2020-11-05, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Jag tror också jag var drabbad i våras, hade svårt med andning och fruktansvärd värk över bröstryggen, fick ligga på mage för att det kändes som det underlättade. Var även till läkare, bad om att få göra test,..men det fanns inget test tillgängligt. Fick bricanyl utskrivet. Men det höll i sig länge och hade även konstig yrsel. Inga symptom som jag nånsin tidigare känt..och en verkligt konstig känsla som man nästan kramade ihop hjärtat.

Har du gjort antikroppstest nu och kollat? Vet inte hur generöst det går att göra nuförtiden heller
Citera
2020-11-05, 16:20
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Almanacka2018
Har personligen känt mig väldigt ensam med att plocka fram handsprit innan och efter besök i butik :/ Har bara sett clas ohlson ha handsprit vid ingången av butiken, ingen annan affär. Bara en sådan grej skulle nog kunna påverka en hel del

Precis. Folk brukar titta väldigt snett på mig när jag svabbar händerna med handsprit utanför livsmedelsbutiken. De flesta går bara därifrån utan att sprita händerna alls.

Har alltid en flaska handsprit med mig när jag går ut för säkerhets skull, och på senare tid har jag faktiskt sett några butiker som erbjuder gratis handsprit åt kunderna, som t.ex. Ica och Systembolaget, vilket är bra.
Senast redigerad av Jon.Holms 2020-11-05 kl. 16:25.
Citera
2020-11-05, 16:21
Medlem
Citat:
Har du gjort antikroppstest nu och kollat? Vet inte hur generöst det går att göra nuförtiden heller
Har beställt tid för det nu som blir nästa vecka, ska bli intressant se vad det visar.
Citera
2020-11-05, 16:22
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Så denna portal ger alltså en bättre bild av antalet utförda tester än FHM's officiella siffor? Förklara för mig varför?

Jag vet inte. Du får väl fundera på vilken av källorna som är fake news. Klart är i alla fall att smittan ökar utav bara helvete, bara något mindre med FHM som källa, men även där en markant ökning.
Citera
2020-11-05, 16:23
Medlem
Dbloodss avatar
Det mest anmärkningsvärda tycker jag just är att vi passerat 6000 döda och våra nordiska grannländer TILLSAMMANS har 1378 döda.

Vi uppmärksammade smittan samtidigt i våra länder. Smittspridningen var väldigt snarlik de första 4 veckorna i alla nordiska länder. Men vi valde en annan väg.

Efter våren så kunde vi konstatera att strategin misslyckades, att nämligen skydda våra äldre. Nu är det igång igen, och vad görs. Vi gör precis som vi gjorde i våras. Eller nej vänta vi häver besöksförbudem innan hösten med...
Citera
2020-11-05, 16:23
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Skolan är inte drivande i smittan...

"I Dalarna har smittspridningen tagit fart bland gymnasieungdomar, rapporterar SVT Dalarna.

Var fjärde ungdom mellan 15 och 19 år som testades under höstlovet hade bekräftad Covid-19"
Och hur många ungdomar testade man?
Citera
2020-11-05, 16:25
Medlem
Citat:
Har personligen känt mig väldigt ensam med att plocka fram handsprit innan och efter besök i butik :/ Har bara sett clas ohlson ha handsprit vid ingången av butiken, ingen annan affär. Bara en sådan grej skulle nog kunna påverka en hel del

I min stad så har i alla fall Systembolaget sprit både för utvärtes och invärtes bruk. De flesta restauranger likaså. Alla apotek som jag har besökt.
Citera
2020-11-05, 16:26
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag vet inte. Du får väl fundera på vilken av källorna som är fake news. Klart är i alla fall att smittan ökar utav bara helvete, bara något mindre med FHM som källa, men även där en markant ökning.
Det beror väl på vilka områden som skickar in till scilifelab. De har ju trots allt bara en kapacitet som motsvarar en femtedel av de prover som utförs per vecka. Bilden motsvarar ju smittan i deras uppdtagningsområde (om det ens är samma varje vecka)
Citera
2020-11-05, 16:26
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Jag tror också jag var drabbad i våras, hade svårt med andning och fruktansvärd värk över bröstryggen, fick ligga på mage för att det kändes som det underlättade. Var även till läkare, bad om att få göra test,..men det fanns inget test tillgängligt. Fick bricanyl utskrivet. Men det höll i sig länge och hade även konstig yrsel. Inga symptom som jag nånsin tidigare känt..och en verkligt konstig känsla som man nästan kramade ihop hjärtat.

De där symtomen hade jag med, sen om det var covid19 det vete fanken. Jag hade även huvudvärk.
Citera
2020-11-05, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
De där symtomen hade jag med, sen om det var covid19 det vete fanken. Jag hade även huvudvärk.
Efter det har jag haft "pirr" i kroppen som kommer och går,..inga domningar man normalt sett kan ha.Utan känns mer som det sticks in tusen nålar som en ström över kroppen samtidigt under någon minut. Lite svårt förklara.
Citera
2020-11-05, 16:36
Medlem
.Dostoj.s avatar
WHO ser en explosion av nya coronafall i Europa, säger Hans Henri Kluge, WHO:s regionala chef för Europa.

Organisationen konstaterar också att dödligheten, alltså andelen smittade som dör, nu börjar stiga.

De menar väl inte att dödligheten har ökat i förhållande fall? Om vi ser en explosion av fall borde väl dödligheten i förhållande till fall minska. Även om det först visar sig inom några veckor...

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset
Citera
2020-11-05, 16:37
Medlem
Citat:
Jag var sjuk i maj, hade antikroppar i juni, men inga antikroppar längre i oktober. Jag hade så stora andningsproblem att jag enligt 1177 var tvungen att åka in till akuten för att testa syresättningen av blodet, men då den var bra så fick jag åka hem igen. Jag var ordentligt sjuk i åtta dagar, sedan vände det (egentligen vände det på femte dagen, men då fick jag andningsproblem istället). Om jag baserat på sjuk jag var saknar antikroppar nu trots att jag hade i somras så skall du nog inte räkna med att du har några.

Bara för att sänka förväntningarna lite inför testet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in