Citat:
Ursprungligen postat av
swimmingpool
Tuff dag för alla högerextrema idag.

Ja, alla 50 stycken. I din vänsterhjärna är väl Ben shapiro och Candace Owens högerextrema? Det hade varit mycket enklare att berätta vem som INTE är högerextrem. Det finns en sak som ska bli skönt om Trump förlorar, och det är att det inte kommer att vara lika många människor som slänger runt med en massa etiketter som de inte ens själva vet vad de betyder. "Högerextrem", "Vit-Makt", "Incels", "Sexist", "Vit Nationalist".
Jag har aldrig under mina 36 år träffat en enda nazist. Jag har aldrig ens träffat någon som har kallat sig själv för nationalist. Men om man följer msm, vilket vissa idioter fortfarande gör, får man bilden av att det finns flera hundratusentals organiserade nazister som är beväpnade. Men när NMR ställer upp i valet får de 0,002% av rösterna.
I USA tjatas det fortfarande om KKK, som om detta är en stor organisation. Jag skulle tippa på att det finns några tusen sammanlagt, i hela USA, med över 300 miljoner invånare. I Charlottesville hade Alt-right samlat ihop alla sina anhängare från hela landet, och de var några hundra stycken.
Så snälla sluta tjata om högerextrema spöken som inte existerar i verkligheten. Extrem är du när du använder dig av våld, och det finns väldigt få på högersidan som gör det. Konservativa och Alt-right har väldigt lite gemensamt. Alt-right tror på identitetspolitik, och konservativa avskyr identitetspolitik. Alt-right tror inte på Gud, medans de flesta konservativa gör det.