2020-11-05, 19:08
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDick
Så du tycker det är ok att rösta efter vallokalerna har stängts? Det handlar om att rösterna ska vara stämplade senast 3 november. Är det konstigt att ha det som krav?
Du är ju dum på riktigt , inga röster angivna efter valdan accepteras nånstans
Trump lögner på twitter flaggas av en anledning, han för medvetet fram hat och lögner.
Senast redigerad av Draken55 2020-11-05 kl. 19:11.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Nej de har inte blivit censurerade. Censurerade = borttagna. Och ja det är helt rätt att markera mot lögner och FUD i ett sånt här viktigt läge.

Censurerade svårare och nästan omöjliga att läsa. Han har blivit censurerad. Varför tjata om det? du borde argumentera att det är bra att han blir censurerad. Eller att du inte gillar det. Men han blir censurerad. Och han är president i USA. Tänk hur många andra röster som tystas.
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Har inget större manöverutrymme.
Utan presidentskapet så ligger han illa till.

Lock him up!
Jag menade även Michigan och inte Pennsylvania, fast det lär väl bli ett rättsfall även av Philadelphia med omnejd.
2020-11-05, 19:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Även yttrandefriheten har gränser, det vet du om men du spelar lite dum, "höhö ska inte presidenten få tweeta" utan att ta hänsyn till de skador som hans tweetande kan åsamka...

Vilka skador kan Trumps och Bidens twittrande åsamka?
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konden
Mest spännande valet jag någonsin sett

Vill att näste president utses snarast, det här är en, med risk att låta som aftonhoran, riktig rysare

Ja, som Stormy Daniels sa: Let´s get it over with!
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
10 november är sista dag, måste som sagt vara poststämplat senast 3 november.

Mest troligt är det avgjort långt føre detta.
Det får man verkligen hoppas så man kan komma tillbaka till vardagen igen.
Medlem
Biden kommer vinna Nevada och Arizona och valet är över.

Trump kommer vinna GA, AK, PA och NC.
2020-11-05, 19:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Nä, men det låter inte sannolikt heller. Det är ju främst Maricopa det ska räknas i och där har han 47,2% hittills. Att han då skulle ta 59% på återstående...

Jag skriver samma som jag gjorde till vitruvianskemannen igår. 2016 så vann Trump med 3,5 %-enheter mot Hillary i Maricopa. Det kan vara så att det finns områden i detta stora county som är pro Trump men ännu inte gett utslag på totalen där. Om han skall vinna Maricopa även denna gång så bör han nog hitta områden där med +60%.

Skrev fel. Han vann med 2,9%-enheter i Maricopa 2016. Men teorin är densamma ändå.
Senast redigerad av trazke 2020-11-05 kl. 19:12.
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christifrejjz
inte så konstigt. Allt pekade mot att Trump skulle förlora så nu kan dem återgå till sin "neutrala" bevakning av händelser.
Tja, allt pekade mot att Trump skulle förlora för fyra år sedan oxå (enligt OU och alla sk experter).
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
10 november är sista dag, måste som sagt vara poststämplat senast 3 november.

Mest troligt är det avgjort långt føre detta.

Ja jag vet men en del verkar tro att man nu räknar röster som datumstämplats efter 3 november. Så är det inte.
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Vilka skador kan Trumps och Bidens twittrande åsamka?

Trump kan trigga sin redan instabila väljarbas och vi kan se en upprepning av dåd som den planerade kidnappningen av Whitmer.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christifrejjz
inte så konstigt. Allt pekade mot att Trump skulle förlora så nu kan dem återgå till sin "neutrala" bevakning av händelser.

Min kollega som är lite vänster lagd tyckte till och med CNN varit sjukt partiska 🤣

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in