2020-11-05, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Nu var det ju så att Tjeckien testade Sveriges strategi o det är hela anledningen till det kraftiga utbrottet de fick.

Nu gick de tillbaka till original strategin som fungerar.

Så Tengele har nu även Tjeckiskt blod på sina händer också.

Tjeckien hade en lockdown, öppnade upp och firade att smittan var borta. Det var deras strategi.
Citera
2020-11-05, 17:41
Medlem
https://www.hd.se/2020-11-05/skane-jagar-snabbtest-for-virus-kan-upptacka-smitta-pa-15

Vi får hoppas Skåne får igång detta snabbt. Och resten av Sverige också såklart.
Citera
2020-11-05, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
92 totalt nu på IVA:

https://portal.icuregswe.org/siri/report/corona.covid-dagligen

100 innan helgen inträder?

Tror nästan att det redan är 100. Uppsala stämmer inte alls med verkligheten.
9 st enligt regionen själv.
Jag gissar att fler regioner ”släpar”
Citera
2020-11-05, 17:44
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Någon på Twitter sa att även om SIR är duktiga i rapporteringen så släpar de efter.
Citera
2020-11-05, 17:46
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Skolan är inte drivande i smittan...

"I Dalarna har smittspridningen tagit fart bland gymnasieungdomar, rapporterar SVT Dalarna.

Var fjärde ungdom mellan 15 och 19 år som testades under höstlovet hade bekräftad Covid-19"
Och många av dessa har naturligtvis syskon i grundskolan som också är positiva.
Citera
2020-11-05, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil

Tippar att Uppsala har en definition på intensivvård(troligtvis IVA+IMA) som inte stämmer överens med vad som redovisas i registret. Det är konsekvent nån mer i sin egen rapport och har ofta varit. Den egna rapporten har sjunkit från 12 till 9 i intensivvård sen i måndags eller liknande, men den har hoppat fram och tillbaka i flera veckor på liknande vis.
Citera
Medlem
JedanProblems avatar
Är det inte konstigt att vi i Sverige har en myndighet som för en så pass avvikande och extrem linje att det har bildats ett "skugg-FHM" som tar initiativ att utfärda egna rekommendationer till befolkningen:

https://youtube.com/watch?v=nOIuXY3L8f8

Det kan väl endast vara i Sverige som detta har hänt?
Citera
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Och många av dessa har naturligtvis syskon i grundskolan som också är positiva.

Japp visst är det så. Ingår i mörkläggningen eller att yngre barn som inte har tydliga symptom inte testas eller okänsliga test då man testar yngre barn i munnen, under tungan och mot kinden..
Citera
2020-11-05, 17:50
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Nu var det ju så att Tjeckien testade Sveriges strategi o det är hela anledningen till det kraftiga utbrottet de fick.

Nu gick de tillbaka till original strategin som fungerar.

Så Tengele har nu även Tjeckiskt blod på sina händer också.

Massmördaren Giesecke försökte sälja in svenska strategin till Irland. Irländarna var dock inte intresserade av att massmörda sin befolkning och tackade nej. Tragiskt att Tjeckien testade svenska massmord-strategin, de ansvariga i Tjeckien borde fängslas.
Citera
2020-11-05, 17:53
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Har beställt tid för det nu som blir nästa vecka, ska bli intressant se vad det visar.

Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
De där symtomen hade jag med, sen om det var covid19 det vete fanken. Jag hade även huvudvärk.
Mitt började i våras med en extrem huvudvärk som kom plötsligt, som släppt från himlen. Sedan halsont, hosta och tryck över bröstet. Jag tappade även två naglar på fötterna samtidigt. Mycket märkligt allting.
Citera
2020-11-05, 17:55
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
I min stad så har i alla fall Systembolaget sprit både för utvärtes och invärtes bruk. De flesta restauranger likaså. Alla apotek som jag har besökt.
Det systembolaget säljer är för svagt för att ge bra skydd mot coronan.
Krävs mer än 60%
Därför är handsprit på 70, 75 och 85%

Men systembolaget har mycket bra för invärtes så du får ett halvt rätt
Citera
2020-11-05, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JedanProblem
Är det inte konstigt att vi i Sverige har en myndighet som för en så pass avvikande och extrem linje att det har bildats ett "skugg-FHM" som tar initiativ att utfärda egna rekommendationer till befolkningen:

https://youtube.com/watch?v=nOIuXY3L8f8

Det kan väl endast vara i Sverige som detta har hänt?

Det händer nog i flera länder, men med tanke på Sveriges tradition och image (tungt byråkratiskt och superreglerat osv) är splittringen högst anmärkningsvärd. När viruset kom, avslöjades det vilken sorgligt korthus Sverige är, trots sitt självgoda och halvkommunistiska rykte.

Det finns ingen ryggrad, ingen front, ingen samordning mellan stat, privata vårdföretag, kommuner och regioner. Efter ett halvår springer alla fortfarande åt olika håll. Vilken fars.

FHM lyckades nyss med konststycket att kappvända, och nu ska vi plötsligt kriga mot viruset som vi skulle smittas av "lite lagom snabbt", enligt vad FHM sagt förut.

Ung samtidigt (23/10) fotas en flinande Tegnell på en restaurang, omgiven av ett tiotal vilt främmande personer. Årets gruppbild, utan tvekan. Sex dagar senare går miffot ut med "skärpta råd" och avråder från umgänge med främlingar. Ska man skratta eller gråta?

Att några desperata personer går med digitala bulletiner och propaganda, det förvånar mig inte alls.
Senast redigerad av Eremona2.0 2020-11-05 kl. 18:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in