2020-11-06, 09:38
Medlem
Märkligt hur det aldrig tar slut röster i Georgia och att det är uteslutande Demokratiska distrikt som har kvar en massa röster att räkna.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Alltså du vet inte vad kommunism innebär. Snälla läs på människa! En 12åring vet bättre än dig i denna sak.

Bara för att hjälpa dig på traven :
1. Nej han är ingen diktator, USA är fortfarande ett demokratiskt land
2. Kommunist? Nej, har tror på en fri marknad där marknaden styr med så lite statligt inlfytande som möjligt, kapitalism kallas det.
3. Ljuger och är korrupt? Ja det är kommunister och skitstater som Kina, Kuba och Nord Korea bra på, men det gör honom inte till kommunist. Dessutom så är Demokraterna oftast mer korrupta då dom är större Lobbyister.
Trump är väl en hederlig gammal monopolist. Som Reagan ungefär.

Bort med antitrustlagar och ge mina kompisar allt utrymme de behöver för att roffa åt sig.
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaKennyBody
Jag redigera o la till lite poänger som jag missa

Vilken otrolig jävla shackmatt han hade lagt..
Bra, jag läste det nu!

The Trumpet shall sound and the Dead shall be raised från Händels Messias känns lite lätt profetisk i dag. Döda väljare. Trumpet. Trump.
2020-11-06, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Du ljuger. Du kan inte gå till posten och skicka in din röstsedel på valdagen likt i usa.

Nej, men poströsterna räknas i många fall efter valdagen. Varför skulle risken för fusk öka om man får poströsta på valdagen? Det är väl inte svårare att fuska dagen innan i så fall?
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Snarare Trumps anhängare som är indoktrinerade och inte tar till sig fakta utan bara manipulerade bilder

Vem har indoktrinerat mig?

Trump-supportrar i Sverige, vilka har indoktrinerat oss? Inte statsmassmedia, inte DN, inte SVD, inte Aftonbladet, inga alls. Personligen har jag hållit på Trump sedan primärvalet 2016. Vilka har indotrinerat mig? Nya massmedia? Jag kan tänka själv och brukar nöja mig med att göra det. Hillary Clinton var aggressiv mot Ryssland så henne ville jag inte ha som president.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Valfusk är inget nytt för demokraterna..i demokratiska områden.

I Philadelphia fick inte Mitt Romney en enda röst i 59 distrikt under valet 2012.

https://www.inquirer.com/philly/news/politics/20121112_In_59_Philadelphia_voting_wards__Mitt_Rom ney_got_zero_votes.html
Om du själv inte läst artikeln så handlar den alltså om divisioner där 99% är afroamerikaner, där samtliga röstade på Obama och där man inte hittat några bevis för valfusk.
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Snarare Trumps anhängare som är indoktrinerade och inte tar till sig fakta utan bara manipulerade bilder
Hur blir man Trump indoktrinerad i Sverige när SVT, SR, DN, SvD, Expressen, Aftonbladet, Sydsvenskan, TV4, etc, mfl, osv ALLA hatar och ljuger om Trump?

Berätta.
2020-11-06, 09:40
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Jag vet att det där är argumentet men det är ihåligt. Varför skulle demokrater vara livrädda för Corona men republikaner inte vara det? Tycker du själv det låter rimligt att "demokrater är smarta till 90% och republikaner är dumma i huvudet till 90%"?

Ja det är ju ganska intressant fråga, visar tydligt på vilken enorm skillnad det finns mellan partierna just nu. Handlar ju inte bara om "dum vs. smart" utan även kultur, ideologi och grupptryck. Men det finns ju en tydlig enorm skillnad mellan hur partierna hanterar pandemin och agerar under den.
Medlem
tinybitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vet du varifrån de hämtat att personen (identiteten) i fråga röstat?
Det är offentligt, heter Michigan Voter registration database. Bara att göra en webscraper i Python som går igenom obituaries för att kontrollera etc.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Jag vet att det där är argumentet men det är ihåligt. Varför skulle demokrater vara livrädda för Corona men republikaner inte vara det? Tycker du själv det låter rimligt att "demokrater är smarta till 90% och republikaner är dumma i huvudet till 90%"?

Lägg därtill att demokraterna var ute i grupp och skrek när BLM höll på som mest under våren/sommaren.
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tombo88
Det är väl ingen hemlighet att demokrater och republikaner generellt ser ganska olika på pandemin? Mask el ingen mask osv. Vad tror du att någon som är "rädd" för pandemin gör, poströstar eller ställer sig i kö bland massa annat folk?

Såg när SVT interjuade väljare på valdagen. Vet ju inte om det är omklippt förstås, men alla demokratiska väljare stod på avstånd ifrån kameran med mask, alla republikanska väljar stod nära kameran utan mask.

I en del delstater så var väl brevröster ända alternativet, om man inte behövde hjälp med röstningen. Men de kommer ju inte neka de som kommer dit för att rösta, även om mybdigheterna helst hade sett poströster.
2020-11-06, 09:41
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stayloose
Om du själv inte läst artikeln så handlar den alltså om divisioner där 99% är afroamerikaner, där samtliga röstade på Obama och där man inte hittat några bevis för valfusk.
Det är ju inte heller normalt i en demokrati att klanrösta.

Vad säger det om de svarta?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in