2020-11-06, 01:07
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
alltså.

Oavsett hur man diskuterar detta leder ökad smittspridning oundvikligen till nedstängning.

Vill du slippa nedstängning?

Ökat avstånd, 5 meter istället för 1-2 meter. Mer smittskyddsåtgärder.

Klä på alla The Munskyddet, vilka bärs av 0,0001% av befolkningen blir ETT av 20-30 åtgärder i syfte att slippa The horrible self destructive-nedstängning. DVS munskyddskrav.

Munskydd + 5 meters avstånd i kollektivtrafiken? Kanske stänga ner kollektivtrafiken istället.

Finns Cykel/Gå. De som har långt tar bil.

Ventilering? Affärer = begränsning av antal besökande åt gången = hålla 5 metersavståndet tvång på munskydd.

Alltså åtgärderna har inte tagits på allvar. Det har ju folk sagt sen Juni.

This is what happens.

Ta åtgärder på riktigt allvar, = håller ner smittspridningen.

Ta inte åtgärder på allvar, skratta åt folk med partikelfilter/munskydd = nedstängning.

Samma med skola :

Klasser på 30 elever, 1 meters avstånd = smittspridning = stängda skolor.

Klasser på 10 elever, sett över ventilation mm, 3 meter eller mer avstånd, munskydd på elever = kontroll på smittspridning.

Half-ass-shit skratta åt alarmister leads to = nedstängning.

That Korea shit munskydd hela tiden ding-dong-5 meters avstånd sprita ner händerna tills de luktar alkohol av sig själv-shit = öppet samhälle.

Nu kommer lagstadgandet som borde kommit från början.

Folk lyssnar inte på "schärpta" rekommendationer.

Tyvärr.

Kanske efter något som känns på riktigt, för 6000 avlidna verkar inte gjort det?

Vara hemma med barn är jobbigare än att farföräldrarna går bort?

So be it, va hemma med barnen.

Kom tillbaks.

Vips munskydd på inga problem "hua minns hur d va att va hemma med ungarna"

Learn.

Nu nedstängning bc youre sorry ass didnt do shit right.

2 månader fram till nyår.

När Sosse-Sverige "rekommenderar" säger "schärpt" betyder det sum serious shit.

Nu vet ni det.

SVT - Svetsarn kanske har Corona -är i karantän.

Shit-pomfrit.

Läs detta med och fundera lite varför världen ser ut som den gör. Nej jag vill inte stänga ner då det inte gett effekt i Europa. Sedan håller jag med om att det är synd att alla inte kan sköta sig.

” En letalitet på runt 1 procent innebär att de åtgärder som vidtagits i Sverige kan ha räddat uppemot 50 000 liv. De negativa hälsoaspekterna av restriktioner har diskuterats. Ekonomisk-historisk forskning visar dock att ekonomiska nedgångar i allmänhet inte leder till ökad total mortalitet i ett rikt land med allmän sjukförsäkring som inte för en procyklisk ekonomisk politik (det vill säga en politik som förstärker konjunktursvängningarna).”
Citera
2020-11-06, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det var ett idiotiskt exempel. Men att folk inte lyder och gör som de blir rekommenderade, det är ett faktum!

Dom har ju tagit tillbaka karensdag folk vill inte förlora pengar hade de fått ut samma lön som när de inte är sjuka så hade alla stannat hemma
Citera
2020-11-06, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Läs detta med och fundera lite varför världen ser ut som den gör. Nej jag vill inte stänga ner då det inte gett effekt i Europa. Sedan håller jag med om att det är synd att alla inte kan sköta sig.

” En letalitet på runt 1 procent innebär att de åtgärder som vidtagits i Sverige kan ha räddat uppemot 50 000 liv. De negativa hälsoaspekterna av restriktioner har diskuterats. Ekonomisk-historisk forskning visar dock att ekonomiska nedgångar i allmänhet inte leder till ökad total mortalitet i ett rikt land med allmän sjukförsäkring som inte för en procyklisk ekonomisk politik (det vill säga en politik som förstärker konjunktursvängningarna).”

