Citat:
Ursprungligen postat av
sanne
Tack för bra inlägg. Och jag håller verkligen med dig ang. oro. Jag kan erkänna att jag känner ångest för de äldre och barnen och de yngre som kanske får långtgående konsekvenser av detta virus. Just att man inte har ett försiktighetstänk långsiktigt oroar mig.
Jag undrar hur människor tänker, vi är så olika.
Försiktighetstänk långsiktigt!?

Är du seriös?!
Alla dessa jävla lockdowns och restriktioner är för helvete så kortsiktigt tänkt som det bara kan bli. Vad säger du om alla miljoner människor som har dött och kommer att dö av cancer pga inställda läkarundersökningar som gjorde att man inte upptäckte cancern i tid? Alla miljoner som blir arbetslösa med psykisk ohälsa och självmord som följd? Alla miljoner/miljarder människor som tvingas leva de närmsta decennierna i ett totalitärt, dystopiskt post covid-samhälle med ekonomisk depression och bidragsberoende? Allt pga "muh coronavirus

"
DET ÄR FÖR 99,999% ETT OFARLIGT VIRUS HUR SVÅRT SKA DET VARA ATT FATTA
"Kanske får långtgående konsekvenser" -

Det finns en jävla massa saker man kan få långtgående konsekvenser av, men inte kör vi hela världen i botten för det.
Fan det är som att leva i en stor sekt där man är den enda som inte blivit hjärntvättad