Citat:
Ursprungligen postat av
farbror Sven
Du duckar du också. Visa mig presskonferenser där en folkvald ledare återkommer till att håna och förödmjuka de journalister som ställer frågor. Visa mig den folkvalda politiker som återkommande hånar meningsmotståndare och andra med öknamn. Du dyrkar en klart störd individ som vill sitta kvar på den fria världens viktigaste ämbete.
Du ställer ju helt fel fråga. Visa mig en psykopat i maktens korridorer och i rampljuset som blottar sina drag? I själva verket för de sig långt bättre än average Joe, det ingår i paketet. Trump å andra sidan är ju som en öppen bok. Du vet ingenting om psykopati eller narcissism, så sluta misshandla termerna.
Det fetade. Jag dyrkar ingen, det är bara manipulativt att påstå det. Vad gäller ”fria världen”, är det Big Techs monopol på plattformar, där man censurerar och städar bort oliktänkande du tänker på? Eller MSM som alla talar samma språk över hela världen, unisont på uppdrag av de få ägarna? Och om nån tidning bryter sig loss, som NYP, så bannas man från Big Techs plattformar?
Resterna av den fria världen är på väg att dö, påskyndat av Coronan. Människors rörelse-, mötes- och yttrandefrihet eroderas och man har inga planer på att ändra på detta. Det är ju det som är innebörden av ”the new normal”.
Så ironiskt att det är just Trump och krafterna bakom honom som står emot utvecklingen mot totalitärt styre över världen.