Vuxna människor kan inte sköta sig de firar halloween kramas och festar.. vad ska vi då säga till tonåringar
Citera
2020-11-06, 01:10
Medlem
Hur blir det med julborden i år?
Citera
2020-11-06, 01:13
Medlem
Citat:
Har vi några restriktioner förutom 50 personersgränsen?

Du tror på flockimmunitet, det gör inte jag. Möjligtvis genom ett vaccin, som vi nu kanske fuckat upp pga minkfarmerna. Det är lite ironiskt faktiskt, vi skäller på kina om deras wetmarkets samtidigt som vi har precis samma förutsättningar i våra minkfarmer.

Det tycker jag ändå, väldigt många jobbar hemma, vilket även innebär mindre trängsel i kollektivtrafiken. Samt att resandet är ett minimum.
Självklart hoppas jag också på ett vaccin, tror inte heller vi blir helt av med det innan vi har ett vaccin på plats. Var danskmutationen tar vägen återstår ju att se, risken finns att vaccinet är sabbat. I värsta fall även flockimmuniteten, som jag förstod någon dansk expert var worst case scenario att immunitet mot covid-19 inte innebar immunitet mot covid-19 och tvärtom. Om så är fallet så är det katastrof, total katastrof, ur i princip alla aspekter man kan tänka sig. Som en lekman tycker jag ändå det känns osannolikt, corona-förkylningsvirusen tros ju ge en i vart fall ganska bra immunitet mot covid-19, skulle vara mycket märkligt om inte en muterad variant av covid-19 också gjorde det. Men vad vet jag. Och också när det gäller vaccinet, så bör det inte vara helt på ruta noll, även i värsta scenariet, även om de prövade vaccinerna inte skulle fungera, så borde det bara vara vissa modifieringar som behöver göras. Men helt kiart ett steg tillbaka.
Om jag ska gissa var dansk-mutationen landar, så tror jag inte på worst case scenario, men har svårt att tro på denna uppståendelse om det inte var någonting. Kanske något i stil med att om vaccinen ger 70% effekt mot covid-19 ger det bara 50% effekt mot denna variant, eller något liknande. Och att immuniteten också är lite påverkad, med en covid-19 infektion har du 99,9% säkerhet att inte bli infekterad av covid-19 inom sex månader, har du minkvarianten så minskar sannolikheten till 95%.
Men är nu ute på djupt vatten känner jag, men skulle tro att det är någonstans där det lander, att det har negativa effekter, men inte totalt fatala.
Citera
2020-11-06, 01:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa

Hade en general stått i TV och haft militärkläder och sagt att tiotusentals kan avlida - att smittan är luftburen -då hade du sett på fan i smittskyddsåtgärd-allvar hos svensken.

Istället står skrot-nisse karaktärer och mumlar.

THATS, why shit inte efterföljs, THATS why morrons står på friskis och svettis.

THATS why försiktighetsprincipen ignoreras över hela landet.
Senast redigerad av snuttis 2020-11-06 kl. 01:43.
Citera
2020-11-06, 01:17
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muffinsen27
Dom har ju tagit tillbaka karensdag folk vill inte förlora pengar hade de fått ut samma lön som när de inte är sjuka så hade alla stannat hemma

Det är också ren och skär idioti! Men Tegnell har bestämt sig och ska ha sin flockimmunitet till varje pris. Det du kan göra som medborgare är att skydda dig. Ta på dig en mask, FFP2 eller ännu bättre FFP3, ha handsprit med dig, var noga, undvik människor så gott du kan. Det är civil olydnad i Sverige idag. Om de tagit bort karensdagen så är Löfven med på tåget, glöm inte det när det är val nästa gång! Snart kanske det kommer ett maskförbud i Sverige, då vet du att jag har rätt. Kommer det en lockdown då vet du också att jag har rätt. Skiter du i vilket, så kanske du blir smittad. Förhoppningsvis blir det som en snuva, om inte så vet du att jag har rätt, det blir IVA för dig! Var rädd om dig!

Det här är ett IQ-test, antingen skyddar du dig och dina eller så vinner du Darwin awards.
Citera
2020-11-06, 01:19
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muffinsen27
Vuxna människor kan inte sköta sig de firar halloween kramas och festar.. vad ska vi då säga till tonåringar

Tyvärr så sköter sig långt ifrån alla önskvärt , håller med där. Men det är inte heller svart eller vitt i samhället som tur är.

