Citat:
Ursprungligen postat av
TKD_1337
Att Trump skiter fullständigt i miljön medan Biden är en klimatvän är viktigare. Att inte ta miljöfrågan på allvar är mycket mer kostsamt än ett krig.
Ok, makes sense.
Citat:
Ursprungligen postat av
TKD_1337
Trumps Iran-policy är mycket farlig och hade kunnat lett till ett regelrätt krig för mindre än ett år sedan, något som vi vet inte hade varit fallet med Biden.
Möjligt du har rätt, kan inte uttala mig om det.
Citat:
Ursprungligen postat av
TKD_1337
Dessutom i kriget mot coronaviruset är Biden en mycket bättre person (fråga bara Fauci).
Det där är dock ett "krig", inte ett krig. Och jag tvivlar starkt på att det hade gjort nån skillnad om nån annan varit president än Trump. Snack om att "dricka klorin" är mest bara pladder, vad gäller rena policies är det knappt något nån annan hade kunnat göra annorlunda.
Citat:
Ursprungligen postat av
TKD_1337
Dessutom köper jag inte alls den bilden. Biden, nästan alla demokrater och republikaner idag är mycket, mycket mer skeptiska till krig idag än vad de varit innan. Det gäller egentligen hela USA.
Idag, ja. Biden har väl bett om ursäkt för vad han gjort, men det är ju också bara för att vindarna vänt. Faktum kvarstår: han är en krigsförbrytare. Han hade en central roll i att invadera Irak, något som kostade typ mellan 500,000 och 1 miljon döda, enligt olika uppskattningar. Må så vara att han är skeptisk idag och att han har en bättre policy på Iran än Trump.
Antar att du kanske är yngre än mig och kanske inte kommer ihåg så mycket av Irakkriget, men jag kan inte förlåta någon som hetsade för att USA skulle in i ett helt onödigt och olagligt krig. Jag ser hellre en "narcissist" som president än en krigsförbrytare.