2020-11-06, 21:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Det verkar vara unken stämning hos Donny daycare, vissa ser till så att Trumpeten inte får en mental meltdown. De har tydligen lyckats plocka fram en tv som han kan sitta och skrika åt, andra försöker förbrilt försöker söka efter nya jobb för de vet att S/S Trump sjunker väldigt snabbt just nu.

https://twitter.com/ProjectLincoln/status/1323721774358409216?s=19

Trump insåg detta redan -16. Han hade all media på jordklotet emot sig, då är det tungt att vinna normativa kvinnor, även dom i rostbältet.

Just därför som Trump gick in i Warp-mode och körde allt på tre år.

Skattesänkningen han gjorde -19 var ju episk. Har släktingar i norra Florida som än idag håller det som det bästa som hänt i deras liv.
2020-11-06, 21:20
Medlem
Generalanderssons avatar
När det ser ut som att Biden går mot valvinst så är det inga kavalkavader från Trump väljarna, men under valnatten när det såg ut som att Trump var påväg att vinna så var det upplopp i flera städer runt om kring i USA. Detta visar klart o tydligt att högersidan är mkt mer tolerant, rakryggad och ärlig än vad den radikala vänstern är.
2020-11-06, 21:21
Medlem
Queenofqueenss avatar
Valfusk så det visslar om det....
Trump har redan triumferat det vet jag!
Han är segrare, men först väntar en rättslig process. För gamla skruttgubben Biden har inget att göra som president.
2020-11-06, 21:22
Medlem
Om inte Trump dödat iranske Generalen och IS-bekämparen Soleimani med drönare, så hade han vunnit lätt. T.o.m jag har vänt Trump ryggen efter detta, även om jag ändå hoppas/hoppats han vinner. Med ett sådant tilltag sågade han av grenen han och andra världspolitiker sitter på. Då är det tillåtet även för politiker (och inte bara terrorister) att döda legala politiska meningsmotståndare.

Men troligen var det inte Trumps egen ide'. Han blev säkert övertalad/lurad att göra så av någon som inte hade goda avsikter. Sorgligt.
2020-11-06, 21:22
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes
Jag anser inte att England, Sverige, Holland, Italien m.fl länder har klarat av att hantera krisen.

Med all respekt för vad du "anser" så är det just vad du anser, inte fakta.

Hade Trump inte kukat ur och sumpat krishanteringen så hade han vunnit stort, det står tämligen klart vid det här laget.
2020-11-06, 21:23
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandstekeln
Om inte Trump dödat iranske Generalen och IS-bekämparen Soleimani med drönare, så hade han vunnit lätt. T.o.m jag har vänt Trump ryggen efter detta, även om jag ändå hoppas/hoppats han vinner. Med ett sådant tilltag sågade han av grenen han och andra världspolitiker sitter på. Då är det tillåtet även för politiker (och inte bara terrorister) att döda legala politiska meningsmotståndare.

Men troligen var det inte Trumps egen ide'. Han blev säkert övertalad/lurad att göra så av någon som inte hade goda avsikter. Sorgligt.

Om han blev övertalad/lurad så visar det att han har för klent psyke för presidentskapet.
2020-11-06, 21:23
Medlem
H.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kommunism-massmord
Valfusket är redan klart, Trump valsedlar har byts ut med Biden valsedlar och Trumps valsedlar har förstörts. Precis som valfusket mot SD gick till i Sverige förra valet. Omöjligt bevisa i efterhand.

Nej det är inte omöjligt då alla lagliga poströster ska ha vattenstämplats varpå man vet exakt hur många poströster som finns, vart dom finns och vem som ansvarat för dem. När man börjar utreda så kommer man kunna skilja illegala poströster mot legala.

Ska bli intressant att se hur pass utbrett fusket har varit...
2020-11-06, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mostcomebackfomo
Kan du ge en rimlig orsak till varför Trump skulle åtalas och dömas till ett fängelsestraff?

Förstår att du vill raljera (verkar vara din grej) men sånt trams känns oseriöst och pinsamt.

Din politiska förståelse verkar vara nåt katten spytt upp när man kikar på din historik.

När det gäller fängelse för Trumpeten så hänvisar jag till en artikel i gårdagens Aftonbladet.
Visst kan jag vara lite oseriös men om man jämför mig med den sittande presidenten ligger jag i lä.
Att han är pinsam vet ju alla. Covid är en bluff och desinfektionsmedlet säger allt.

Nu börjar även kända republikaner reagera på Trumpetens alla trix.
Dagens ledarartiklar di,dn,SvD är inte nådiga.
Men några tappra krigare fortsätter att stödja presidenten.
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
När det ser ut som att Biden går mot valvinst så är det inga kavalkavader från Trump väljarna, men under valnatten när det såg ut som att Trump var påväg att vinna så var det upplopp i flera städer runt om kring i USA. Detta visar klart o tydligt att högersidan är mkt mer tolerant, rakryggad och ärlig än vad den radikala vänstern är.

"Stand down and stand by". Presidentens ord till Proud Boys i första valdebatten. Du ska nog inte ropa hej ännu.
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Visst har han hetsat på Twitter under sina fyra år vid makten, men känns som att man får gå långt tillbaka för att hitta en amerikansk president som varit mindre aggressiv i praktiken. Han har inte inlett något krig.
i
Njae. Bra att han inte skapat krig, visst, men man kan ju knappast påstå att han lagt mycket vikt på diplomati, vilket torde vara A och O. Visst, islossning med Nordkorea, men i övrigt? Skrotat Iran-avtal, vänt Europa mer eller mindre ryggen, lämnat ett farligt maktvakuum i delar av Mellanöstern. Jag har svårt at se att hans utrikespolitik skulle hålla/ bära frukt i längden.
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Reality-Tankom
En ytterst olämplig person kommer inte att få 4 år till som president i världens största demokrati. En notorisk lögnare och kunskapshaverist har agerat på ett sätt som gjort att han blivit en säkerhetsrisk. Det viktiga är inte att Biden vann utan att Trump försvann.

Bidén är en kinesisk agent och en enorm säkerhetsrisk.

Trump har däremot varit en mycket bra president. För börsen, för världsfreden och för den amerikanska medelklassen. Till och med samhällets bottenskrap har fått det bättre.
2020-11-06, 21:26
Medlem
Tycker att Trump allt mer påminner om en ungjävel som alltid påstår att andra fuskar vid kortspel
Det spelar liksom ingen roll hur många ggr korten räknas. Förlusten är lika svår att ta ändå.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in