Citat:
Ursprungligen postat av
Bergakungen
Det kan man naturligtvis inte.
Det är dock i dagens mediavärld som Trump verkar, och lösningen att hantera frågor med "FAKE NEWS, next question please" har ju inte fungerat så bra. Alla gillar en fräck uppstickare för ett tag, men när uppstickaren öppet agerar skitstövel (för så ser det ut om man inte kan få media med sig) funkar det inte så bra.
Det här valet ser ut att visa att det inte det republikanska partiet man (dvs, väljarna) ogillar, utan det är Trump.
Nej, _vissa_ gillar uppenbarligen inte Trump, så mycket tror jag nog att de flesta har noterat vid det här laget, men frågan är om de gillat honom mer om han inte gått på offensiven mot vissa medier och en följdfråga är om de som faktiskt gillar Trump hade gillat honom mer eller mindre om han inte konfronterat media som han gjort.
Personligen tror jag faktiskt inte att Trumps förhållande till media gjort varken från eller till i någon större omfattning. Kanske hade han fått några väljare till och kanske hade han tappat några om han valt en mer "försiktig hållning", men jag tror inte att exempelvis CNN och NBC hade varit "snällare" mot honom oavsett hur han betett sig.