” I de nya hårda restriktionerna som infördes för en vecka sedan så uppmanas personer i Västra Götaland att undvika bland annat köpcentrum i ett försök att hindra den skenande smittspridningen.
Och de verkar ha fått gehör, på tisdagseftermiddagen och kvällen ekade det tomt inne på Kongahälla Center, Frölunda Torg och Mölndal Galleria.
– Vi uppmanar folk att verkligen vara försiktiga och undvika att utsätta sig för smitta. Det är klart att det är positivt om det följs, säger smittskyddsläkaren Thomas Wahlberg.”
Citera
2020-11-06, 01:24
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Fredrik Sund från infektion i Uppsala. Ja, han var uppriktig o förklarade att de skärpta råden inte gett effekt och att riktiga restriktioner som i resten av Europa krävs.

SVT reportrar är verkligen vedervärdiga. Så tydligt att de gör att för att hålla FHM o Tengele bakom ryggen.
Men det ser väl inte bättre ut i övriga Europa? Snarare tvärtom!
Citera
2020-11-06, 01:25
Medlem
LeeVans avatar
Hur dödlig blir Covid-20?
Eller:
SARS-CoV-3
Senast redigerad av LeeVan 2020-11-06 kl. 01:32.
Citera
2020-11-06, 01:26
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
UK stängde ner för sent. De satt på barerna dyngraka och sjöng och skrålade fuck corona in i det längsta innan Boris drog i handbromsen. Sen var det ju lite si och så med lydnaden, deras epidemiolog smet ju hem till älskarinnan mitt under lockdown, han fick sparken.
Så inte ens epidemiologen deras trodde på de föreskrifter han påbjöd. Det var ju förtroendeingivande!
Citera
2020-11-06, 01:27
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Det tycker jag ändå, väldigt många jobbar hemma, vilket även innebär mindre trängsel i kollektivtrafiken. Samt att resandet är ett minimum.
Självklart hoppas jag också på ett vaccin, tror inte heller vi blir helt av med det innan vi har ett vaccin på plats. Var danskmutationen tar vägen återstår ju att se, risken finns att vaccinet är sabbat. I värsta fall även flockimmuniteten, som jag förstod någon dansk expert var worst case scenario att immunitet mot covid-19 inte innebar immunitet mot covid-19 och tvärtom. Om så är fallet så är det katastrof, total katastrof, ur i princip alla aspekter man kan tänka sig. Som en lekman tycker jag ändå det känns osannolikt, corona-förkylningsvirusen tros ju ge en i vart fall ganska bra immunitet mot covid-19, skulle vara mycket märkligt om inte en muterad variant av covid-19 också gjorde det. Men vad vet jag. Och också när det gäller vaccinet, så bör det inte vara helt på ruta noll, även i värsta scenariet, även om de prövade vaccinerna inte skulle fungera, så borde det bara vara vissa modifieringar som behöver göras. Men helt kiart ett steg tillbaka.
Om jag ska gissa var dansk-mutationen landar, så tror jag inte på worst case scenario, men har svårt att tro på denna uppståendelse om det inte var någonting. Kanske något i stil med att om vaccinen ger 70% effekt mot covid-19 ger det bara 50% effekt mot denna variant, eller något liknande. Och att immuniteten också är lite påverkad, med en covid-19 infektion har du 99,9% säkerhet att inte bli infekterad av covid-19 inom sex månader, har du minkvarianten så minskar sannolikheten till 95%.
Men är nu ute på djupt vatten känner jag, men skulle tro att det är någonstans där det lander, att det har negativa effekter, men inte totalt fatala.

Oj där försökte du tänka. Ja jag vet faktiskt inte, önskar jag visste såklart. Men om det fuckar vaccinet så är vi riktigt illa på det. Jag har förtroende för Danmarks hantering, en Wuhan lockdown style i nprra Jylland lär fungera. Det blir inte kul, jävligt jobbigt och tråkigt för de inblandade, men kanske nödvändigt. Personligen tar jag för det mesta worst case scenarion för troliga och planerar för det, det känns som både hängslen och livrem. Better safe than sorry.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in