2020-11-06, 19:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GodDog
Nu har man lämnat in ärenden till domstol och vi får se om det leder till något.
Och leder det ingenstans bevisar ju det bara att de korrupta domstolarna också fuskar...
2020-11-06, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GodDog
Så länge man inte kan bevisa korruption så är det ingen fara?
Trots att det lämnar en bitter eftersmak.

Nu har man lämnat in ärenden till domstol och vi får se om det leder till något.

Du kan ju inte bara hävda fusk och korruption utan bevis på att det förekommit.
Då kan jag lika gärna påstå att gop har fuskat och Biden borde vunnit större än han gör nu.

Trump har inte presenterat något bevis alls och lär inte komma någon vart i domstol heller.
Inte ens hans parti håller med honom.
2020-11-06, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Och leder det ingenstans bevisar ju det bara att de korrupta domstolarna också fuskar...
Ja då har man inte utvecklats längre än så i så fall.
Ingenting i västvärlden just nu pekar på något annat än att aktivister inte har ödmjukhet för demokrati.
2020-11-06, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferh
Hade varit betydligt säkrare om man kunnat rösta elektroniskt, och att varje person berättigad att rösta typ uppgav en tjugo siffror lång kod kopplad till sitt namn när den röstade och att resultatet sen bara visades när valet var över. Kanske även med möjligheten att kunna logga in och kolla så att ens röst registrerats och att den inte ändrats på något vis. Hade varit svårare att fuska då.
USA är kvar på 90 talet med sin teknik, då blir det så här. Öppnar upp för en massa konspirationsteorier
2020-11-06, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
En sak jag noterar är hur censur-maskinen gått rent bananas. Twitter censurerar varannan Trump tweet, Facebook bannar hela grupper som diskuterar valfusk, på YouTube om man söker på ”election fraud 2020” får man en hel lista på vids där olika ”experter” förklarar hur galet det är att tro något fusk alls ägt rum.

Sen i andra sociala media eller här på Flashback får man videos och tweets på valfusk och då har man kanske 30 minuter på sig att läsa eller kolla dem sen är de censurerade, borta.

Vad jag frågar mig är om nu demokrati är världens bästa sätt att styra ett samhälle, varför är de så in i helvete rädda för att låta människor ta del av alla olika synpunkter och bilda sig en egen uppfattning?

Internet, social media, sökmotorer etc, gör det lättare att hitta "info", men de blir mer ett propaganda verktyg, då de stora plattformerna censurerar vilken information som får visas. Det Trump säger är inte ens något så extremt.

Alla teknologiska framsteg leder i slutändan till mer förtryck och mer kontroll. De få som inte blir hjärntvättade, kommer tystas allt mer och mer, och tvingas acceptera förtrycket eller ta konsekvenserna av att försöka stå upp för frihet utan att någonsin få cred för att de stod upp för friheten.

MSM och de stora företagen i väst är snabba med att kritisera den statliga propagandan i länder som kina och att de försöker tysta ner folk med andra åsikter, men de blundar medvetet för att de själva står för lika mkt propaganda dem själva, och de aktivt försöker tysta ner folk med åsikter som de själva inte gillar.
2020-11-06, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi
En sak att notera gällande valfusk, att upptäcka ballots i dumpsters eller att hitta slängda längs vägkanter och allt annat fusk, det i sig vittnar ju om att det måste finnas ett sjuhelvetes mörkertal gällande det omfattande valkfusket.
Man lär väl inte se på utsidan vilken kandidat rösten är på, så vad tjänar det till att dumpa dem? Skulle snarare vara Trump som skulle tjäna på det då hans hjärntvättade adepter förstås gjort som han sa och inte poströstat
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Valdeltagandet är rekordstort, om de siffrorna stämmer, och JB fick fler röster än Obama däribland svarta röster.
Jag frågade efter källa, inte att du skulle upprepa samma påstående.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Då kan jag lika gärna påstå att gop har fuskat och Biden borde vunnit större än han gör nu.

Trump har inte presenterat något bevis alls och lär inte komma någon vart i domstol heller.
Jag hävdar bara vår acceptans till möjligt valfusk i USA 2000 *wikipedia.
Då var det inget fel att se alla fel.
Nu är det "konspiratoriskt" Men rysk valpåverkan och högförräderi är inte konspiratoriskt.....?
2020-11-06, 20:13
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
När Biden visar sig vara mer populär än Obama bland Demokraterna, och att det plötsligt dyker upp hundratusentals röster, som ALLA är på JB, då kan man inte annat än ana ugglor i mossen.

Joe Biden står inför döden, då han snart fyller 80 år. Det blir Kamala Harris som slugt och rävigt tar över Vita Huset.
2020-11-06, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Okej, ja det kanske kan vara en förklaring till att det ser så märkligt ut att endast de stater där det är väldigt jämnt fortfarande tycks räkna röster. Det är möjligt att man luras att tro att rösträkningen i de staterna tar extra lång tid bara för att övriga stater redan tilldelas en kandidat för att kvarvarande röster inte skulle göra från eller till.
Precis så 👍 Sen tar det längre tid i de som inte får tjuvstarta med räkningen. Så en kombination av att vissa stater faktiskt tar tid på sig och att man samtidigt endast upplever fokuset på de som det är jämnt i.
2020-11-06, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2

Det är ett helt urspårat uttalande enligt mitt tycke.
2020-11-06, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferh
Att det skulle bli en del fusk var ju att räkna med och så länge det finns en tydlig vinnare så spelar ju inte den saken så stor roll eftersom båda sidorna säkert fuskat till viss del, men känns ju som att demokraterna har sett till att fuska betydligt mer, och eftersom det är rätt jämnt så kan det isåfall helt klart ha påverkat valresultatet.

Hade varit betydligt säkrare om man kunnat rösta elektroniskt, och att varje person berättigad att rösta typ uppgav en tjugo siffror lång kod kopplad till sitt namn när den röstade och att resultatet sen bara visades när valet var över. Kanske även med möjligheten att kunna logga in och kolla så att ens röst registrerats och att den inte ändrats på något vis. Hade varit svårare att fuska då.

Ja enda argumenten emot det som jag ser det, skulle vara dels att rösterna går att spåra, att vem som röstade på vem, och att systemet i teorin kan hackas. Men känns ändå som ett säkrare sätt. Det känns lite smått efterblivet att sitta och räkna rösterna för hand fortfarande.

Sedan kanske det skulle bli tråkigare, ingen direkt valvaka, då deadlinen har passerat så vet vi omgående resultatet. Valvakan har ju sin charm.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in