2020-11-06, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Jag vet att det där är argumentet men det är ihåligt. Varför skulle demokrater vara livrädda för Corona men republikaner inte vara det? Tycker du själv det låter rimligt att "demokrater är smarta till 90% och republikaner är dumma i huvudet till 90%"?

Inte vet jag men det har väl knappast undgått någon att även denna fråga är extremt polariserad där borta? Det är en politisk fråga där. F ö så tycker jag absolut inte att man är dum i huvudet för att man väljer att rösta på plats (förmodligen med mask som dom flesta verkar göra).

Sen tror jag inte din siffra på 90/10 stämmer men du får gärna ange källa. Det är majoritet demokrater men inte 90/10, lägre än så.
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Ja jävlar.

Om Löfven anställde en andlig rådgivare skulle partiet tvinga bort honom omgående.

Hur fan uppför sig människan? Denna administration är inte frisk.

USA är mer kristet än oss. Vill du få ännu värre exempel så åk till random arabland där man hugger kuken av bögar och förnekar förintelsen av judar.
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Med Demokraterna så kan vi iallafall vänta oss ett krig mot Iran. Demokrater gillar ju krig och dom skulle vinna mycket på att invadera Iran. Det blir en enkel match för USA.

Det blir kul för Sverige också, då kommer en ny flyktingvåg med igengörer och doktorer komma hit

Inte Iran. Demokraterna vill ha krig i muslimska länder som är på Rysslands sida.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jepp, det står i Uppenbarelseboken, gott folk! Let's get over with. Resultaten nu kan vi skita i.

Domedagen är här! Nu kör vi fan!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tradera
Trump är en ful fisk är det någon som står för valfusk så är det han och hans korrupta medarbetare!
Trumps historik som affärsman är inte glasklar han har lurat många amerikanska medborgare på skattemedel och även privatpersoner.
Att inte spela rent ligger i hans natur!

Tyvärr så tror jag Trump tar hem det här med mycket diskussioner om demokratiska val som efterskalv.
Demokrati och rättsstat är bara spel för galleriet ,tyvärr, så är det i Sverige och också i landet USA
"möjligheternas land"

Tyvärr tror jag Trump tar hem det här!

Allting måste gå rätt till. Alla servil vad som hände i Wisconsin?? Många delstater var INTE förberedda på poströstningen. Wisconsin, Georgia och Arizona var definitivt inte detta.

Trump vann de LEGALA rösterna.
2020-11-06, 09:48
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Men hela poängen är ju att valresutlatet väl inte kan stadfästas så länge det råder oegentligheter? Jämför t.ex. med en dom som blivit överklagad. Den kan inte vinna laga kraft i och med att det fortfarande råder frågetecken kring domen och den väntar på att avhandlas i ögre instans. I det här fallet har Trump rätt att begära omräkning i Wisconsin pga. delstatens lagar kring detta. Sådana saker + annat kan dra ut på tiden tänker jag.

Det måste finnas ett vettigt case för att det ska bli något avgörande i domstol.
2020-11-06, 09:48
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Jo, bl.a. James O'Keefe har redan samlat och presenterat jättemycket graverande bevis (givetvis rapporterar inte svensk media om detta).

Även om Assange benådas tror jag knappast han kommer bry sim om att jiddra med Biden.

Det är bara symboliskt om Trump skulle betyda Snowden och Assange.
2020-11-06, 09:49
Medlem
Citat:
Trots det så går Antifa, BLM och annat vänster-trash ut och protesterar i stora grupper och har Corona-orgier.

Tror bara att glädjen över att få slå sönder skyltfönster övertrumfar skräcken inför Coronan...

Man måste ju prioritera även i Pandemitider
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Det beror på vilken media man konsumerar. Folk med lägre inkomst tenderar att läsa på gratis-sajter och inte prenumerera på DN t ex utan istället läsa gratis på nätet.
CNN verkar redo att utse Biden som vinnare.
”Folk med lägre inkomster” låter vänsterelitism lång väg. Ingen idé att bemöta sånt verbalt avfall.
Medlem
Citat:
USA är mer kristet än oss. Vill du få ännu värre exempel så åk till random arabland där man hugger kuken av bögar och förnekar förintelsen av judar.
Jo men att en andlig rådgivare ingår i Vita Husets personal är vad jag vet första gången.
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Biden lär vända i Georgia närsomhelst.
Vore så jäkla gött!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falhscbak
Republikanerna har uppmanat att deras väljare inte ska förtidsrösta. De är emot förtidsröstning, och de är i synnerhet emot utökade möjligheter att förtidsrösta. Varför? Jo, valdagen äger rum en vanlig arbetsdag, vilket gör att många som arbetar inte har möjlighet att rösta då. Och vanliga arbetare i storstäderna röstar demokratiskt i hög grad. Så nu när valdeltagandet har ökat, delvis tack vare förtidsröstning, så får demokraterna fler röster. Och dessa röster räknas sent i vissa delstater. Så när det får genomslag, då skådar en del republikaner givetvis ned i avgrunden, och inser varför de är emot förtidsröstning. Fusk! Riggat! En imbecill reaktion, men den kommer. Men inte hos alla republikaner, förstås. Exempelvis Rick Santorum avvisar Trumps påståenden om att valet skulle vara riggat.

Delstaterna var inte förberedda för den enorma poströstningen. Därför har man kunnat fuska. Kolla upp fakta i stället.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in