2020-11-06, 20:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jutePippi
För att han säger vad alla(70%+) tycker?

Vadå? Att injektera desinfektionsmedel i armen för att bli immun?

Han förstår inte att han kan förlora.
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarimBenzema9
Varför inte?
För han har gått på tjack den senaste månaden för att kunna stå upp. Han dör innan årsskiftet
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Varför skulle antifa anfalla rösträkningslokaler?

Förstöra bevis, så klart.
Medlem
KentOstskogs avatar
Oddsen ser bra ut för alla Trump fans:-)
Biden ger hela 1.01ggr pengarna.
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TveksamOmMittLand
Trumpen vet ju att det är kört. Det var kört redan tidig eftermiddag onsdag (svensk tid)

Jag tror han sitter ganska tyst just nu (han sa väl knappt ett ord på 42 timmar) ...

Jag tror han mest funderar på lockdowns och vilka presidential orders han kan göra för att förstöra maximalt för (social) demokraterna.

Jag hade iaf gjort så....

Sen borde han röka fredsbong med Fauci och låta han stänga ner hela Öst och västkust i en brutal lockdown...

Detta skulle ”möra” ner liberalerna duktigt.

De flesta som röstat på republikanerna har inte röstat på Trump, Trump ses som idiot bland alla utom bland whitetrashfolket som inbillar sig att toppbetyg kommer med posten bara utlänningarna stoppas. *fniss*

Sen är det tragiskt att trumpne Trump förmodligen kommer jävlas in i det sista, dock är det en värdig sorti och knappast oväntat. Kan vara så att han förlorade på sin grandiosa självbild. Att ha rullat tummar i 4år vinner man inga röster på...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Okej. Så att omvärldens diverse diktaturer, illasinnade organisationer och annat pack med lätthet kan påverka en kognitivt svag Biden gör dig ingenting?

Att du ser FN som en positiv kraft ger dig ännu mer minuspoäng i din politiska förståelse och cementerar bara bilden av den typiska Bidenröstaren som en generisk okunnig individ som inte lägger speciellt stor möda på att ta reda på saker och ting själv.

Likafullt blir nog Biden vald. Din kandidat hamnar nog bakom lås och bom tror jag.
I Sverige önskade typ 70% att Biden vinner. Typ 14% önskade att Trumpeten skulle vinna enligt en opinionsmätning jag läste någonstans. Det är lätt att inse vilka som ingår i dessa 14 %. NMR, afs o lite andra halvdemokratiska krafter .
Jag skulle nog ändå vilja påstå att min politiska förståelse toppar Trumpetens naturvetenskapliga förståelse med flera hästlängder.
2020-11-06, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Det som händer är att han inte kan kandidera 2024. Inte för att jag vill det och han kanske inte har några ambitioner att göra det, men en benådning gör det omöjligt.
Varför skulle det vara omöjligt? Och det skulle väl vara likaledes omöjligt att kandidera ifall man sitter i finkan också, eller?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
skäms lite att jag slog så hårt när du inte gick ut offensivt utan bara ställde en fråga

jag anser ju att begreppet vänstermedia är ett ord som är skapat för att slå hål på trovärdigheten i journalistik som missgynnar eller granskar dom som trummar hårt på ordet, utan att egentligen ta hänsyn till va som är "vänster". jag är supervänster kan jag tillägga. biden är lika långt åt höger som ulf kristersson för mig.

men trump har ju en av världens största plattformar att nå ut på, och även om twitter parantesflaggar inlägg som kan uppfattas som vilseledande och ha stor påverkan så får man ju se vad han postar, och vill han få slut på skitsnack kring hans deklaration kan han ju posta den där så är saken tveklöst bevisad. hade varit väldigt lätt.

men jag vet också att han tar ut relativt låg lön som president och att hans företag är överskrivet på sonen, så deklarationen är i det stora rätt oviktig. det blev en grej bara.

nu blev det onödigt långt

jag har också bättre saker för mig ikväll, och jag uppskattar att du va uppriktig även efter att jag hade lite fittig ton efter en öppen och rimlig fråga.

nu tar jag paus för ikväll, men jag blev glad av att prata med dig.

fortfarande jättenyfiken på hur det går!

Ja jag kan inte svara på om han är vänster eller höger då jag inte har lyssnat så mycket på han, men brukar inte demokraterna vara mer åt vänster? Kanske inte i svenska mått mätta?

Det är lugnt, jag vet hur det fungerar på flashback haha.
Medlem
Förklara hur det kan vara mycket valfusk om Biden vinner knappt i de delstater han vinner och att i demokraterna inte dominerar stort i övriga val utan knappt klarar av att besegra någon sittande republikansk senator.

Verkar som republikanska väljare valt att rösta på Biden, men sedan i övriga val downballot röstat republikanskt. Valsedeln ligger i samma kuvert.
2020-11-06, 20:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
För han har gått på tjack den senaste månaden för att kunna stå upp. Han dör innan årsskiftet

Han är 77. Det är inte så gammalt. Och att vara presidenten inget fysiskt krävande jobb. Lägg av nu. Han får top, top, top vård
2020-11-06, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demokratochsvensk
Wikipedia:
År*1937*utexaminerades Byrd från en*high school*i West Virginia. Under*1940-talets*början var Byrd medlem i*Ku Klux Klan, och han valdes till gruppledare (exalted cyclops) i en lokalavdelning. Han gjorde också flera*rasistiska*uttalanden. På senare år har Byrd uttryckt ånger över sin tid i klanen, och har härrört det till ungdomligt oförstånd.
Mmm jo det vanliga försvaret "han är inte sån längre"... Tsk tsk... Och appropå "ungdomligt oförstånd", han var alltså i 25-års åldern! Gammal nog att veta bättre mao.

Biden hyllar Byrd och kallar honom för sin "far":
https://www.youtube.com/watch?v=FqO_LiKjJjk
Senast redigerad av scrollock 2020-11-06 kl. 20:16.
2020-11-06, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
Likafullt blir nog Biden vald. Din kandidat hamnar nog bakom lås och bom tror jag.
I Sverige önskade typ 70% att Biden vinner. Typ 14% önskade att Trumpeten skulle vinna enligt en opinionsmätning jag läste någonstans. Det är lätt att inse vilka som ingår i dessa 14 %. NMR, afs o lite andra halvdemokratiska krafter .
Jag skulle nog ändå vilja påstå att min politiska förståelse toppar Trumpetens naturvetenskapliga förståelse med flera hästlängder.

70 procent? Jag hörde 90.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in