2020-11-06, 09:04
Bannlyst
Nu är man ju "säker" på att Georgia går till Biden också.

Har stått "99%" räknat i två dagar och Trumps försprång försvunnit där också. Nu leder han med 665 röster, enligt följande länk.

https://www.foxnews.com/elections/20.../state/georgia

Donald Trump är iallafall den bästa presidenten på 200 år. Ska aldrig glömma att ta efter honom detta att be systemlojala journalister att suga kuk och dra åt helvete bara de dyker upp. Den största behållningen är att Donald Trump inte verkar tro på "klimatkrisen" och den tror inte jag på heller. Hetsen mot Donald Trump har bara fått en att bli mer säker på den moderna svenskens alla brister.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Nu är det KRIG!😉 Äntligen någon som tar tag i det utbredda valfusket i USA. Kommer ihåg 2012 när Mitt Romney inte fick en enda röst i i 59 distrikt i Philadelphia.

Det händer likadant i Milwaukee och i Michigan. Dags att sätta ned foten när det gäller demokraternas sätt att försöka ta makten.

De har lika mycket/lite makt nu som innan valet. De har tappat högsta domstolen och senaten tillhör R. Du ska se att de inte har något att säga till om utan att R:s medgivande.
Medlem
Citat:
Exakt! De vill inte att valfusket skall upptäckas. De undergräver demokratin.

Republikanerna har ju själva massa valobservatörer på plats.
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Precis. Det är en legitim fråga att utreda, och vissa människor vill inte att man utreder detta.

Vem säger att valfusk inte ska utredas?
Medlem
Anhängare till Trumph är väl som anhängare av en
ledare från mitten av 40-talet.
Tror på seger även om ledaren är uppeldad.
2020-11-06, 09:05
Medlem
13 delstater hade ALDRIG haft poströstning innan detta val. Ett enormt valfusk har bedrivits.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tombo88
Republikanerna har ju valobservatörer på plats. Är dom också med i fusket då?

Jag vet inte, det enda jag vet är att om man har rent samvete så hindrar man inte extra insyn.
Medlem
Citat:
Republikanerna har ju själva massa valobservatörer på plats.

Det är de illegala rösterna vi pratar om. Poströsterna.
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Nu är det KRIG!😉 Äntligen någon som tar tag i det utbredda valfusket i USA. Kommer ihåg 2012 när Mitt Romney inte fick en enda röst i i 59 distrikt i Philadelphia.

Det händer likadant i Milwaukee och i Michigan. Dags att sätta ned foten när det gäller demokraternas sätt att försöka ta makten.

Du har en valfusktråd och en bevis för valfusktråd. Lägg dina inlägg där. I synnerhet i bevistråden kan du få fram allt fuskande som Dems avslöjats med.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zarrelito
Hur kan ett land som USA inte ha ETT digitalt valsystem, som är lika för alla? Om någonting ska vara centralstyrt i landet långt borta så borde valsystemet vara.
Men jag antar att valfusk är någonting som gynnar båda sidorna?

Hur fan skulle det se ut om alla län i sverige hade olika lagar gällande vårt riksdagsval?

USA är en federal stat och delstaterna vill nog inte släppa ifrån sig makten över att välja valsystem. Men de borde precis som du säger ha en central valmyndighet
2020-11-06, 09:06
Medlem
zarrelitos avatar
Citat:
USA har ju en helt annan historia än sverige. Det är väl ingen nyhet att olika stater har olika lagar i USA.

nej det är ingen nyhet, men helt otroligt att valet har olika lagar. Ett val ska vara på lika vilkor för alla, inte beroende på vart man är bosatt.
2020-11-06, 09:06
Medlem
HarryLonsdales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Hur mycket kan vara kvar att räkna i Georgia nu?

Måste vara en totalt vansinnig Trump som står och ser på vad som kan hända på absoluta mållinjen.
Skall vi tro att han redan nu ringt upp en mängd advokater som står beredda att hugga in.
Han pratade om advokater och domstol för flera dagar sedan.

Kom med i matchen...

Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Vem betalar förresten hans advokater? Det måste väl hans kampanj stå för. Eller blir det amerikanska folket?
Ja, vem betalar egentligen mångmiljonärens advokater? Vem knyter hans skosnören och vem betalar för hans kostymer?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in