Citat:
Ursprungligen postat av
Hexen666
Jag ser inget hos Trump som skulle göra honom till psykopat. Han slirar ibland på sanningen och överdriver saker, men det finns alltid en underton av sanning, riktningen han vill gå mot är den riktning jag anser vara positiv. Så hans skavanker har jag överseende med för dom är inte tillräckligt graverande för mig. Realpolitiskt är jag rätt nöjd med det han har åstadkommit. Så även om han hade varit psykopat så är jag nöjd med utfallet.
Biden däremot har så pass stora kognitiva problem att jag inte skulle vilja ha honom i vita huset även om jag var för hans politik. Han har dessutom historik av korruption medans han varit VP. Extremt graverande, ej lämplig.
Då vet du inte tillräckligt om psykopater. Dragen är narcissism, att upphöja sig själv, att inte se och erkänna andras behov, mytomani, bristande empati, ansvarslös och respektlös.
Du skriver att han slirar på sanningen, men det är ju betydligt värre än så. Han ljuger och kanske tror han på sig själv, det är svårt att veta. Men otaliga människor förstår att han ljuger ideligen.
Han har kampanjat om "fake news" så mycket att ni som låter er luras tror att den dominerande median är helt opålitlig. Ni avfärdar ju allt därifrån, ni bryr er inte ens om att granska innehållet. Som jag ser det är det mest allvarligaste med Trump, att han sprider sådan omfattande misstro mot fakta och också mot vetenskapen!
Men detta är också ett psykopatiskt drag som många offer kan berätta om. Hur de blivit avskärmade från sin omgivning och även "tappat bort sig själv" gentemot psykopaten.
Och nu har du ju fått ett mycket starkt bevis på hans galenskap, som t o m hans egna partikamrater tar avstånd från.
Han kallar valsystemet i USA för korrupt!
Men det var ju inte korrupt när han själv vann 2016!
Trump är skvatt galen, en farlig person som har skapat en stor psykos av personkult kring sig själv.