2020-11-06, 07:38
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Du utgår ifrån att det inte är så alltså? Jag måste nog snarare säga att jag håller med honom.

Antingen var det CIA eller Mossad. Dancing israelis.

De behövde såklart andra syndabockar att skylla på, men konsekvensen, en ursäkt att röra sig in i mellanöstern för USA, var något båda länderna drog nytta av. Opium, Olja, rensa bort lite tygskallar och skjuta av lite ammunition/missiler behövdes för att det militärindustriella komplexet skulle bli gladare. Det var planerat långt innan. Tornen rasade inte av planen, utan rasade som de skulle rakt ner av laddningarna.

Han har helt rätt. Men det låter ju galet för någon som inte är insatt om man formulerar det som de gjorde där. Antagligen diskrediteringsförsök. Disinfo alltså.
Nu är det wikipedia så ja trovärdigheten kan vara dålig. Jag säger inte att han har fel, eller rätt, men det behövs lite starkare källor innan man kan hoppa på det tåget. Jag kan för lite om denna person för att bedöma hans trovärdighet.
2020-11-06, 07:39
Medlem
Bidens bostad ska enligt uppgifter vara omringad av polis och säkerhetstjänst. Kommer han att gripas för valfusk nu?
Medlem
Sam.Boyds avatar
Kl är nu 22.30 i Nevada o Californien. Lär inte hända så mycket om det inte mot förmodan blir kravaller...
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaKennyBody
Påtal om fusket. Såg i våra tidningar igår kväll att det stod som rubrik typ ”trumps tårar o gråt om ett valfusk!”.

Kollade på det själv o jag såg inga tårar. Snarare tvärtom... Var ett väldigt lugnt och informativt samtal om olika saker dom sysslar med.

Så på frågan ”hur skulle dom fuskat?! xD ” Så har han ju faktiskt redan svarat.
Media gör nu allt de maktar för att sänka Trump. Med rubriker som att Trump måste förberedda förlortalet eller Experterna: Trump framstår som en slagen man eller Republikanerna går emot Trump De vrider och överdriver det hela från att vara en BigMac till hästskit.
2020-11-06, 07:40
Medlem
tinybitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Fan vad less man blir på alla extremister. Man får dras med vänsterextremismen dagligen. Nu är det Trump-högern som ska skapa kaos istället med sin diktator-stil.
Sluta läs vänster media som SVT eller Aftonbladet så kanske det blir bättre.
2020-11-06, 07:40
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Det är fortfarande inte några belägg eller ens indicier för något övergripande systematiskt valfusk. Som jag sagt tidigare så går det dock alltid att hitta enskilda exempel på valsedlar som slängs eller individer som inte följer regler och lagar i alla val, även här i Sverige. I ett så stort val med så många människor så hade jag snarare blivit förvånad om allt hade flutit på 100% fläckfritt. Detta innebär dock för den sakens skull inte att det finns någon övergripande systematik bakom.

Nu spelar du bara du. Schas.
2020-11-06, 07:41
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Ibland är en whistleblower någon som får stora rubriker i media.
Exempelvis i samband med #metoo.
Men när det gäller det amerikanska presidentvalet så plockas alla youtube-kanaler och Facebook-grupper bort.
Ingen undersökande journalistik i media överhuvudtaget.

Ändå söker folk jobbet som USA:s president? Alla vet väl om detta i så fall, kan ju inte vara någon nyhet för någon som söker jobbet.
2020-11-06, 07:42
Medlem
Sten-Ulphs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
De säger i Georgien att de kommer räkna klart idag.

https://www.foxnews.com/politics/georgia-election-official-expects-vote-counting-end, nyss

Dvs, Biden kommer med stor sannolikhet vinna presidentvalet idag!!!

Dags för skärpning nu, va! Georgien ligger i Europa och är knappast med i detta valet. Helvete! Fan!
Medlem
DoktorTengeles avatar
Demokraterna ser ut att vinna USA´s hittills mest odemokratiska val. Så ironiskt. Tredje statsmakten avbryter presidentens presskonferenser, i ett desperat försök att skydda etablissemanget och röstfusket. Fasaden med demokrati är nu bortskrapad i USA, vilket kommer destablisera landet och sluta i våldsamma konflikter. En uppdelning av USA kommande generationen är det troliga scenariot.
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Media gör nu allt de maktar för att sänka Trump. Med rubriker som att Trump måste förberedda förlortalet eller Experterna: Trump framstår som en slagen man eller Republikanerna går emot Trump De vrider och överdriver det hela från att vara en BigMac till hästskit.

Hur skulle det påverka valutgången menar du?
Medlem
Gentss avatar
Tycker att det är sådan otrolig lekstuga nu. Trump skriker valfusk medan demokraterna, likt vänstern i Sverige, hånar honom. Det påminner mig om situationen i Sverige där man försökte förstöra för SD och sedan hånar sverigedemokraterna när man pekade på valfusk.

Valfusk existerar givetvis, frågan är i i vilken omfattning och om utkomsten av valet skulle förändrats. Jag betvivlar det. Biden kommer nog stå som segrare oavsett.

Kan man inte bara räkna om delstaterna där han menar på att det skett valfusk, sätta honom på pottan om det nu inte stämmer och gå vidare? Det skulle ge demokratiska poäng till Bidenlägret att faktiskt visa att man inte tolererar valfusk och att man vill bli valda på demokratisk väg.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Bidens bostad ska enligt uppgifter vara omringad av polis och säkerhetstjänst. Kommer han att gripas för valfusk nu?

nope, det är bara inbitna trumpsupporters som försöker hota oppositionen med våld eftersom dom vet att dom förlorat folkets röster

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in