2020-11-06, 08:26
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
Det finns ingen vinnare i det här valet. Demokraterna ser ut att erhålla en så kallad pyrrhusseger.

Precis som rep förra valet med andra ord. Måste vara jobbigt att "leda" ett land där hälften av befolkningen är missnöjda oavsett valutgång. Demokrati i ett nötskal. Vilket är det bästa av alternativen förvisso.
2020-11-06, 08:26
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skadan
Källa?

Nej det stämmer inte. Det är desinformation från Trumpanhängarna i sitt försök att fuska sig till valet.

Se mitt inlägg tidigare i tråden.

(FB) Flashbacks Valvaka 2020
2020-11-06, 08:27
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Jag finner det uttalandet väldigt intressant. Varför skulle han ljuga om en sådan grej, och i så fall bädda för ännu störe förödmjukelse i slutändan? Det måste även Trumphatarna i tråden fråga sig.

Jag tror det kommer ske stora saker idag. Eller om en månad. Detta kan ta tid.

Varför skulle han ljuga om storleken på sin insvärningspublik? Det är Donald Trump det handlar om, mannen har ingen skam. Det spelar ingen roll för honom ifall hans påståenden är enkelt verifierbara eller inte.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Du har heller ingen aning om huruvida det finns en utomjording i mitt garage eller ej. Dylika diskussioner blir helt meningslösa så länge man inte har någit konkret att bygga dem på. Trump har uppenbarligen inte heller detta eftersom han inte fixar att visa på att något övergripande systematiskt valfusk har förekommit. Just nu ser det endast ut som att hans uttalanden kommer i affekt då han är missnöjd med valresultatet.

Det har du med största sannolikhet inte heller.

O med största sannolikhet så håller det på att ske ett valfusk inne i val lokalerna i USA just nu.

Nu släpper vi ditt påhittadd garage och dina barnsligheter en stund o diskuterar de märkliga bevisen på att valfusk skulle kunna pågå just nu som faktiskt finns.

Eller du kanske har missat? Du verkar inte vilja belysa det alls då vi får väl räkna med att bevisen för att det absolut inte skulle pågå har du dragit ur din näsa?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Hur kommer det sig förresten att det bara är Biden som käkar upp försprång och inte Trump? Biden har spurtat i Georgia och Pennsylvania. Trump kommer inte speciellt mycket närmare i Arizona och Nevada. Är det de här satans poströsterna som ska räknas? Bara demokrater som röstar per post?

Ungefär så då Trump uppmanat sina väljare att inte rösta per post medan Biden gjort tvärtom. Sedan brukar demokraterna gå bättre i städerna och de räknas klart sist.
2020-11-06, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Oj, har du sovit under en sten eller bara umgåtts med likasinnade. Det är flera år gammalt. Det glädjer mig om en Trumpofilisk sektmedlem tycker jag är löjlig.

Vad bra!
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
Hade inte Trumpeten kommit med helt vansinniga uttalanden i pandemifrågan så hade han vunnit lätt.
Men att starta med att säga att coronan är en bluff var inte helt lyckat.
Hans medicinska behandlingsråd för att klara en infektion skall man inte glömma.
Malariamedicin och injektion av desinfektionsmedel är ju så vansinnigt så att mellanstadieelever studsar.
Till detta skall läggas att flertalet tycker att han skött coronan i stort illa.
I den delen är jag inte lika kritisk. En president kan inte bekämpa coronan. Coronan bekämpas av folket !

Vi ser nu också att Trumpeten och Trumpetens anhängare är riktigt dåliga förlorarare. Men det överraskar inte ! Hans roll i amerikansk politik är medvstörsta sannolikhet över om några månader. Frågan är om han får tillbringa en tid i buren eller inte.

