2020-11-06, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Vänligen. Sluta trolla, ta dig lite tid, och läs det jag skrev istället för att spy dig ut massa svammel.

Att det fortfarande finns MAGA-flingor i tråden är inget jag förnekat.

Att de successivt minskat medans folk som stöttar Biden har tagit till ordet, är det jag förordar.
Om du inte tror mig så kan du läsa de första 500 inläggen i tråden.

De flesta på Flashback som är engagerade i de politiska trådarna tillhör högern, varför det inte är många som försvarar HBQT eller feminism.
Det betyder inte att det finns folk utanför forumet som har en annan uppfattning.

Eller menar du att det skulle finnas lika många vänsterfolk som registrerat sig enbart för att titta igenom de politiska trådarna?
https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/forum
Fast hela ditt resonemang bygger på att man är en snöflinga p.g.a. frånvaron från ett ämne, och det är rent skitsnack eftersom att det förekommer överallt. Men låt oss nu testa ditt resonemang i praktiken. Du hävdar att anledningen till att vänstern är frånvarande i politiska trådar beror på att högern dominerar. Eftersom att din definition av snöflinga är just fmdenna frånvaro så motbevisar du ju dig själv när du hävdar att vänstern håller sig borta för att högern dominerar. Så jag vetefan om du tänkt igenom det du säger speciellt väl?
2020-11-06, 21:29
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samtron12

Hans peace deals i mellanöstern då? Som till och med nästan gav han fredspriset

Man är inte nära få fredspriset bara för att ett gäng högerpopulister nominerat honom. Jag kan nominera dig
2020-11-06, 21:30
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Queenofqueens
Alla pk-vänstervridna-feminist-homgena-icke självständigt tänkande journalister vill att Biden ska vinna för att han jobba med Obama. Fyfan sådant trams, studera politiken, vilken är bäst Trump. Helt klart. Om Trump var svart hade han vunnit. De tär bara för att Trump är Trump som man ska Trump hata... Helt grundlöst.

Ändå är det alternativet det bästa av de två. Uppenbarligen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes
Vilket svek. Människor som springer till media och skvallrar om saker ger jag inte mycket för.

Ofta är det, sådan chef, sådana anställda. Karma?
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samtron12

Hans peace deals i mellanöstern då? Som till och med nästan gav han fredspriset

Att han låter Turkiet härja fritt? Inget jag gillar i vart fall eftersom Europa har det skitlandet runt knuten. Turkarna härjar i Medelhavet, bygger upp en allians med de allra sämsta delen av Libyen. Trump kan skita i det, men det kommer att ge oss skit. Milt sagt. För att inte tala om krigshot mot Grekland och Cypern.
Senast redigerad av farbror Sven 2020-11-06 kl. 21:33.
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
"Stand down and stand by". Presidentens ord till Proud Boys i första valdebatten. Du ska nog inte ropa hej ännu.
Vet du ens vad proud boys är för ngt?

De enda kavalkader vi har sett sedan det blev klart att Biden troligen vinner valet är från den radikala vänstersidan.. som demonsterar att Trump ska erkänna och avgå. Högern har helt mkt bättre moral än vad vänstern har.

Hade det varit tvärtom, så hade det nu varit totalt kaos i samtliga delstater där flertalet röstar på Dems.
Medlem
Det är min första gång som jag följer valet i USA intensivt och med stort intresse. Inte för att jag bryr mig eller hejar på någon av dom men endast för att följa Trumps cirkus.
Det jag tycker är riktigt sjukt är media i USA (har amerikanska kanaler). Fy fan så hjärntvättade amerikanska folket är. Kollar man på Fox så vet man inte riktigt är dom seriösa eller skämtar dom. Byter man till CNN samma skit där men mer "politiskt korrekta". Sen slår det mig, när jag kollar på Fox, att finns idioter som tror på allt dom säger.
2020-11-06, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Tror du inte att Biden vill hamna i historieböckerna? Vara USA:s president är det största man kan vara och det kommer Biden inte gå miste om.
Absolut, det tror jag nog.
Men jag tror han inte kommer få chansen att sväras in. Korruptionen som utspelar sig framför våra ögon kommer att föras upp till ytan. Tänk logiskt, Trump har hela året varnat för valfusk och främst då poströsterna. Givetvis har hans administration något botemedel mot detta annars har han ju sen länge kastat in handduken. Teorin kring vattenstämpeln låter trolig.
2020-11-06, 21:31
Medlem
Erpatjoffs avatar
Förstår att människor som bor i bumblefuck louisiana röstar på honom, men med utbildningen vi har här i sverige är jag fan besviken på er som stödjer honom.
2020-11-06, 21:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Undrar om klockorna i vita huset är överhängda. Tic tac tic tac, spöktimmen närmar sig och Trump kan inte sova.

Trump är ju historia nu. Han fick igenom sjukt mycket grejer. Saknar du han framöver så kommer han nog vara kvar på twitter big-time hela 20-talet.

Men nu måste vi prata om Biden.

Freestyla gärna. Enligt många av er demokrater är han en pigg räka...

Vi andra vill se hans oxå se hans ”content”
2020-11-06, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson

Amerikanska Progressiva rörelsen som leddes av Bernie Sanders är inte = Amerikanska Demokratiska partiet.

Det är därför DNC gjorde allt i sin makt för att stoppa Bernie i primärvalet. Att Trump påstår att Kamala är till vänster om Bernie är helt absurt.
Senast redigerad av hyperbeast 2020-11-06 kl. 21:47.
2020-11-06, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes
Nej det är inte fakta.

Jag anser inte att England, Sverige, Holland, Italien m.fl länder har klarat av att hantera krisen.
Och din slutsats att förtroendet för dom styrande kommer av hur dom klarat av att hantera krisen stämmer inte heller då förtroendet för både Löfven och Tegnell är stort trots en helt galen coronahantering med över 6000 döda.

Skit i ländernas resultat, titta på ledarnas förtroende.

Oavsett vem som var skyldig till vad så är Trump den som misslyckades med hanteringen iom hur förtroendet för han skadades. Han var slarvig, tog sig ibland vatten över huvudet i uttalanden.

Han hanterade det hela som allt annat men det var fel fråga och det funkade inte, folk köpte inte det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in