2020-11-05, 21:52
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gronladan
Fastän jag inte riktigt tror på konspirationsteorierna så är det ju ändå lite kul... Fan vad virrig han är:

https://www.youtube.com/watch?v=WGRnhBmHYN0

Han säger sanningen, men tror han talar inför donörer.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagomjante
Eller så visar det sig att Republikanerna fuskat, de verkar alla jäkligt insatta i hur man fuskar.

Ja Republikanerna är också djupt inne i skiten. Den här gången handlar det dock om Trump som person som man till varje pris ville ha bort. Vad gör man om det visar sig att endast runt 35 miljoner kom till urnorna för Biden? Man lär ha varit desperata. Dem, riggade polls och korporativistiska MSM/Bigtech har gått alldeles för långt denna gång i sina försök att påverka valet i för dem önskad riktning. Payback time.

Nu kommer vi få vår daddy i åtta år till i WH 👍
Senast redigerad av QplusNPC 2020-11-05 kl. 21:59.
Medlem
Bum1s avatar
Citat:
Fastän jag inte riktigt tror på konspirationsteorierna så är det ju ändå lite kul... Fan vad virrig han är:

Haha! Vilken felsägning. Är det på riktigt?

Så där har jag haft flera lärare som varit. Vissa människor är snurriga utan att vara korkade eller senila.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Det är Trump. Han slår de andra (diktatorer borträknade). Ett klart fall. Visserligen är jag inte expert, men livserfarenhet och mycket inläsning på ämnet gör att jag inte tvekar i mina antaganden.
Ja, i jämförelse med hillary clintons varma och kärleksfulla leende och hennes vackra personlighet så framstår ju de flesta som psykopater.
Medlem
Dickenss avatar
Biden vinner Georgia över Trumpeten och med tanke på att Arizona är klart sedan länge står det alltså klart att Biden vinner. Skönt, Trumpeten kan börja packa ihop.
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Trump är ju helt galen. Källor inom Vita Huset (CNN) säger att Trump kommer att vilja kandidera som president igen 2024 om han förlorar valet nu.

Helt bisarrt.
2020-11-05, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isanningensnamn
Men nu är det så att svarta från alla klasser har gått ut och sagt att polisvåldet är ett stort problem för de. Varför skulle jag eller du vet bättre i den här frågan? Istället för att sopa dessa högljudda protester under mattan så kan man kanske erkänna problemet och försöka fixa det.
Det finns inget problem. Det är rent imaginärt. Då kan polisen lösa övervåldet mot vita i så fall, eftersom det sker i högre grad än mot svarta. Inget av detta något problem om man inte är kriminell förstås...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isanningensnamn
Men nu är det så att svarta från alla klasser har gått ut och sagt att polisvåldet är ett stort problem för de. Varför skulle jag eller du vet bättre i den här frågan? Istället för att sopa dessa högljudda protester under mattan så kan man kanske erkänna problemet och försöka fixa det.

Det mesta av rasismen och polisvåldet verkar vara i delstater styrda av Demokraterna.
Medlem
Bum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dickens
Biden vinner Georgia över Trumpeten och med tanke på att Arizona är klart sedan länge står det alltså klart att Biden vinner. Skönt, Trumpeten kan börja packa ihop.

Kommer bli fruktansvärt skönt att slippa trumps alla dumheter.
2020-11-05, 21:54
Medlem
Klosss avatar
Citat:

Det där är ju rent guld!
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:

https://uk.reuters.com/article/uk-fact-check-biden-voter-protection-not/fact-check-clip-of-biden-taken-out-of-context-to-portray-him-as-plotting-a-voter-fraud-scheme-idUSKB N27E2VH

Citat:
“We have put together I think the most extensive and inclusive voter fraud organization in the history of American politics.” The posts falsely ask if the video shows the Democratic presidential candidate “admit(ting) to voter fraud.” It was a slip of the tongue - Biden was describing the voter protection program his campaign has launched in anticipation of potential legal fights over the outcome of the Nov. 3 election against President Donald Trump.

Det har ju hela tiden varit uppenbart att Trump försökt och försöker fuska sig till och stjäla valet. Samma sak skedde 2016 då han, precis som nu, sade att valet bara var legitimt om han vann. Om inte var det valfusk från motståndarsidan.
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Det kan man naturligtvis inte.

Det är dock i dagens mediavärld som Trump verkar, och lösningen att hantera frågor med "FAKE NEWS, next question please" har ju inte fungerat så bra. Alla gillar en fräck uppstickare för ett tag, men när uppstickaren öppet agerar skitstövel (för så ser det ut om man inte kan få media med sig) funkar det inte så bra.

Det här valet ser ut att visa att det inte det republikanska partiet man (dvs, väljarna) ogillar, utan det är Trump.

Nej, _vissa_ gillar uppenbarligen inte Trump, så mycket tror jag nog att de flesta har noterat vid det här laget, men frågan är om de gillat honom mer om han inte gått på offensiven mot vissa medier och en följdfråga är om de som faktiskt gillar Trump hade gillat honom mer eller mindre om han inte konfronterat media som han gjort.

Personligen tror jag faktiskt inte att Trumps förhållande till media gjort varken från eller till i någon större omfattning. Kanske hade han fått några väljare till och kanske hade han tappat några om han valt en mer "försiktig hållning", men jag tror inte att exempelvis CNN och NBC hade varit "snällare" mot honom oavsett hur han betett sig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in