Citat:
Ursprungligen postat av
qwerty-66
Ja, helt uppenbart som du säger. Men vården måste tyvärr kollapsa innan någonting görs. Folk dyrkar fortfarande Tengele o media gör inte sitt jobb.
Löfvén saknar stake o har noll handlingskraft vilket ger FHM fritt spelrum att köra sitt alternativ 3.
Ja det är väl så. Virusets hastighet var avskräckande från början, tyckte jag, och jag befarade att för många akutfall skulle produceras, att sedvanlig vård skulle trängas undan av covidvården och så blev det ju. 100 000 operationer som ställts in på obestämd tid är knappast ett tecken på fungerande vård.
Alla dessa 100 000 operationer kommer såklart inte att genomföras heller. Vi hade vårdköer och vårdkollaps innan coronakrisen och nu är det fan härdsmälta. När Tegnell babblade om att ge vården "arbetsro" ville jag bara slå honom på käften. Han är så j-a falsk, den människan. Obehaglig.
Han vet mycket väl att FHM:s strategi är en stenkross för vården.
Det är toppenbra att man börjar granska mail osv. Det finns säkert mkt skit bakom kulisserna. Och alla de som Tegnell antagligen kört över, manipulerat och lurat under åren, de kommer nog att säga sitt.
De märkliga personlighetsdrag han visat under våren, har nog varit problematiska tidigare.
Vilken soppa...
Att Tegnell har en klinisk störning är jag ganska övertygad om. Störningen gör honom lämplig som politisk marionett. Tegnell har stor makt, visst, men någon styr Tegnell också.
Det kommer att finnas massor med skitig byk att tvätta framöver.