2020-11-06, 13:35
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longinus
Trump hävdade ju att det var valfusk när stater böt färg till blå.

Och du hävdar sannolikt motsatsen. Ointressant.

I stater med transparent hantering av röstningen gick det dels mycket snabbare, men det gick även att följa fördelningen av inkomna röster med information om partitillhörighet innan valet var slut, t ex Florida, och där blir det mycket svårare att bedriva reaktivt valfusk. Där vann Trump den framgång man kunde förvänta sig.
2020-11-06, 13:35
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Absolut, alla legitimt avgivna röster ska räknas.

Trump har lääänge anfört att det finns stor risk för röstfusk med poströsterna. ALLA vet om att han fört fram detta. Även demokraterna. Båda sidor får antas ha varit väl förberedda på hur man ska hantera det om valet blir jämt samt konstigheter finns med poströstningen. Så, vill Trumpsidan ha omräkning av ett område de anser konstigheter finns i är det väl bara att sätta igång? Ju snabbare detta blir gjort desto snabbare kan Sleepy Biden komma igång med sitt presidentskap. Finns inget fusk går det ju på några dagar att kontrollräkna samt verifiera resultatet och så får Trump lov att ge sig. Han kommer inte ha stöd av någon ifall det efter kontroll saknas bevis för röstfusk.

Men efter flera års grundlösa anklagelser mot Trump från dems om ryss-konspirationer mm får man kanske förstå om Trump/ hans väljare vill ha det säkerställt att dems inte fortsatt med sin fusklinje.
Om det var en så stor risk på poströsterna, så förstår vi inte varför stora delar inklusive trumpen poströstade.

Poströster är bevisat säkra i Arizona i åtminstone, ett valfusk per tiomiljoner.
Och har du problem med detta, så får du ta det med dom.

Alla vet dock redan om att detta med poströster var bara att förberedande för att kasta ut röster genom fönstret då trumpen är rädd att förlora valet.

Valfusk är obetydligt, och saknar betydelse på den nationella skalan.
Dock vet jag varför ni ropar valfusk, det ändrar dock inte fakta.
Varför inte läsa trumpens valfuskkutredning
Oops, den blev visst nedlagd så fort domstolen berättade att man var tvungen och dela med sig av materialet till samtliga utredare i utredningen.(Nått man kunde tro var självklart att göra från början, vilket berättar det var bara en agenda som gick åt helvete.)

Konfirmeringsbias gör inget till valfusk, fastställda bevis är.(Och då bevis ur lagens mening, inte fantasins eller konspirationen tanke, för då berättar man ju bara att man vet man ljuger.)

även är det intressant förra valet och valfusk, där visade det sig att republikaner hade gjort en anings mer skumma saker än demokrater.
Dock på en så försvinnande nivå att det till 100% saknade betydelse för valutgången 2016 i fysiskt valfusk.
2020-11-06, 13:36
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Nu tror jag visserligen inte man tryckte nya lappar under natten.
Inte jag heller. Producera betyder inte att trycka, utan att framställa. Troligtvis hade man färdigtryckta valsedlar som behövde fyllas i, var redan ifyllda eller en kombination därav. Längden på stoppet indikerar för mig att man behövde tid att fylla i valsedlar.

I övrigt är vi helt överens.
2020-11-06, 13:36
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
Media blev ju förvånade när Trump vann Florida, att inte poströsterna hade mer betydelse för Biden.
Konstigt att poströsterna då i alla staterna där det tycks vara extremt jämt hela tiden tickar in till Bidens fördel.

Och det är demokratiskt styrda stater med dålig transparens.
2020-11-06, 13:37
Medlem
Haddock93s avatar
https://mobile.twitter.com/JamesOKeefeIII/status/1324535339726344199

Project Veritas intervjuar ytterligare en visselblåsare. Värt att anmärka är att han jobbar på USPS som direkt har endorsat Joe Biden.

Han la på luren när journalisten ringde honom.

Inte alls misstänksamt 🤔

Sjukaste av allt är väl egentligen att de inte får undersökas. Om de inte har något att dölja vad är risken? Ser väldigt dåligt ut i min åsikt rent optiskt.

En annan intressant sak är att ingen som vunnit Florida, Ohio (styrd av republiker) och övriga swingstates med så stor andel har någonsin förlorat ett val.

