2020-11-06, 16:17
Bannlyst
Trump måste erkänna förlusten. Marginalerna är för stora.

Om Trumpkampanjen kan visa systematiskt fusk som skulle kunna påverka denna valutgång så är jag beredd att vänta lite till.
2020-11-06, 16:17
Medlem
Hexen666s avatar
Chris Berg:

Citat:
THINK:
GOP lost ZERO House Races
GOP picks up House seats
GOP holds Majority in Senate
GOP holds every state legislature
GOP flips state legislature in NH
Dems spend HUNDRED OF MILLIONS OF DOLLARS to win Senate seats and flip state legs

How does
@realDonaldTrump
not win?

Det är alldeles för mycket som inte går ihop i det här valet
2020-11-06, 16:18
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag tror Biden kommer att vara en politiker som vi lär glömma bort, han lär bli den där presidenten som alla enbart mins för att han slog Trump år 2020, men utöver det så lär han aldrig kommas ihåg eller ens skapa djupa debatter på akademiska plan.
Så är det. Det är lättare att komma ihåg en galning som Trump. Ingen lär glömma honom och hans presidentskap.
2020-11-06, 16:18
Medlem
Jahopp.
Med en befolkning på ca 331,500,000 pers. Så är alltså Trump och Biden det bästa som Amerika lyckats få fram. Av dessa två sitter det svenskar på Fb utan rösträtt i USA och har en favorit.

Det som förvånar åtminstone mig är att Trump utan att skämmas, framstår sig själv som en riktigt dålig förlorare så här långt.
När han inte räcker till så skyller han på ”någon annan” och utropar fusk.

Jag ler
Senast redigerad av Tavelramskrok 2020-11-06 kl. 16:29.
2020-11-06, 16:19
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
Helt korrekt. Det går inte att säga så mycket mer än så. Biden kommer bli USA:s nästa president och samtidigt kommer landet få sin första kvinnliga vicepresident någonsin. Detta är ett stycke historia.

Det är rätt tragiskt att den första kvinnliga VP:n ska vara så monumentalt dålig, okarismatisk och ha galna ideér. Men visst, jag antar att det är ett stycke historia
Hon kanske lyckas bli president om Bidens demens fortskrider. Jag skulle få mig ett gott skratt åtminstonde
2020-11-06, 16:20
Medlem
likebananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag tror Biden kommer att vara en politiker som vi lär glömma bort, han lär bli den där presidenten som alla enbart mins för att han slog Trump år 2020, men utöver det så lär han aldrig kommas ihåg eller ens skapa djupa debatter på akademiska plan.

Ja, det är just det jag är rädd för och hans ork förstås.
2020-11-06, 16:20
Medlem
Eoppoyzs avatar
Om procenten står sig, kommer Biden vinna med 306 elektorsröster mot Trumps 232 elektorsröster.
2020-11-06, 16:21
Bannlyst
Fortfarande bara i denna tråd som Biden utsatts till vinnare. Ingen annanstans. På hela Internet.
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
Helt korrekt. Det går inte att säga så mycket mer än så. Biden kommer bli USA:s nästa president och samtidigt kommer landet få sin första kvinnliga vicepresident någonsin. Detta är ett stycke historia.

Och med stor sannolikhet får USA sin första kvinnliga president när Biden kolar om några månader!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Hon kanske lyckas bli president om Bidens demens fortskrider. Jag skulle få mig ett gott skratt åtminstonde

Det är det som är planen med denna onaturliga mängd röster. De är på Kamala och inte Biden. Rösta fram ett russin och invänta att han faller ihop. Win.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det pågår rimligtvis en diskussion om hur man ska göra med detta, speciellt efter hans "presskonferens" igår kväll och hans skrivande på twitter.

Jag kan tänka mig att om en besegrad president vägrar erkänna sig besegrad, så minskar hans möjligheter dramatiskt att kunna aktivera något sådant. Det är inte han som trycker på själva knappen och ingen skulle bli fälld för tjänstefel om de räddar världen genom att vägra en sådan order.

Kanske är lösningen att ta ifrån Trumpen koderna under perioden 6/11-20/1 och låta militärkommandot tillsammans med Biden ha detta ansvar under tiden. Eller helt enkelt ersätta Trump med en övergångsministär.

Detta är tyvärr mycket osannolikt om än önskvärt. Lagen är mycket tydlig. Presidenten har fingret på knappen fram till avgång och ingen har någon som helst rätt att ingripa eller ifrågasätta honom avseende detta. (Dessvärre som sagt.)
2020-11-06, 16:22
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Så är det. Det är lättare att komma ihåg en galning som Trump. Ingen lär glömma honom och hans presidentskap.

Jadu, han lär åtminstone bli djupt, fruktansvärt djupt analyserade de kommande åren när man diskuterar amerikansk politik och det är dessa analyser som jag ser fram emot för om det är något som skickliga akademiker är duktiga på så är det att rota fram den exakta sanningen bara de får rota tillräckligt länge

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in