2020-11-05, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Fråga till de panikslagna alarmisterna i tråden:

Hur gör ni för att skydda er mot viruset?

Tar ni till de nedbrytande åtgärderna, som maskbärande, handsprit, överdriven handtvätt och "social" isolering, dvs åtgärder som försämrar era immunförsvar och gör er mer mottagliga för viruset?

Eller tar ni till beprövade stärkande åtgärder som D-vitamin, höga doser C-vitamin, LCHF-kost, samt fysisk aktivitet?

Min känsla är att det är ett gäng chipsätare som sitter här och kräver symtombehandling istället för eget ansvar, men kan ju ha fel.
Jag kan nog bara tala för mig själv men jag undviker onödiga ärenden till platser där det vistas mycket folk. Försöker hålla avstånd till andra där det är möjligt och tvättar händerna självklart. Däremot rör jag på mig väldigt mycket och är ute i naturen i stort sett varje dag då jag har hund.

Att totalt undvika kontakter med andra är i stort sett omöjligt så det har jag lagt ner och mask har jag aldrig använt.

Jag har en sjukdom som gör att jag är en person i sk riskgrupp så jag försöker hålla mig lite på min egen kant men inte till överdrift.
Citera
Medlem
Ytterligare 9 svenska minkfarmer smittade enligt Jyllandspostens live blogg. Alla ligger nära de som tidigare konstaterats smittad. Miljöpartiet som vill förbjuda näringen är säkert glada.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Nä, ditt uppdrag tycks vara att öppna Pandoras ask och släppa lös coronahysterin!! Den kanske behöver begränsas lika effektivt den, för folkhälsan skull, på grund av den stress och oro den genererar. Folk kan ju till och med få långtidsseffekter av den!

Tegnell öppnade Pandoras ask fast det stod en stor fet varning för virus på den. Menar du att vi ska sticka huvudet i sanden och låtsas som det regnar, istället för att bekämpa smittan?
Citera
2020-11-05, 14:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Hur ser det ut på IVA? Känns som att de inte vågar nämna det idag utan istället pumpar ut sina friserade dödssiffror där de räknar bort alla som har hemorrojder, högt blodtryck osv dvs ”dör _med_ covid”.

Är det första presskonferensen du sett under hela året?

Varenda gång har det varit socialstyrelsen som informerat om detta. Och det är knappast någon alarmerande ökning sedan i tisdags som måste mörkläggas...
Citera
2020-11-05, 14:14
Medlem
Dagens danske tal:
65000 prøver, 1223 smittede, 4 døde.

29/10:
48500 prøver, 860 smittede, 1 død.

22/10:
43000 prøver, 760 smittede, 4 døde.
Citera
2020-11-05, 14:15
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Nya avlidna: 5
Nya fall: 4035

Fördelning av nya rapporter: https://covidstatistik.se/

Fem senaste torsdagssiffror nya avlidna: 7, 1, 3, 0, 0.
Fem senaste torsdagssiffror nya fall: 3257, 1617, 1076, 857, 755.

Ännu en positiv siffra med smittade, skenar inte längre.
https://imgur.com/a/TwE2BZw
Citera
2020-11-05, 14:16
Medlem
Noterade ni att smittskyddsläkaren i Sörmland sade att det sprids i skolan?
Citera
2020-11-05, 14:16
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Ytterligare 9 svenska minkfarmer smittade enligt Jyllandspostens live blogg. Alla ligger nära de som tidigare konstaterats smittad. Miljöpartiet som vill förbjuda näringen är säkert glada.

Det finns 38 farmer i 7 regioner enligt djurrättsalliansen. Det rör sig om 12 samhällen som borde sättas under strikt karantän. Allmänheten måste varnas. Det skulle vara förödande om Corona 2.0 får spridning i Sverige.

Omkring hälften (19 stycken) av alla minkfarmer finns på
Listerlandet utanför Sölvesborg i Blekinge.
De övriga farmerna ligger i
Skåne (två stycken i Kristianstad och en i Tomelilla),
Småland (två farmer i Vaggeryd, en i Skillingaryd samt en farm i Tingsryd),
Öland (en farm i Köpingsvik),
Halland (en farm i Glommen),
Västergötland (fem farmer i Skara, tre stycken i Värsås och en farm i Nossebro)
Östergötland (en farm i Ydre)
Citera
2020-11-05, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Skönt att antalet fall inte dubbleras och att antalet rapporterat avlidna inte sticker iväg.
Man får vara grad för det lilla dagar som dessa.
Oavsett vad trådsanningen är så har det skett förändringar i Sverige. De senaste veckorna har stora skift mot hemarbete, mindre festande, mindre resande och mindre folk ute i butiker, restauranger och krogar. Folk bokar test om de bara är lite snuviga medan de tidigare inte brydde sig.

Jag hör det från alla jag känner och det blir striktare och striktare. Nästan alla jag pluggade med som fortfarande bor i Sverige (alla har typiska kontorsjobb) har nästan helt gått från att arbeta från kontor till att ni arbeta hemifrån. De i Stockholm från i måndags och Skåne sedan förra veckan.

Det syns på att svensk handel, krogbranchen, Ullared, kollektivtrafiken (inte stadsbussarna i Uppsala...) alla rapporterar kraftigt minskat fotfall från förra veckan.

Klart att det ger genomslag men det tar tid. Samma i Danmark där liknande regler och uppmaningar bromsat uppgången.

Nu när det rapporteras fler dödsfall och personer på sjukhus så blir folk allt striktare. Att vissa inte bryr sig spelar in, men om majoriteten bryr sig så kommer det göra stor skillnad. Om det helt kan vända trenden vet jag däremot inte, men absolut bromsa.
Citera
2020-11-05, 14:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Ännu en positiv siffra med smittade, skenar inte längre.
https://imgur.com/a/TwE2BZw

Gott så. Dock lite oroande när andelen positiva ökar.
Citera
2020-11-05, 14:19
Medlem
KI har hittat en syntetisk antikropp som kan blocka coronan.

Synthetic antibody can block SARS-CoV-2 infection

By screening hundreds of synthetic antibodies, researchers at Karolinska Institutet in Sweden and EMBL Hamburg in Germany have identified an antibody that may prevent the new coronavirus from infecting human cells. The study, which is published in the journal Nature Communications, also shows how antibodies can be quickly produced in the event of future pandemics.

https://news.ki.se/synthetic-antibody-can-block-sars-cov-2-infection?utm_source=Twitter&utm_medium=Social&utm _campaign=kasocial&utm_content=Synthetic%20antibod y%20can%20block%20SARS-CoV-2%20infection
Citera
2020-11-05, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Det finns 38 farmer i 7 regioner enligt djurrättsalliansen. Det rör sig om 12 samhällen som borde sättas under strikt karantän. Allmänheten måste varnas. Det skulle vara förödande om Corona 2.0 får spridning i Sverige.

Omkring hälften (19 stycken) av alla minkfarmer finns på
Listerlandet utanför Sölvesborg i Blekinge.
De övriga farmerna ligger i
Skåne (två stycken i Kristianstad och en i Tomelilla),
Småland (två farmer i Vaggeryd, en i Skillingaryd samt en farm i Tingsryd),
Öland (en farm i Köpingsvik),
Halland (en farm i Glommen),
Västergötland (fem farmer i Skara, tre stycken i Värsås och en farm i Nossebro)
Östergötland (en farm i Ydre)

Den första smittade var i Blekinge och de nya 9 ligger alla nära den första
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in