2020-11-05, 12:56
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Självklart kan Republikaner också fuska. Skulle Trump helt plötsligt ropas ut som vinnare efter detta, kommer jag även att tycka det är lite skumt.

Som jag ser det kommer det inte att finnas några riktiga vinnare oavsett vad som händer. Om Biden vinner kan vänstern gotta sig lite i skadeglädje, men det är typ det enda. Utöver det kommer den som vinner att vinna med en så liten marginal att det knappt kommer att ses som en vinst, och det kommer verkligen inte att vara bra för USA. Dessutom har R gjort väldigt bra ifrån sig i senaten och the house, så D kommer inte att kunna ändra särskilt mycket. Men de kommer att kunna ta tillbaka parisavtalet och avtalen med Kina, och återigen flytta många företag till Kina.

Så det du säger är att inom politik ryms ALLTID ett mått av rävspel? Whats new?
2020-11-05, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Källa?

Här en annan från just Detroit: https://www.youtube.com/watch?v=YnrM8vmielo
Medlem
Soulquarians avatar
Hallå, kan någon svara på vem som vinner?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Självklart kan Republikaner också fuska. Skulle Trump helt plötsligt ropas ut som vinnare efter detta, kommer jag även att tycka det är lite skumt.

Som jag ser det kommer det inte att finnas några riktiga vinnare oavsett vad som händer. Om Biden vinner kan vänstern gotta sig lite i skadeglädje, men det är typ det enda. Utöver det kommer den som vinner att vinna med en så liten marginal att det knappt kommer att ses som en vinst, och det kommer verkligen inte att vara bra för USA. Dessutom har R gjort väldigt bra ifrån sig i senaten och the house, så D kommer inte att kunna ändra särskilt mycket. Men de kommer att kunna ta tillbaka parisavtalet och avtalen med Kina, och återigen flytta många företag till Kina.

Nu förstår jag inte vad du menar. Syftar du på ”the white house” eller på representanthuset? Demokraterna styr representanthuset och har gjort så i flera år, vilket innebär att de republikaner som suttit där har haft väldigt lite att säga till om. Eller är det också en deep fake?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PastorBolognese
Här har du:

Och:

Och:

Om jag skriver att SD är rasister, menar jag då alla eller vissa?
Du svarade inte på min fråga. När sa jag "alla" vänstermänniskor? Visa upp det!
Medlem
Ändå mest rättvist att BIDEN vinner då han har 3-4 MILJONER fler röster än TRUMP. Säga vad man vill om elektorsystemet.

Fler människor i USA vill ha Biden som president och vi ska acceptera och respektera detta.

Elektorsystemet är knäppt.

T.ex. Wisconsin där biden får 20 000 fler röster men tar hem ALLA 10 elektorröster.

Man borde göra som i Nebraska och Maine. Man delar utt elektworrösterna proportioneligt.

Eller till expepel så spelar 5,2 MILJONRS amerikaners röst på BIDEN i Florida igen som helst roll. Dessa kastas i soptunnan för att Trump får alla elektorsröster
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Exact, därför vore det lämpligt att ogiltigförklara alla poströster. Då kan ingen sida fuska med dom. Lika för alla.

Att ta bort poströsterna kanske är en idé, men fan inte under ett pågående val. Då får man göra det i mellanvalsperioderna. Det skulle betyda att man kastar folks röster och man inte bryr sig om deras röster över huvud taget.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjollan33
Inget fel med det, finns flera live sändingar på nätet direkt från lokalerna där rösterna räknas. Dessa står utanför och skriker diverse konspirationsteorier.

OK. Har man inget att dölja så står man inte och blockerar fönstren. Tycker inte du det?
Medlem
A.Ericssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Om när republikanerna tar makten är det alltid hederligt gjort?
Ska du dra rUsSiAn HaCkErS så kan du bespara dig tramset.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Nej det är den inte... annars var vänlig ta fram bevis på det nu! jag ser två personer med varsin kamera som står långt bak ifrån valarbetarna.

Bevis bördan på att det är kamera kontrollerat överallt där inne ligger på dig nu.

Här har bild på en hel radda med kameror inne i lokalen.
https://twitter.com/MayorRichardson/status/1324169376094920706
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
När är det tänkt att det ska hända något i Nevada och Arizona? Tyckte jag läste att det kommer några drösar med siffror i eftermiddag, kväll svensk tid? Sååå störigt att det inte händer så värst mycket. Och Georgia! Kom igen nu!

Varje stat har sina egna regler om hur räkningen ska gå till. Då blir det så här. Det var likadant när demokraterna hade sin valrörelse för att kora en kandidat. Förmodar det är likadant när republikanerna väljer kandidat. Olika stater, olika regler. Stor förvirring.
2020-11-05, 12:58
Medlem
RaddarenIRovens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Någon som har koll på när delstaterna ska vara klara med rösträkningen?

Hörde nånting om Nevada o runt 18 tiden ikväll? Men alla övriga då? PA trodde dom p på imorgon fredag va?

Arizona idag och PA imorgon eftersom poströster får komma in där sålänge dom är stämplade på valdagen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in