2020-11-06, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dickens
Jag klarar mig alldeles utmärkt.
Ok bra. Då antar jag att det du skriver här, enbart är rena fantasier som du "lever ut" här då..?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Media i USA är nu helt inriktade på att följa den nya presidenten i USA, Joe Biden. Det planeras för ett tal ikväll amerikansk tid, där han ska tala enande till det amerikanska folket och få det att gå tillsammans. Secret Service har säkrat upp den nya presidenten.

Samtidigt så bryr sig ingen om den förlorade pajasen i Vita Huset. Sitter och trycker i sin källare som värsta quasimodo. I den mån någon bryr sig, så är det lyteskomik om vad han kommer att göra eller twittra härnäst.
Hahah han har ockuperat din hjärna 😂
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sten-Ulph
Bör det inte vara precis lika viktigt att räkna exakt lika varsamt och sakta från start med det resonemanget? Varför skulle det vara viktigare att räkna varsamt på slutet, enbart för att det är jämnt vid det läget?

Obegripligt.

Därför att i vissa delstater gäller rösten om den är poststämplad på valdagen.
För övrigt går ju alltid att begära omräkning om det är en oklar utgång.
Medlem
Dickenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Ok bra. Då antar jag att det du skriver här, enbart är rena fantasier som du "lever ut" här då..?

Något speciellt du syftar på?
2020-11-06, 21:50
Medlem
Någon har nog stulit idiotens telefon.
2020-11-06, 21:50
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Kommer bli en lång mörk vinter med tanke på Corona expansionen. Ska bli intressant att se vad Sleepy Joe kommer göra åt sjukan.
Om han börjar med en hård lockdown som han förespråkat.

Även om Biden vinner är Trumpeten president fram till 20 januari. Gissningsvis är dock kinaviruset fortfarande kvar i staterna då.
2020-11-06, 21:52
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QplusNPC
Tack själv. Ja Trumps persona är inte lätt att förhålla sig till för många, men folk borde istället fokusera på politiken som förs och komma ifrån personfixeringen.

Ja det är många sk ”rinos” bland republikaner och Trump har själv utmålat dem som värre än de värsta demokraterna. Då är det väl illa kan man tänka sig, och det är det vi ser uttryck för nu med dolkstötar och vända ryggen till. Självtjänande opportunister som håller ett blött finger i vädret. De missbedömer läget och tillhör förlorarna.
Exakt. Trumps (offentliga) persona. Han är teatralisk och konfrontativ, provocerande och otaktisk. En riktig loose cannon — utåt. Jag vågar påstå att han garanterat är mer skärpt, samlad och sansad privat eller på jobbet till vardags. Och han vågar ju fatta beslut, delvis på ett självsvåldigt sätt, vilket så klart sticker i ögonen på många.

Politiskt har hans period varken varit sämre eller avsevärt bättre än någon annan. Fredligare än flera föregående. USA tampas dock med en rad problem inrikes, varav flertalet — om inte de flesta — knappast kan ligga presidenten till last. Att han inte uppfyllt alla sina vallöften är väl rätt standard, men jobb verkar han ha lyckats skapa. Ekonomin går hyfsat. Nu nämner jag bara saker som varit mer än OK med Trump för amerikanerna själva. Positiva grejer. För resten av världen har han varit bra.

Så återstår att se hur eftermälet blir. Det kan nog ta några år med rehabiliteringen. Reagan har det ju gått bra för. För Nixon mindre bra. Allt hänger på vad Trump tar sig för efter sitt presidentskap.
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Men det är ju så få kvar nu.

Ja just det. Ge dig till tåls några timmar. Eller antyder du något mellan raderna?
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Det ska jag vara med att bidra till. Joey biden har redan varit president, vice president då tycker jag inte man ska kunna ställa upp igen.

President och vice president är inte samma sak. George H.W. Bush hade också varit vicepresident när han ställde upp. Grover Cleveland hade t.om varit president tidigare när han ställde upp 1892.
2020-11-06, 21:53
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hyperbeast
Gav världen den sämsta ekonomiska modellen som existerat: Reaganomics.

Eisenhower och W Bush startade de värsta amerikanska krigen i modern tid där den senare även gav oss den finfina ekonomiska kollapsen 2008 efter massa deregulations (Heligt ord för republikaner)

Demokraterna har dock även varit flitiga med sin idioti men republikanerna är en säregen klass av clowner
Reagan är den president som har ökat USAs ökonomi mest (i antal procentpoäng), byggde upp det amerikanska försvaret igen som låg nede med en bryten rygg när han blev POTUS. jämfört med 1973-1981, så skapades det 19 miljoner fler arbetsplatser i USA under de 8 åren under Reagan och skapanden av nya företag i USA ökte med 40 procent. Reagan skapade atomvapenavtalen i FN, fick slut på kalla kriget, var ariktekten bakom murens fall, förbättrade USAs förhållande till Europa. Att 90-talet blev det fredligaste decenniet sedan WW2, ska politiken till Reagan ha äran för.

Reagan är också den avtroppande president som hade högst approval rating bland det amerikanske folk, och den president som har högst rating bland folk från det andra partiet.

Ronald Reagan är ett ikon i USA.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TveksamOmMittLand
Trump är ju historia nu. Han fick igenom sjukt mycket grejer. Saknar du han framöver så kommer han nog vara kvar på twitter big-time hela 20-talet.

Men nu måste vi prata om Biden.

Freestyla gärna. Enligt många av er demokrater är han en pigg räka...

Vi andra vill se hans oxå se hans ”content”

Fast Biden är gammal det går inte att förneka, tre eller fyra år äldre än gamlingen Trump har jag för mig. Men ändå, mycket av hans politiska erfarenhet sitter nog i ryggmärgen sedan lång tid tillbaka. Och så har han bevisligen en förmåga att entusiasmera och skapa teamkänsla en nog så viktig ingrediens i styrandet av en nation. Och inte att förglömma, med en relativt ung (och dessutom vacker kvinna) med skarp tunga och en del innanför skallbenet som vicepresident så kan det ju bli riktig bra i slutändan. Men fallgroparna är ju många.

Fast först måste ju Biden förstås vinna valet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Media i USA är nu helt inriktade på att följa den nya presidenten i USA, Joe Biden. Det planeras för ett tal ikväll amerikansk tid, där han ska tala enande till det amerikanska folket och få det att gå tillsammans. Secret Service har säkrat upp den nya presidenten.

Samtidigt så bryr sig ingen om den förlorade pajasen i Vita Huset. Sitter och trycker i sin källare som värsta quasimodo. I den mån någon bryr sig, så är det lyteskomik om vad han kommer att göra eller twittra härnäst.

Det håller nog inte alla med om🤭😀

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in