2020-11-06, 01:58
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBH
Inte uttalat sig i frågan än vad jag vet.
Men jag tror som du. När det väl går upp för folk att Trump kommer åtalas och då troligtvis försöka få så många som möjligt med sig. Då kommer folk ta avstånd

Så var det väl i valet 2016, fast i omvänd ordning. De flesta republikanska kandidater tog avstånd från Trump, men ju mer han närmade sig presidentposten, desto fler gick över till att stötta denne.

Den siste som lämnade motståndarbänken var väl Mitt Romney, men även han fick tillslut hålla käft för att inte åka ut ur partier, som tillslut hade bestämt sig för Trump.

De är som ett gäng romerska senatorer; när du är kejsare så slickar de din röv, men så fort du är uträknad så åker knivarna fram.
Senast redigerad av kato85 2020-11-06 kl. 02:02.
2020-11-06, 01:59
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Vad exakt beror på att Afro-amerikanska väljare ej gillar Bernie Sanders?

Jag är ej insatt i USA's politik, tack på förhand

Om jag ska vara ärlig och lite politisk inkorrekt så tror jag att hans motståndare helt enkelt mutar lokala pastorer. Pastorer är mycket viktiga i de svarta communities, de håller predikan och säger till sina kyrkbesökare "Joe Biden är bra, han är skickad av högre krafter för att hjälpa svarta", medan de gamla tanterna lyssnar. När det blir val så blir det Biden istället för Sanders.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doggydee
Då blir det 269-269.
... då blir det Biden som president med republikansk vice.
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Kvinnan som spottade NY polisen i ansiktet (under pandemi) har blivit identifierad : https://www.foxnews.com/us/new-york-city-woman-nypd-spit-attacking-people

Devina Singh. Skall även ha en FB sida, och detta var inte första gången hon var med på en "fredfull demonstration".

Jag såg hon åkte på mycket stryk, undrar om dom greppade fittan på henne?
2020-11-06, 02:00
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Nåja ett polariserat USA är fan win/win ju fortare den skit nationen klappar ihop desto bättre.

Äntligen ett ärligt uttalande från en Trumpsupporter? Allt handlar om att förstöra nationen.
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes
En sak vet vi, Trump är fortfarande president! Fundera lite på det vad det kan innebära.
Att han hinner benåda sig själv innan han åtalas?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bondeland
En hel del av Sanders politik är radikal även med skandinaviska mått mätt. Som hans förespråkande av löntagarfonder.

Skandinaviska modellen skulle i USA innebära kraftigt höjda skatter för medelklassen. Medan Sanders enbart vill beskatta rika människor. USA har ett väldigt progressivt skattesystem som Sanders med flera vänsterdemokrater vill göra ännu mer progressivt. Till skillnad från länder som Sverige som har mycket mindre progressivitet i skatterna.

Att Sverige har tredje högst wealth inequality i världen känner Sanders väljare förmodligen inte ens till. Samt att rika i Sverige slipper arvsskatt och har förmånligare skattesatser än löntagare. Sanders-gänget har en dröm om hur Sverige var på 70-talet. Men det Sverige varade bara två decennier och såg inte ens då ut som den politik Sanders driver.
Vad heter den modell med löntagarfonder som Sanders förespråkar på engelska?
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erpatjoff
Det kan inte världen, USA kommer bli en bananrepublik under Trumpen.

Donald Trump har gjort att rekordmånga amerikanska låginkomsttagare äntligen kan leva på sin lön genom sänkta skatter och fler jobb.

Han har dessutom avslutat samtliga krig i Mellanöstern som Barack Obama startade.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaKennyBody
Det är inte jag som är påtänd. Det är du som inte är påläst!

Får lära dig o analysera lite bättre.

Jag har jobbat i över tjugo år inom psykiatrin och du verkar helt klart vara manisk. Du kan inte lära mig något om psykopater och andra med liknande beteende.
Jag har min uppfattning klar och den avviker ganska ordentligt från din. Dessutom har jag haft uppdrag som valarbetare vid ett flertal riksdagsval så jag vet hur det går till här i Sverige.
Medlem
Hur lång tror ni det tar innan Steve Bannon buras in igen? Att hota att spika upp huvuden av regeringstjänstemän är straffbart inom den federala lagen.

https://twitter.com/i/status/1324471538310127618
Medlem
Erpatjoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes
Inte mig emot.

Karln kommer inte ens leva fyra år till med sin hälsa.
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refund
Det skiljer bara 4.000 röster nu. Båda har 49,4% i Georgia.

Jag skulle våga säga att Biden har vunnit iomed det, det krävs bokstavligen en Deus ex machina för att Trump ska vinna vid det här laget, det är åtminstone så det känns

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in