2020-11-05, 23:00
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Det finns hur många exempel som helst på oriktiga röster. Frågan är inte om det förekommit, utan hur utbrett problemet är. Svaret kan man enbart få genom att analysera frågan.
Inget betydande valfusk förekommer i US , du snackar bara skit , och gör så mest hela tiden.
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Wall Street har bestämt sig att Biden är President Elect. Green Tech rusar just nu.

Pennsylvania-borna kan glädja sig över att deras fracking-olja ger sämre betalt. Biden har ju även lovat att skriva paris-avtalet bums.

Kina gläds även över det, de älskar olja.
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fylld
Hört talas om helikopter? Sen finns det limos med tonade rutor. Din fantasi verkar inskränka sig till allmänna färdmedel.

Ja, det är exakt de färdmedel (helikopter och limo) som han använder när han lämnar Vita Huset. De kallas Marine One, och Cadillac One respektive.

Hur menar du att det inte skulle märkas om Donald Trump lämnar Vita Huset i någon av dessa?
Medlem
Det här blir inte bra vem som än vinner, ja det lutar så klart åt Bidenvinst. Kunde inte hela världen engageras och skapa förutsättningar för ett rättvist val.

Inga illegala får rösta, inga döda får rösta.

Denna härva som är nu går inte att reda upp. Föreslår omval i februari/mars.

Jag skrattar ännu åt det bästa inlägget i tråden från någon "Dentist", budskapet var ett --

Mycket kul, morgondagen är räddad.
2020-11-05, 23:01
Medlem
Jag vet att Steve Bannon tror att Trump kandiderar igen men det har jag väldigt svårt att se.

Blir det väldigt dåliga 4 år kan han söker göra det och vinna, dock.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Biden leder i Arizona på min karta. Jag är inte insatt i delstatens förhållanden. Är det trumpvänliga distrikt kvar? Annars är ju tendensen att Biden får flest sena röster överallt.
De slutgiltiga siffrorna för Arizona kommer imorgon kväll sa de nyss.
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Eller så stöttar man inte Trump utan har istället ett djupt liggande förakt mot politiker. Om det fanns bra politiker som inte bara sålde sig till kapitalismen så hade Trump givetvis inte fått mer röster än Kalle Anka-partiet. Han är en fullkomligt substanslös kandidat intellektuellt, men han vågar ta beslut som går emot PK-eliten.
Ja, han vågar fatta beslut som kan tyckas "obekväma" och han retar gallfeber på folk. What's not to like, liksom. Att han sitter i knäet på storfinansen och kapitalet är ingen hemlighet. Han är ju själv företagare.
Medlem
doncroces avatar
Enligt Pew Research säger den "överväldigande andelen väljare som stöder Trump och Biden att de också stöder samma partikandidat för senaten."

https://www.pewresearch.org/politics/2020/10/21/large-shares-of-voters-plan-to-vote-a-straight-party-ticket-for-president-senate-and-house/

Vanligtvis betyder detta att antalet röster för en presidentkandidat och partiets senatkandidater är relativt nära.

Twitter-användaren "US Rebel" (@USRebellion1776) har dock räknat ut att antalet röster för Joe Biden överstiger de som angivits för statens senatkandidater i svängstater, medan de som röstas för Trump och GOP-senatorer ligger mycket närmare.

https://twitter.com/USRebellion1776/status/1324363464572309505
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vermoden
Århundradets fake news. Om man är tillräckligt lågbegåvad för att låta sig duperas av en tupébärande clementin, då kan det inte vara annat än resultatet av århundraden av långt gången inavel (det vill säga: man bor inte i Stockholm). Den enda andra förklaringen är att man är nån jävla inflyttad bonde, men då är man ju per definition bajare.

Kan du styrka Bidens påstådda pedofili genom någonting son A) inte är en youtubevideo b) inte är en tweet?

F.ö. stödjer jag inte Biden. Men jag ser Biden som klamydia och Trump som DÖDSKNARKSKONDYLOM, och i valet mellan klamydia och DÖDSKNARKSKONDYLOM så är det förstnämnda verkligen att föredra.

Haha nej Klamydia är betydligt mycket värre.
Medlem
CP-Gretas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Murdoch och Trump= vänner.

Fox och republikaner är gifta.

När tror ni detta blir färdigt?

November?
December?
Januari?

Knappast vänner. Som någon annan påpekat så har Fox News svängt. Det är tydligt att det pågår ett skifte. Även om Rupert Murdoch är konservativ, så avskyr han Donald Trump. Murdoch sa i Oktober att han hoppas Biden vinner.

https://www.thedailybeast.com/fox-news-owner-rupert-murdoch-predicts-a-landslide-win-for-biden
2020-11-05, 23:02
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbeteochbostad
Minns ni hur mörkt det kändes när man la sig 2016? Minns ni hur bra det kändes när man vaknade? Får flashbacks från Flashback...
I 2016 så var jag 100 procent säker på att Trump skulle vinna. Hade ungefär samma känsla i förrgår, men var då mer osäker än vad jag var i 2016.
2020-11-05, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det är redan prat om att ersätta Pelosi på den position som hon sitter på
Hon är mellan 80 och 90, så det kanske snart är dags. I övrigt, USA måste ta tag i sitt valsystem, det är pinsamt att det alltid blir ett kaos

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in