2020-11-06, 15:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Ja, jag är övertygad att den springande punkten är en förvriden verklighetsuppfattning. Därför är han så olämplig som USA:s president.

Han har ju visat sig vara ytterst lämplig under dom 4 år som han varit president och dessutom gjort en enormt stark valkampanj, demokraterna togs helt på sängen och trodde på jordskredsseger.
Så fakta talar ju mot dina amatörmässiga spekulationer.
2020-11-06, 15:08
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Skål allihopa. Skönt att det är över. Grattis Biden.

Jag trodde som jag skrivit tidigare 05 på valnatten att Trump skulle ta det och gratulerade alla trump-lovers som var vakna då.

Får se om republikanerna härinne är lika graceful.

Skål! Jag har varit helt inställd på en Trump-vinst. Man måste gardera sig för det värsta. Det har varit två omtumlande dagar.
Medlem
Nu gick Biden om i Pennsylvania också..
Rökt för Trump nu!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Men ändå, till skillnad mot Biden så har ju inte Trump presenterat något politiskt löfte eller sagt vad han vill göra om han vinner valet, det om något är ju att rösta på grisen i säcken.
Trump fick ju just den frågan om vad han vill göra om han vinner och han såg ut som en fågelholk i ansiktet och kunde inte svara. ¨
Anklagelser mot motståndarens politik stup i kvarten ger ju inga som helst signaler om Trumps egen politiska agenda.

Visst spelar media en stor roll det har ju både Trump och Biden utnyttjat liksom alla tidigare presidentkandidater. Mycket slarvigt kan man faktiskt säga att medierna vann valet genom att dom ju ofta representerar olika politiska ideologier och torgför dom.
Men det finns ju ingen som helst anledning för Trump att inte respektera valresultatet om han förlorar med fullt accepterad marginal, ja om han har den minsta lilla patriotism i sig vilket ju kan ifrågasättas.

Om någon oberoende granskar samtliga uttalanden, artiklar, nyheter om hur journalistiken sett ut så är det uppenbart att etablissemanget i 5 års tid gjort allt för att få bort Trump. Ljugit om allt och hetsat folket. Det är nästan omöjligt att vinna under sådana förhållanden. Det med Corona gjorde att Biden vann. Det är inte demokrati. Det är en bluff.
2020-11-06, 15:09
Medlem
likebananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Jag väntar tålmodigt på den första miljömuppen som kritiserar Kina. Är det 500 eller 800 kolkraftverk de ska bygga närmsta tiden?

Jag väntar lika spänt på att Kina skall kallas rasistiskt, har ju faktiskt koncentrationsläger, homofobiskt, och det är bara början. Varför gör vi sådan skillnad egentligen?
2020-11-06, 15:10
Medlem
Special Counsel has opened an investigation into Trump's use of the White House for campaign-related activities, Reuters reports
The US Office of Special Counsel has opened an investigation into allegations the Trump campaign violated federal law by using the White House on Election Day as a command center, according to Reuters.

https://twitter.com/i/events/1324503050703183873

Det har ju sagts att det inte är rätt att använda VH för kampanjer men att det är olagligt visste jag inte.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av likebananas
Jag väntar lika spänt på att Kina skall kallas rasistiskt, har ju faktiskt koncentrationsläger, homofobiskt, och det är bara början. Varför gör vi sådan skillnad egentligen?

Därför att orange man bad inte kan sägas om kina, för då är det rasistiskt.
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Biden i ledning Pennsylvania med 49,4% och det kommer med röster på Biden!
GAME OVER TRUMP

Jisses, den stora satan har fallit mina vänner. Ikväll blir det att öppna en Dom Perignon för nu jävlar är det fest.

Trumpetens personliga schaman försökte tillkalla gudarna för hjälp men som vanligt när det kommer till allt Trumpeten har gjort så sket det sig.
https://twitter.com/RightWingWatch/status/1324175651515949056?s=20

Läckt video när Trumpeten får veta att han kommer att förlora
https://twitter.com/RexChapman/status/1324078979775684608?s=20

Sekunden när Rudy Giuliani inser att de kommer att förlora
https://twitter.com/williamlegate/status/1324119896918282241?s=20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av living4free
Nu gick Biden om i Pennsylvania också..
Rökt för Trump nu!

ja, fyfan va kul, vilken förnedring!
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Jag är övertygad om att de har något. Frågan är om det räcker för att högsta domstolen ska ogiltigförklara valet.

Tre möjliga lägen:

1) inget fel i rösträkningen kan styrkas - då händer inget

2) fel kan styrkas, men de är av administrativ eller teknisk natur (typ, "tryckte en nolla för mycket i rapporten" eller "vid närmare koll måste denna röstsedel diskvalificeras" - då korrigerar man.

3) Felet beror på avsiktlig valpåverkan - kanske falska röster eller borttagna röster. Bara då kan det bli intressant om omfattningen är tillräckligt stor. Omval är då tänkbart, det blir heller inte roligt för de som ertappas.
.

Valet som sådant lär inte ogiltigförklaras.

Omräkning lär bli aktuellt ifall skillnaderna är små.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klanledaren
Nu är det sååå polariserat i USA enligt alla dum medier. Är det intelligent att rabbla mantrat "polarisering" när det endast finns två partier. Kan det egentligen bli annat? Alternativet är "Partiet" som i Kina. Den ryska politiska modellen med flera partier är antagligen "bäst" men det säger dum media inget om. Det där med att en president enar ett folk kan man också glömma, det var negertjusning ifrån dum media när Obama vann. Nej "polarisering" är ett skällsord när dum media har fel ledare, Donald Trump.

Polarisering är att leva i en bubbla och inte tro på andra nyheter än de som man vill tro och vägra ändra sig. Nu ska Biden försöka arbeta med McConnell och det lär ju inte gå bra
Medlem
Bara en av de tre senaste republikanska presidenterna har alltså lyckats bli omvald. Rejält misslyckande av republikanerna och de måste helt klart tänka om rent strategiskt om de ska vinna i framtiden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in