än husarrest om han döms.
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes
Kärlek till mina Trumpvänner i denna tråd!
Och död åt våra fiender!

Truth will prevail !
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Så du säger att en GOP galning säger att hen ska hjälpa till att fuska i andra delstater?

Låter olagligt eller totalt som en galning som försöker påverka valet i andra delstater.

Gick allt lagligt till i Utah i röstningen? Med denna person som ansvarig för det lagliga..

De borde nog kolla Utah ett par gånger så amerikanerna vet att det går rätt till där!

Galning? Han är distriktsåklagare i Utah, och tjänar garanterat mer pengar varje månad än vad du någonsin kommer göra, så något har han gjort rätt i livet.
2020-11-06, 23:54
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes
Mina tankar går till Trump i denna prövande tid.

Var är Donald?

I sin bunker, igen?
På sjukhus, igen?
Golfar?

Ingen sett kejsaren sedan vi sett att han förlorade!

skrämmande!

Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trumpvann
Utrikespolitiskt kan Biden göra bättre saker än Trump.

Haha. Ja, nu vet jag att du är ett vänstertroll i alla fall. Tror du skulle vara jävligt ensam bland högern att tycka att det är fördelaktigt att starta krig istället för att få igenom flera fredsavtal i Mellanöstern.

Och täckande av fönster för att skydda insyn till vallokaler är inget märkligt enligt dig eller det faktum att republikanerna vann alla dessa stater förutom vid toppen av röstsedlarna där folk kunde bestämma mellan en demokrat eller republikansk president.

Det händer aldrig, så trolla vidare någon annanstans.
Medlem
Raknar man de counties som ar kvar i NC sa kan Biden ta hem den ocksa om % ar lika som hitils. Det ar nastan uteslutande starka Dem omraden kvar.
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Jag är en ihärdig Trumpsupporter men tänker komma med en objektiv analys för hur jag ser på Trump och Biden samt det påstådda röstfusket.

1. Trump hade sannolikt vunnit om det inte vore för pandemin och därmed det väldigt höga valdeltagandet som brukar gynna demokraterna.

2. Det lär finnas fuffens med poströsterna, men inte i sådan stor utsträckning att det skulle förändra valutgången i exempelvis Pennsylvania, Nevada, Michigan och Wisconsin. Möjligen Georgia beroende på om militärrösterna får ner marginalerna till några få hundra eller tusen röster till Bidens fördel. Samtidigt tycker jag att SCOTUS ska ta en titt på de uppgifter Trumplägret eventuellt kan komma med som bevis. Om bevisen är konkreta som visar på systematiskt fusk så bör det utredas. Om det bara är lite vaga videoklipp från Project Veritas så tycker jag inte man ens ska ta dom uppgifterna på allvar.

3. Trump har tyvärr hanterat pandemin på ett uselt sätt. Han får skylla sig själv att folk tappat förtroende för honom. Hade han varit mer ödmjuk och tagit viruset på större allvar så hade hans chanser varit större att vinna.

Utrikespolitiken: Trump har blandat och gett. Visserligen är det bra att han inte startat krig och sånt samt att han drog sig undan från Parisavtalet och Iranavtalet, men jag gillar inte hur Trump alldeles för mycket skitit i Pax Americana-rollen. Han drog sig undan norra syrien vilket gav Turkiet fritt spelrum att slakta kurder. Han har inte heller gjort mycket för att göra något åt Jemenkonflikten och konflikten i nagorno karabakh. Han har inte vidtagit större sanktioner mot Turkiet, Vitryssland etc.

Så det enda bra är att han dragit sig ur bluffavtal och skitorganisationer som Parisavtalet, Iranavtalet, WHO samt synat NATO och att han i stort sett förintat IS.

Inrikespolitiskt har Trump gjort mycket bra med ekonomin och arbetslösheten. Inget snack om den saken. Dock har han ökat statsskulden ordentligt och budgetunderskottet.

Med Biden blir inrikespolitiken helt förlamad. Han kommer inte kunna göra ett skit med senaten mot sig. Oavsett så är hans politik kaos mot olje och kolbranschen.

Utrikespolitiskt kan Biden göra bättre saker än Trump.

Jag håller med dig i stora delar av din analys fast vi tycker olika om Trump

Jag tror att den första tiden så kan republikanerna vara rätt medgörliga för man kommer nog att försöka distanserna sig ifrån Trumpismen.
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Krävs två tredjedelar i senaten för att få igenom riksrätt.

Det vore en skänk från ovan för demokraterna, de blir av med Biden, Kamala blir POTUS och på samma gång får GOP ta smällen.
Medlem
Citat:
Krävs två tredjedelar i senaten för att få igenom riksrätt.
Det fixar sig i mellanvalet 2022!
2020-11-06, 23:55
Medlem
Dentistlakares avatar
Trump tweeta precis:

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1324846580147642369?s=20

Citat:
Donald J. Trump
@realDonaldTrump
Joe Biden should not wrongfully claim the office of the President. I could make that claim also. Legal proceedings are just now beginning!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in