2020-11-06, 18:15
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Att det skett ett utbrett valfusk står helt klart.

1. I oktober skickade man ut 500 000 ” applications” till fel adress i Virginia. För första gången sedan 1946 förlorar republikanerna mot Demokraterna.

2, I Ohio skickas 50000 ” applications” till fel adress.

Detta är bara ett isberg av systematisk fusk riktad mot Donald Trump.

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-53353404

Låt säga att det skett fusk. Du menar på fullt allvar att det inte skett fusk på den andra sidan? Bara demokrater som fuskar?
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Klass hade iallafall McCain när han höll sitt concession speech:
https://www.youtube.com/watch?v=NvgqRKYapU8

Senare kom Trump som dodgat draften fem gånger och vanhedrade honom.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Biden leder nu i nästan alla swingstates som folk har väntat på, så "hjälten" (sarkasm här) Biden verkar vinna

Verkar vinna. Dumma fuck. Han vann i onsdags eftermiddag när US Postal levererade jättebatchen med 100 mill röster i jutesäckar.

Upp nu för f-n med er stora ledare, vi vill höra hans gameplan till -24.
2020-11-06, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Och varför drabbades USA så hårt? Kan det ha något att göra med en obildad rikemansunge till president som påstod att det inte var farligt. Samtidigt som till och med Tegnell såg katastrofen i Italien.

En man som sedan får sjukdomen, får dödsångest. Men ändå säger efteråt att sjukdomen är enkel att besegra. Mannen som bjöd in till stora folksamlingar som drev på smittan.

Jag är inte för en lockdown. Men att köra rallies 2020 är vållande till annans död.

Det är ett stort öppet land där människor värderar sin personliga frihet över allt annat. Det är väldigt svårt att sätta ett så stort land i total karantän och stoppa smittan på det sättet. Du kan inte jämföra USA med Kina till exempel, det är två helt olika länder som styrs på totalt olika sätt. Den kinesiska befolkningen lyder deras regering utan att tveka och utan att klaga. Den amerikanska befolkningen fungerar helt annorlunda. Sätt vilken person som helst i den positionen som amerikansk president och oavsett vilka beslut han tar, om det ska vara fortsatt öppet, nedstängt eller något mitt emellan, han hade ändå fått enormt mycket kritik från alla håll och kanter. Ett omöjligt uppdrag med andra ord.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Att det skett ett utbrett valfusk står helt klart.

1. I oktober skickade man ut 500 000 ” applications” till fel adress i Virginia. För första gången sedan 1946 förlorar republikanerna mot Demokraterna.

2, I Ohio skickas 50000 ” applications” till fel adress.

Detta är bara ett isberg av systematisk fusk riktad mot Donald Trump.

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-53353404
På vilket sätt är det fusk?
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Det om något är ju väldigt odemokratiskt...

Kanske, om man inte tänker längre än näsan räcker. Valobservation ska vara uppstyrt så att valobservationen i sig inte blir en risk.
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jobola
Det är utan tvekan en sak som valobservatörerna inte hade accepterat om det hade varit sant. Så alltså stämmer det inte.

Varför tror du att folk är upprörda över bland annat PA? Där har republikanska valobservatörer blockerats.
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Nej. USA har inte krigat sedan Trump drog sig från Syrien.

Men snart är USA tillbaka igen

Nja, USA har fortfarande trupp i Syrien, främst i den östra delen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Som står och tittar vid varje bord? Källa? Jag har knappt sett en enda observatör hittills som verkligen kollar så att allt går rätt till.

Den närmsta jag har sett har stått 4-5 meter ifrån och jag vet inte ens om det var en republikansk observatör.

På CNN visade de precis när rösterna räknas i Pittsburgh (Pennsylvania), man ser en kvinna som sitter vid en dator och registrerar rösterna, och max 2 meter bakom henne står två observatörer från bägge partier och tittar på allt hon gör. Så är det överallt. Släpp sargen och kom in i matchen så att säga.
2020-11-06, 18:17
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Klart fusket är belamrat utav fusk - det fuskas i alla val, stora som små, till och med i vårt älskade bananland, Sverige!

Frågan är dock vilken sida som fuskat mest och smartast, samt fått detta fusk att räknas, dvs. få någon betydelse. Tycker Trump skall avgå och lyckönska Harris till POTUS - köra ett svidande och ironiskt tal, men ändå med ett avslut där han bekänner sig besegrad utav större makter än han själv. Få in små gliringar här- och där. Måste ge sig i riktig Trump-anda!
2020-11-06, 18:17
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Har detta varit uppe?

https://www.businessinsider.com/donald-trump-coronavirus-rallies-spread-infections-death-study-2020-10

En studie från Stanford University visar att Trumps Nazi-rallies har lett till 700 döda och 30000 covid-19 fall. Och detta bara för 18 rallies som hölls mellan 20:e juni och 30:e september).

Helt ofattbart. Ett snitt på 38 covid-döda per rally. Det är ju en dålig taktik att ta livet av sina potentiella väljare?
Visa mig dom studier som visar hur många som dött av alla massiva BLM protester som skett, eller är det bara när Trumpsupporters samlas som viruset är farligt?
Du sänker din nivå mer och mer. Nazi-rallies?

Någonstans måste du väl förså att du inte längre blir tagen på allvar? Eller sitter du och trollar för betalning?
2020-11-06, 18:18
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imola01
Sådär lär det ju inte tidigare i tråden när valet 2016 diskuterades ditt hycklande mongo. Vänsteråsnor som du har verkligen varken ryggrad, minne eller någon form av förnuft överhuvudtaget. Äckliga skräpmänniskor som borde skickas enkelväg ut i rymden, horunge.

*fniss* Kan du posta nåt skönt citat från mig så jag blir påmind om mitt hyckleri? *fniss*

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in