2020-11-06, 05:06
Medlem
Vedträs avatar
Ni som verkar älska Trump. Vilka top 3 saker är det ni gillar mest med honom? Jag är rätt neutralt inställd till Biden, däremot hatar jag allt Trump står för. Han personifierar det sämsta hos mänskligheten.
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Är en fotbollsmatch avgjord om ett lag leder med 2-0 över det andra med 10m kvar att spela?

Det finns 1000tals röster kvar i varje delstat.
Ja, den är över om ingen rör bollen...

Som du ser tricklar det nästan bara in från blå counties...vem som helst kan räkna ut hur det slutar.

Bye bye Trump!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Det som kommer från Nevada nu t.ex. är definitivt i allra högsta grad relevant att utreda. Framförallt när det skiljer så lite. Samma gäller om det kommer fram samma i Georgia och PA.

Räcker ju t.ex. att 2000pers i Georgia just nu är "döda" som röstat eller folk som fejkat vem de är altn röstat dubbelt i två stater (vilket är vanligare än vad man tror) för att det skall avgöra valet. Lägg till lite felräkning i första omgången och säg att det teoretiskt enbart är i positiv riktning för Biden.

Så klart det kan ha spelat roll när det är så nära vi snackar om. Iallafall tillräckligt för att det skall utredas om det framkommer något.

Om döda har röstat kan de lika gärna ha röstat åt annat hållet.
2020-11-06, 05:07
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Källa på detta?

Citat:
Are there restrictions on who the electors can vote for?
There is no Constitutional provision or Federal law that requires electors to vote according to the results of the popular vote in their States. Some States, however, require electors to cast their votes according to the popular vote. These pledges fall into two categories—electors bound by State law and those bound by pledges to political parties.

https://www.archives.gov/electoral-college/electors

Förövrigt samma som många pushade för att det skulle ske när Trump blev nominerad 2016. Var en elektor som faktiskt gick ut och sa att han ej skulle rösta som folket i staten i primaries röstat för. Sen spela det ingen roll ändå eftersom Trump vann rätt tydligt tillslut.
Senast redigerad av PilotHockey 2020-11-06 kl. 05:09.
2020-11-06, 05:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unggoy
Mindre lyckat för dems i huset och senaten dock verkar det som....
Yeah, men man håller iallafall kvar en tydlig majoritet i huset och än är det inte kört i Senaten. Det två Georgia senatsvalen kommer båda gå till runoffs i Januari. Vinner man dessa tar man kontroll över Senaten.
2020-11-06, 05:08
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noreplies
Om döda har röstat kan de lika gärna ha röstat åt annat hållet.

Ja jag säger inget annat heller. Men det måste ju fortsatt utredas för att få fram sanningen!
2020-11-06, 05:08
Medlem
Jonathanhylstas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedträ
Ni som verkar älska Trump. Vilka top 3 saker är det ni gillar mest med honom? Jag är rätt neutralt inställd till Biden, däremot hatar jag allt Trump står för. Han personifierar det sämsta hos mänskligheten.
Hans åsikter, humor och energi
2020-11-06, 05:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedträ

Han är karismatisk, har pondus och är anti-etablissemang.
2020-11-06, 05:09
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Yeah, men man håller iallafall kvar en tydlig majoritet i huset och än är det inte kört i Senaten. Det två Georgia senatsvalen kommer båda gå till runoffs i Januari. Vinner man dessa tar man kontroll över Senaten.

Nej, man behöver ta 4 seats. Räcker alltså inte med dessa.
2020-11-06, 05:10
Medlem
Där uppdaterades Georgia igen och Trump leder med ungefär 1800 röster.
2020-11-06, 05:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refund
Nej det är inte väldigt lågt bland de som requestat sin röst. Det är en aktiv handlning Är man inte intresserad av att rösta så requestar man inte en röstsedel punkt slut. Får känslan av att du försöker räkna ut dessa rösterna helt och hållet - tillskillnad från staten Georgia och alla stora mediekanaler.
Nate Cohn jobbar på NYT och är den som säger detta.

Du behöver endast göra den aktiva handlingen en gång och det kan ha varit något val för längesedan. Jag behöver inte göra något men ändå hamnar min valsedel i posten.

Titta man på andra stater i statistiken finns det en massa personer som requestat valsedlar men inte returnerat dessa.
2020-11-06, 05:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Nej, man behöver ta 4 seats. Räcker alltså inte med dessa.
Det räcker med 50. Harris blir då vågmästare

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in