2020-11-05, 13:34
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Han vill bara stoppa räkningen i de stater han leder i.

Ser att Biden är på väg att ta Georgia nu - det vore extremt goda nyheter.

Bara 2% röster kvar att räkna i Georgia. Var säker på att Trump hade den delstaten. Om Biden vinner där med så vinner han med grov marginal.
2020-11-05, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shwp
I ett flertal stater är det när rösten skickats som räknas, inte när den kom in.
Ja givetvis gäller poststämpeln i sådana fall. Ingen protesterar mot det heller, inte vad jag känner till iaf.
2020-11-05, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jettz
Varför är rösträkning så långsam? Verkar ju som detta går betydligt snabbare i Sverige.
I Sverige är ordinarie valdag en söndag. Sverige har valkretsindelning med färre röstande, med som mest några tusen röstberättigande. Det gör att man hinner räkna klart för det första valet för det mesta runt midnatt. Dock räknas sent inkomna förtidsröster(som inte hinner komma till ordinarie vallokal) först på onsdagen. Så även i Sverige tar det tid för fullständigt resultat.

I USA finns inget strikt regelverk utan staterna har sina egna påfund, ibland varierar det även på lokal nivå. Valkretsar variera mycket i storlek, från några tiotal röstande till hundratusentals.
Det förekommer valsedlar med massor av olika val ( alltså inte bara presidentval), som gör dem långsamma att räkna. Pennsylvania som nu är aktuellt har lagar som gör att räkningen tar särskilt lång tid där.
Att inte resultatet är klart än beror i mycket på sent inkomna förtidsröster (jämför med Sveriges 3 dagar). Militär personal i USA har speciella regler för sin röstning, som också orsakar att deras röster kan inkomma sent.
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av westrandy
nu e det ju fakta att Biden helt plötsligt fick 138.000 i michigan... gick se på alla oficiella valsajter

Om det hade rört sig om fusk - ni tror inte att de ansvariga hade varit lite smartare och spridit ut räknandet av fuskrösterna istället för att addera en massiv klumpsumma som de vet kommer upptäckas?
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Allright. Hur som helst kan jag tycka att USA är sämst på att räkna röster. Det borde gå att effektivisera systemet.

USA är ett U-land. Allt är föråldrat, slitet och ineffektivt. Dålig mobiltäckning, långsamt internet, uselt skick på vägar, etc. Jag har besökt många av de "rural" stater som älskar trump, det är shit hole country rakt igenom. MEN de vill ju ha låga skatter så de får köpa läget.
Medlem
Annonvengers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Att det skulle konstateras att ett systematiskt och organiserat valfusk skulle ligga bakom poströsterna är nog ungefär lika troligt som att Trumpetens, av somliga påstådda kissfilm från Ryssland, skulle dyka upp på nätet.

Du tror inte Trump och dom visste att det här skulle ske och har skickat ut advokater överallt för att samla bevis?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dentistlakare
Tycker poströster som postats innan 4:e men kommer in efter ska räknas. Folk som gör allt för att Trump inte ska förlora bara.
Självklart. Hur vet du att ngn protesterar mot det? Tror jag inte. Eftersom det vore ju helt fel att protestera mot det.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unisertit
Minst 62% av rösterna behöver gå till Biden isåfall.
Biden har hittills fått 79,4 i Philadelphia.
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Ja givetvis gäller poststämpeln i sådana fall. Ingen protesterar mot det heller, inte vad jag känner till iaf.

Trump supporters protesterar mot det garanterat. Dom bryr sig skit i att allt ska gå rätt till.
Senast redigerad av Dentistlakare 2020-11-05 kl. 13:36. Anledning: Hehe
2020-11-05, 13:36
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unisertit
Uppenbarligen sålänge som dom känner för det. För att ha folk som kan räkna på natten, nej det går inte.

Jag preciserar frågan: hur länge brukar man vara ledig från att man slutar för dagen och börjar nästa dag?
2020-11-05, 13:36
Medlem
A.Ericssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Har ju varit en del republikaner som stökat lite idag. Men nej inte i närheten av BLM och antifa. Republikanerna är ute efter rättvisa medan demokraterna vill ha anarki och förstöra världen.
Man får nästan hoppas att cuckservatives kör full boogaloo efter det här. Till och med den sista cucken borde ju tappat på demokrati nu, om Sleepy Joe tar makten.
2020-11-05, 13:37
Medlem
Annonvengers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dentistlakare
Kontakta mig om 4a år så ska vi snacka om vad Biden åstadkommit. Och föresten. Parallelen du drar är inte så mycket farligare än Trump. Han skryter ju om att han vill sätta på sin dotter.

Han vet åtminstone om vem som är hans dotter.

https://en.wikipedia.org/wiki/Twenty-fifth_Amendment_to_the_United_States_Constitution

Läs på om den så kanske du förstår varför demokraterna skickade upp en dement gubbe.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in