Tredje världen. Det mest jobbiga av allt är att oavsett vem som vinner så kommer ena falangen anklaga den andra för fusk nu. Det leder aldrig till något gott.
Senast redigerad av Haddock93 2020-11-06 kl. 13:40.
2020-11-06, 13:38
Medlem
JohnDillingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Ja, vilket vi börjar se i t ex Georgia nu där 100 000 röster för Biden helt saknar röst till Senaten. Motsvarande siffra bland Trump-väljare som inte gjort något val till Senaten är drygt 800 röster. 800 vs 100 000. Detta i sig är inte bevis för fusk, men alla varningsklockor borde ringa, och tolkningen man kan göra är denna:

GOP och DNC (dvs globalisterna) är överens att göra sig av med Trump men låta kampen om Senaten vara oförändrad.

https://twitter.com/USRebellion1776/status/1324363464572309505

Ja, nu är jag inte insatt i omfattningen i detta valet då jag visste från början att det skulle ske något. Så har inte pallat bry mig. Hela deras valsystem och allt runtomkring är korrupt.
2020-11-06, 13:39
Medlem
tinybitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Poströster är bevisat säkra i Arizona i åtminstone, ett valfusk per tiomiljoner.
.
Hänvisa gärna till din källa angående Arizonas "säkerhet".
2020-11-06, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longinus
Jag gillar inte någon av de gubbarna, men är det ingen som ens funderar på varför röster faller åt Bidens håll i slutskedet utan bara tar tillit till Youtubes truth seekers?

Om man tar en snabb titt på demografin så har Trump flest väljare i glest befolkade områden. Tittar man sedan på dessa countys (exvis i Nevada) så ser man att de glest befolkade blir klar med sina rösträkningar först. Vilket troligtvis innebär att Bidens röster kommer in i slutet.

Jo, absolut. Det är en logisk tankegång. I Sverige brukar de först räknade distrikten i norraste Norrland vara djupröda och sedan kommer storstädernas röster och saker ser då lite annorlunda ut.

Någon myndighetsinstans med djupare insyn i USAs valsystem borde med några knaptryck kunna kontrollera (även med justering för Coronas påverkan detta valår) om poströsterna någorlunda kan matchas resultatmässigt mot de tidiga valdagsrösterna från ett distrikt. Om valdagsrösterna i ett distrikt t ex visar 60 % Trump medan poströsterna visar 5 % Trump är väl avvikelsen sådan att kontrollräkning bör göras?

Jag kan inte se att kontrollräkning ska vara ett så stort problem. ALLA har vetat om i förväg att poströsterna skulle kunna ifrågasättas och beredskap måste ha funnits för detta. I stort förstår jag mig heller inte på USA:s poströstningssystem. Någon bör väl se att en person frivilligt och utan påverkan stoppar sin röst i ett kuvert innan det godtas som legitimt avgiven röst? Det är väl därför Sverige inte tillåter, och aldrig bör tillåta, röstning hemifrån via t ex bank-id.
2020-11-06, 13:42
Medlem
doggydees avatar
Sociala medier stänger ner all diskussion om potentiellt valfusk. Twitter, Facebook/IG och Reddit.

https://is2.4chan.org/pol/1604662404640.png
2020-11-06, 13:47
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doggydee
Sociala medier stänger ner all diskussion om potentiellt valfusk. Twitter, Facebook/IG och Reddit.

Shit, då hade jag fel då. Säger Big Evil Tech att deras kandidat vann så måste ju det stämma.
2020-11-06, 13:48
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doggydee

Så gör man i alla fria och demokratiska stater. Kina, Nordkorea t ex. /s
2020-11-06, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Om det var en så stor risk på poströsterna, så förstår vi inte varför stora delar inklusive trumpen poströstade.

Alla vet dock redan om att detta med poströster var bara att förberedande för att kasta ut röster genom fönstret då trumpen är rädd att förlora valet.

Valfusk är obetydligt, och saknar betydelse på den nationella skalan.
Dock vet jag varför ni ropar valfusk, det ändrar dock inte fakta.
Varför inte läsa trumpens valfuskkutredning
Oops, den blev visst nedlagd så fort domstolen berättade att man var tvungen och dela med sig av materialet till samtliga utredare i utredningen.(Nått man kunde tro var självklart att göra från början, vilket berättar det var bara en agenda som gick åt helvete.)

Konfirmeringsbias gör inget till valfusk, fastställda bevis är.(Och då bevis ur lagens mening, inte fantasins eller konspirationen tanke, för då berättar man ju bara att man vet man ljuger.)

även är det intressant förra valet och valfusk, där visade det sig att republikaner hade gjort en anings mer skumma saker än demokrater.
Dock på en så försvinnande nivå att det till 100% saknade betydelse för valutgången 2016 i fysiskt valfusk.

Jag har aldrig påstått att valfusk skett. Jag har bara påtalat att Biden-sidan, som ju enligt egen utsago vill "heala" USA och vara till för "hela USA:s befolkning", borde vara ivrigast av alla att sätta igång med kontrollräkning av ifrågasatta områden så att Biden-tåget kan gå vidare. Har Trump förlorat så har han. Varför låta hans väljare känna sig lurade och svikna? Att ena landet kräver transparens i detta känsliga läge och det är väl ingen "konspirationsteori"?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in