2020-11-05, 09:02
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Vill inte så något onödigt hopp. Men nu säger dom på CNN att SENA poströster troligen har övervikt på Rep.

Det vore ju alldeles fantastiskt om det vore så! Sa dom varför dom tror det?
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imola01
Vad som talar för att Trump vinner är att börsen stigit rejält på bara några dagar och Bidens skattehöjningar och lockdownbluff 2.0 är knappast gynsamt för företagen. Så jag tror demokraterna och ljugmedia försöker ta ut vinsten genom att skynda vidare.
Börsen gillar stabilitet och förutsägbarhet. Bidenvinst är nu ett faktum (Trump har redan förlorat) och Biden är den kandidat med mer förutsägbar politik.
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Trump är dock president. Inte en "vanlig" person som har det svårare om han har "fel" politisk värdegrund.

Buhu! Är du kränkt för att du inte får säga negerboll på jobbet? Kom inte med de där gamla dravlet.

Sen många år tillbaka har ingen jävel höjt på ögonbrynen om någon (president eller privatperson) haft ”fel” åsikter.
Medlem
Citat:
Vad som talar för att Trump vinner är att börsen stigit rejält på bara några dagar och Bidens skattehöjningar och lockdownbluff 2.0 är knappast gynsamt för företagen. Så jag tror demokraterna och ljugmedia försöker ta ut vinsten genom att skynda vidare.
Som det stod överallt i förrgår steg börsen för att Wall Street reagerade efter att de trodde Biden skulle vinna. Dvs börsen hoppades på Biden.
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Kl 4 på morgonen ( exakt den tid som Trump sade att han var rädd att röster skulle hittas) går man in med röster från Milwaukee county. Helt plötsligt hat Trumps försprång på ca 150000 röster förbytts mot att ligga under med 7000.

Att det är just kl 4 på morgonen är ju ingen slump då Trump nämnde exakt den tiden i hans segertal.

https://www.tmj4.com/news/election-2020/milwaukee-county-absentee-ballots-help-flip-wisconsin-red-to-blue-wednesday-morning
Räkna efter, det gör ingen skillnad.
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Wohoo! Det är väl rednecks i West Virginia och Appalacherna, där postgången är oregelbunden.

Rednecks är en nedsättande term för vita i södern typ Georgia och Alabama. Motsvarande term för West Virginia och Appalacherna är Hillbillys.

OnT: Pennsylvania ser tveksam ut för Trump nu. 3% ledning med 11% kvar att räkna. Men Trump hade 12% ledning när det var 23% kvar att räkna så fortsätter Biden vinna poströsterna i samma takt så är det kört. Det ser faktiskt matematiskt kört ut där redan.
2020-11-05, 09:03
Bannlyst
Estimated remaining 232,330 votes in Georgia.
Många från Atlanta, många svarta där, röstar dom på Biden lr Trump?

Trump 2,429,783 mot Biden 2,406,774 just nu
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jaså? Ja, då får man hoppas att dom inte var i maskopi med Demokraterna... När du säger "svensk tjej" så kopplar jag tyvärr så, för det finns inte så många politiskt vettiga unga svenska kvinnor i Sverige längre. De flesta har blivit hjärntvättade.

Hon ingick i ett gäng med medlemmar från massa olika länder. Och när jag skrev tjej så menade jag kvinna för hon var typ 45 bast.
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Tja, högergangsterism är inget problem i ett jämställt samhälle...i ett ojämställt läge tippar vågskålen över och det går ut över alla. Pretty basic really. Ett homeostatiskt förhållande är alltid att föredra m a o. Annars kommer det alltid finns folk som vill exploatera situationerna som uppstår. Samma rättigheter under lagen är särskilt starkt bevingat i/ur den kontexten...

Det är snarare högerpolitik idag som ser till att makten minskar hos eliten, och jobben och inflytandet ökar hos arbetarklassen. Trump skapade rekord många jobb till svarta och Hispanic och i landet överlag. Siffror ingen annan president lyckats med tidigare. Biden ger mer makt åt eliten, mångmiljadärerna. Medans trump vill "drain the swamp", och minska på dessa korrupta människors makt.
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:

Nej, börsen började stiga när Wall Street såg att Republikanerna ser ut att hålla senaten. Då kan inte Biden få igenom ekonomiska program som skulle missgynna dem. Det är inte svårare än så.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hydrol
Jag är inget mattegeni men när jag plussade ihop "electoral votes" nu så ser jag att Trump kan inte vinna ens om dom samtlikga rosa staterna blir röda.

214 har han nu.
Georgia 16, North Carolina 15, Pennsylvinia 20, Alaska 3 = 268

Han hade behövt 270 för att vinna.
Allt hänger på de tre nuvarande röda och Nevada.
2020-11-05, 09:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det vore ju alldeles fantastiskt om det vore så! Sa dom varför dom tror det?

"Dom" säger det för att ge en slags legitimitet åt fortsatt rösträknande och fler Bidenröster, rätta eller orätta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in