2020-11-06, 01:20
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Narcisissten kan inte ta ett nederlag. Sådan existerar inte. Allt är andra fel. Absurda attacker. Det är Nästa steg är hämnd.

Nederlaget är ännu inte ett faktum. Han kommer att erkänna nederlaget när det blir ett faktum, alltså inom ett par veckor när domstolsbesluten har klargjorts.
2020-11-06, 01:20
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Nån som sett till Mike Pence nånting senaste tiden?

Borde stått vid hans sida, surrad vid masten. Skulle tydlign tvätta håret och sortera tandpetare så han var upptagen. Synd.
2020-11-06, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Stor humor att se Trump rasa över att så många poströster är från demokrater när det är hans egna fel. Det var ju han som var noga med att säga till sina väljare att INTE poströsta, medan demokraterna sade tvärtom.

Resultat? Betydligt fler republikaner som röstade på plats på valdagen, och betydligt fler demokrater som poströstar.

Oerhört avancerad ekvation.

Roliga är ju att Trumps chanser nog hade varit bättre att vinna fair and square om han inte rackat ner på poströsterna så länge. Att satsa allt på att locka en massiv turnout på valdagen mitt under en rådande pandemi är riskabelt.
Medlem
Refunds avatar
9.000 militärröster väntas komma in till GA på fredag. Dessa kommer gå till trump va?
https://www.wsbtv.com/news/politics/live-updates-61367-ballots-remain-uncounted-according-sos-office/K2PXD7SI3VCDPGNUPMRAV7K5UU/
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Jag räknar 99 % av det här landet till vänster mer eller mindre. Fan krävs det för att ni ska vakna? Konstaterat att Sverige ligger i absoluta botten vad gäller maskulinitet, det märks. Ni tänker och resonerar som kvinnor. Så fort någon visar balls är ni förnärmade som ett gäng konsensus-fittor. Han står där ensam och slåss mot ett gigantiskt system, han är fan hjälte. Det mesta av vad han tog upp har bäring, framförallt gällande valobservatörer som vägrades tillträde i demokratiskt styrda stater.

Varför överklagar delstaten att ha observatör, låter ju som valfusk då ju....
Medlem
Erpatjoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaddarenIRoven
Är det någon republikan som uttalat sitt stöd till Trump sen presskonferensen? Fox News är inte heller med på hans tåg. Eller är det bara Alex Jones nu?

Alex Jones är ju hans riktiga bas som tittar på.
Fox hade varit mycket gladare om skandalerna dom behövde prata om var att Obama hade en beige kostym på sig nån gång. Lite svårare att försvara porrstjärneavbetalningar och sen att michael cohen hade två klienter, Trumpen och Sean Hannity.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bondeland
Att Biden regerar på ett svagt mandat kommer göra honom mer benägen att göra eftergifter högerut för att vinna legitimitet. AFA och BLM kommer inte få härja lika fritt som under Trump. Deportationstakten av illegala immigranter kommer vara högre än under Trump (även under Obama var den ju högre än under Trump).

Vad har Trump efter fyra år rent sakpolitiskt att visa upp annat än att ta åt sig äran för att aktiemarknaden gått bra? Det blev ingen mur, inget muslim ban, deportationer minskade, BLM- och AFA-kaos ökade.
Nja, det är nog att ta i. Biden kommer behöva fjäska både till höger och vänster. Han kommer vilja hålla Bernie Bros. kort, för han vill ju inte att någon i det gänget utmanöverar Kamelen som nästa president för att de är för lacka på Biden och hans politik. Så han kommer behöva blidka vänstern rejält. Då vi kommer nog få se en nedmontering av Mexikomuren, avfinansiering av ICE, avskaffande av "travel bans", samt ökade migrationsströmmar. Han kommer även återinföra "Catch-and-Release" vilket betyder att brottslingar släpps på stående fot efter att de identifierats på plats av polisen, samt med en uppfordrande uppmaning om att de gör bra i att inställa sig i en kommande huvudrättsförhandling.

Däremot kommer han behöva köpslå med Republikanerna i Senaten. För att få igenom budgeten där si och så mycket pengar ska gå till X, så kanske han även måste gå med på t.ex. stora skattesäkningar för företagare, samt bordlägga allt sådant som hör till "Green New Deal", såsom planen på att avskaffa fracking och likande.
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Ja, verkar bara vara en tidsfråga. Otroligt tight dock, vilket det lär bli i Pennsylvania med.

Haha, jag vet att du är körd i huvudet, men är du på riktigt så pantad att du tror Trump skulle ha skuggan av en chans i Kalifornien? Har du tagit dina mediciner?

Pennsylvania kommer inte bli tajt till slut.
2020-11-06, 01:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Det ser riktigt bra ut för Biden i Georgia nu.

Har en uppriktig fråga till dig, då jag som sagt respekterar dig mycket som postare.

Jag har inga svårigheter att förstå att du ogillar Trump, som person. Killen förefaller halvt galen, och snackar en djävla massa skit. Bland annat. Jag själv befarar att han delvis försämrat det politiska klimatet för lång tid framåt, och förgiftat både demokraterna och republikanerna.

Men ekonomin gick asbra under honom. Och han startade inga krig.

Det jag inte kan förstå är hur du kan vara för Biden: killen är en krigsförbrytare. Brukar inte du skriva positivt om Palestina och grejer? Biden var ju fan drivande i att invadera Irak. Spelade en central roll. Typ en miljon döda. Blod som Biden har på sina händer. Obama och Sanders hade inte det problemet.

Så det är det jag inte fattar: hur kan du glädjas över att en krigsförbrytare får makten i USA?
Medlem
pelle_snusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes
Det är rimligt att tro att rösträkning sker samtidigt som folk äter fried chicken och med sina kladdiga fingrar kladdar ihop 3-4 röster på Trump så det räknas som en när dom räknar.

Det håller jag i alla fall som en tänkbar förklaring.

Absolut. Och så har de rena händer när de räknar demokraternas röster. Att jag inte tänkte på det.
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpvann
Tycker Trump i ren skadeglädje trycker på kärnvapenknappen den 19 januari 2021.

Med destination Trump Tower
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle_snusk
Jag tror faktiskt att han tror på sig själv. Han har skapat sin egen sanning så länge och fått hållas. A stable genius - sagt många gånger. Jag vet inte om det är en sjukdom, men ett tillstånd är det och nu när han åker ut kommer han att bli ännu outhärdligare för sin omgivning än vad han är nu. Hamnar han på ålderdomshem en vacker dag kommer han att förklara för alla som örkar höra på hur rätt han hade, hur storslaget han vann och hur fuskiga alla var mot honom.

Det vi ser nu är en man som faller, men han kan inte falla mycket djupare.

Ja, han lever i en egen förvrängd värld som han tror på. Han tror på det han säger. En sådan person vill åtskilliga miljoner ,och diverse nissar på FB, ha som USA:s president… En icke-frisk människa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in