Väl, nu var ju det där med att injicera desinfektionsmedel en förvrängning från media igen om vad Trump sa. Vet du vad som mer är ett desinfektionsmedel? Jo, citron. Att använda ordet "desinfektionsmedel" var för att få Trumps uttalande att framstå som idiotiskt, för att få folk att reagera känslomässigt, och du gick rätt i fällan. MSM jobbar inte för sanningen.
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Lite konstigt. I stort sett i alla fall så är det alltid sittande president eller regering som brukar stå för valfuskandet. Det känns som att Trump är en dålig förlorare som vill sitta kvar till varje pris och eftersom det verkar finnas rejält många genomkorkade människor som stöder Trump så anammar de Trumps anklagelser om valfusk utan något nämnvärt kritiskt tänkande. Ett korkat folk, något bättre verktyg finns inte för en ledare.
Du talar som om Trump är den enda styrande kraften i USA.

Som om Åkesson automatiskt skulle erhålla full kontroll över alla myndigheter och hela statsapparaten, om SD fick 51% i ett val. Du begriper väl själv vad deep state är?
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Jag ser inget hos Trump som skulle göra honom till psykopat. Han slirar ibland på sanningen och överdriver saker, men det finns alltid en underton av sanning, riktningen han vill gå mot är den riktning jag anser vara positiv. Så hans skavanker har jag överseende med för dom är inte tillräckligt graverande för mig. Realpolitiskt är jag rätt nöjd med det han har åstadkommit. Så även om han hade varit psykopat så är jag nöjd med utfallet.

Biden däremot har så pass stora kognitiva problem att jag inte skulle vilja ha honom i vita huset även om jag var för hans politik. Han har dessutom historik av korruption medans han varit VP. Extremt graverande, ej lämplig.
Då vet du inte tillräckligt om psykopater. Dragen är narcissism, att upphöja sig själv, att inte se och erkänna andras behov, mytomani, bristande empati, ansvarslös och respektlös.

Du skriver att han slirar på sanningen, men det är ju betydligt värre än så. Han ljuger och kanske tror han på sig själv, det är svårt att veta. Men otaliga människor förstår att han ljuger ideligen.

Han har kampanjat om "fake news" så mycket att ni som låter er luras tror att den dominerande median är helt opålitlig. Ni avfärdar ju allt därifrån, ni bryr er inte ens om att granska innehållet. Som jag ser det är det mest allvarligaste med Trump, att han sprider sådan omfattande misstro mot fakta och också mot vetenskapen!
Men detta är också ett psykopatiskt drag som många offer kan berätta om. Hur de blivit avskärmade från sin omgivning och även "tappat bort sig själv" gentemot psykopaten.

Och nu har du ju fått ett mycket starkt bevis på hans galenskap, som t o m hans egna partikamrater tar avstånd från.
Han kallar valsystemet i USA för korrupt!
Men det var ju inte korrupt när han själv vann 2016!

Trump är skvatt galen, en farlig person som har skapat en stor psykos av personkult kring sig själv.
2020-11-06, 08:29
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Lite konstigt. I stort sett i alla fall så är det alltid sittande president eller regering som brukar stå för valfuskandet. Det känns som att Trump är en dålig förlorare som vill sitta kvar till varje pris och eftersom det verkar finnas rejält många genomkorkade människor som stöder Trump så anammar de Trumps anklagelser om valfusk utan något nämnvärt kritiskt tänkande. Ett korkat folk, något bättre verktyg finns inte för en ledare.

Lägg till det ett korkat folk beväpnat till tänderna som dessutom inte kommer att dra sig för att använda sina vapen.
2020-11-06, 08:29
Medlem
Lägg till Trumps påstående om valfusk till listan över hans konspirationsteorier.
Här kommer listan :

https://www.factcheck.org/2020/10/trumps-long-history-with-conspiracy-theories/
2020-11-06, 08:30
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Så sent in i valnatten när ca man räknat ca 120 miljoner röster, vilket är ungefär så många som röstar varje år i usa, så leder Trump stort. Sedan pausar de röstandet och det dyker upp över 20 miljoner röster till. Nog för att valdeltagandet är högre, men den som inte ser ett problem med detta är mäktigt blind.

Donald Trump har sagt att förtidsröstning är dåligt. Biden har sagt att förtidsröstning är bra. Är det verkligen så komplicerat att förstå att fler Biden-väljare förtidsrösta och att de rösterna räknas sist i många fall?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in