Citat:
Ursprungligen postat av
karlkula12
Många tar nog hellre risken att bli smittad än att tvingas leva ett liv i social isolation. Framförallt äldre i pension som inte har utbyte av te.x arbetskollegor. Många äldre har inte ens internet te.x. Många verkar inte förstå konceptet att människor av naturen är sociala varelser.
Jo, jag förstår det. Vad jag menar är att de gamla som går på fiket skulle kunna ha munskydd på sig. Lokalen skulle kunna öppna fönstren så att luften växlar. Det finns åtgärder att göra för att minska den luftburna smittan.
Dessutom så kan man träffas utomhus hur mycket som helst. Just nu är det inte ens kallt.
Jag tycker synd om gamlingarna som inte har fått information om viruset eller inte har förstått. Men jag förstår mycket väl när jag ser äldre damer som uppenbarligen lagt ner mycket arbete på sitt utseende innan de går ut och fikar.
Själv är jag bara några år yngre än damerna på fiket. Min man är också död, jag kan inte träffa mina barn som bor i Stockholm och mitt yngsta barn kan jag bara träffa ute nu när hon askulterar på en högstadieskola. Jag har inte heller något eget internet.
Vi är alla sociala varelser. Men varför kan inte myndigheterna gå ut på SVT och i alla tidningar med riktig information så att folk börjar att förstå smittan?