Citat:
Ursprungligen postat av
RiverStyx
En sak jag noterar är hur censur-maskinen gått rent bananas. Twitter censurerar varannan Trump tweet, Facebook bannar hela grupper som diskuterar valfusk, på YouTube om man söker på ”election fraud 2020” får man en hel lista på vids där olika ”experter” förklarar hur galet det är att tro något fusk alls ägt rum.
Sen i andra sociala media eller här på Flashback får man videos och tweets på valfusk och då har man kanske 30 minuter på sig att läsa eller kolla dem sen är de censurerade, borta.
Vad jag frågar mig är om nu demokrati är världens bästa sätt att styra ett samhälle, varför är de så in i helvete rädda för att låta människor ta del av alla olika synpunkter och bilda sig en egen uppfattning?
Internet, social media, sökmotorer etc, gör det lättare att hitta "info", men de blir mer ett propaganda verktyg, då de stora plattformerna censurerar vilken information som får visas. Det Trump säger är inte ens något så extremt.
Alla teknologiska framsteg leder i slutändan till mer förtryck och mer kontroll. De få som inte blir hjärntvättade, kommer tystas allt mer och mer, och tvingas acceptera förtrycket eller ta konsekvenserna av att försöka stå upp för frihet utan att någonsin få cred för att de stod upp för friheten.
MSM och de stora företagen i väst är snabba med att kritisera den statliga propagandan i länder som kina och att de försöker tysta ner folk med andra åsikter, men de blundar medvetet för att de själva står för lika mkt propaganda dem själva, och de aktivt försöker tysta ner folk med åsikter som de själva inte gillar.