2020-11-05, 08:04
Medlem
santos_devilles avatar
Hade inget över för Obama, men jag kan förstå varför han var väldigt populär.

Gillar Trump och kan förstå varför han är populär.

Men kan någon förklara hur Biden kan vinna med flest populära röster någonsin? Han är ju bara en vit gubbe, inget speciellt alls? Jag trodde verkligen Trump skulle vinna detta och ta rekord i den mest populära presidenten någonsin
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dadelmannen
Kanske har en poäng. Har annars tänkt att svensk media gärna åker till ghetton eller södern i USA; intervjuar någon BLM extremist, religiös dåre eller någon vapentok. Har tyckt att man snarast får bilden i media att landet är helt från vettet.

Sen när man träffar jänkare visar det sig att de inte alls är så värst underliga. Dock tyder valresultatet på att jag kanske har fel.

Amerikaner är trevliga, men dom har fundamentalt andra åsikter om många saker än vad västeuropéer har.

”Prärien” befolkades också i stort av religiösa grupper som var förtryckta i Europa.
Medlem
Badassmfokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Han kastade bort valsegern genom sin retorik. Han undanhöll information om virusets dödlighet. Han har föreslagit bisarra medicinska metoder så som injicering av desinfektion. Han har gång på gång ljugit och påstått att det snart kommer vara borta; ”det är borta till påsk”, ”det är borta till sommaren”, ”det kommer snart försvinna som ett mirakel” osv. Till och med nu ska ju ett vaccin finnas tillgängligt för alla amerikaner vilken dag som helst enligt honom, vilket förstås inte stämmer.

Dessutom hade han mage att säga till folket att inte vara rädda efter att han blev frisk från viruset med hjälp av världens absolut främsta sjukvård. Samtidigt förlorar amerikaner släkt och vänner medan de knappt ens har råd med basal sjukvård.

Vilken jubelidiot som helst hade skött den retoriska biten bättre än Trump.
Haha skulle inte spela någon roll alls vad han gjorde, han skulle blivit totalsågad av media och dårar som dig vad han än gör.
Nu är viruset inte så jävla dödligt som du vill få det till och du säger ju bara samma skit som Bonnier eller SVT skulle säga att han ljuger så mycket hela tiden. Njaae är nog snarare massmedia mest som ljugit, totalt överdrivet och hypeat hela grejen till den punkt att åtgärderna har gjort mer skada än nytta ofta på grund av självmord, arbetslöshet, desperation, fattigdom drogmissbruk, alkoholism, kriminalitet misshandel och mord.
Vidare har det gjorts allt man kan i USA för att rapportera dödsfall som Covid oavsett vad då sjukhusen får betalt för varje fall.
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Eftersom var och varannat inlägg drunknar i off-topic så uppskattar jag informativa inlägg som dessa. Alla har inte tid att uppdatera tråden varannan minut.

hjälp till att anmäla honom du med så blir det lite städat här
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Om Biden vinner.

Hur mycket påverkar det att senaten fick in massa republikaner?

I senaten går republikanerna ner med en plats.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Om Biden vinner.

Hur mycket påverkar det att senaten fick in massa republikaner?

Väldigt mycket. Demokraterna kommer inte exempelvis att kunna fylla högsta domstolen med partiska domare. Därför kommer HD kunna följa konstitutionen i viktiga frågor som rätt att bära vapen, homoäktenskap, abort och invandring.
2020-11-05, 08:05
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna
Hörde också om detta, min källa säger dessutom att 99% av dessa röster var dedikerade till Trump.

Min källa säger att 98% var till Biden.
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Hade inget över för Obama, men jag kan förstå varför han var väldigt populär.

Gillar Trump och kan förstå varför han är populär.

Men kan någon förklara hur Biden kan vinna med flest populära röster någonsin? Han är ju bara en vit gubbe, inget speciellt alls? Jag trodde verkligen Trump skulle vinna detta och ta rekord i den mest populära presidenten någonsin

Biden har hela tiden haft hög poäng i ”likrable”. Folk tycker väl att det verkar vara en trevlig gubbe.
Bannlyst
Så alla dom staterna som är kvar att räkna gick blixtsnabbt att räkna upp till 80-90% av rösterna, sen avstannade allt?????????
Medlem
https://twitter.com/merkurios36/status/1324204487620218880/photo/1
Medlem
lumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnoldw
Jag känner mig lurad, varför var inte media tydligare med att så stor majoritet 70-80% av alla som poströstade röstade på Biden?
Då hade jag gett fan i att betta live på Trump.
Detta verkar ju vara nåt som många i efterhand säger dom kände till.

Poströstning har diskuterats ofta, särskilt efter coronapandemins spridning, citat från en artikel maj 2020.

"Opinionsmätningar visar att en majoritet av amerikanerna stödjer ett utbyggt och förenklat system för poströstning. Stödet är dock större bland demokrater än bland republikaner.

Anledningen är bland annat att delar av den republikanska partiledningen och president Trump argumenterar emot poströstning.

Tisdag den 26 maj fick konflikten ny kraft när Trump, utan bevis, twittrade om att ”poströster blir ingenting annat än” omfattande röstfusk. Det fick Twitter att ta till till ovanliga greppet att markera Trumps tweet som faktamässigt tvivelaktigt, vilket i sin tur gjorde presidenten rasande och fick honom att hota med att stänga ned sociala nätverk.

There is NO WAY (ZERO!) that Mail-In Ballots will be anything less than substantially fraudulent. Mail boxes will b… https://t.co/les5rPlDLQ
— twitter.com

På ytan handlar Trumps argument alltså om att utökad poströstning skulle vara detsamma som utökat röstfusk. Det finns dock inget faktamässigt stöd för att att röstfusk skulle vara särskilt utbrett inom den poströstning som förekommer redan i dag.

En misstanke är i stället att Trump motarbetar poströstning för att det potentiellt sett ökar valdeltagandet. Och utökat valdeltagande sägs generellt gynna demokratiska kandidater, eftersom vissa grupper av demokratiska väljare oftare är soffliggare än den genomsnittliga republikanska väljaren.

Med andra ord: om USA gör det lättare att poströsta så skulle, enligt det resonemanget, Joe Bidens chans att vinna valet öka.
"
https://www.svd.se/braket-om-postroster-i-usa--pa-3-minuter
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Angående manifestationen mot valfusk ikväll... Är det någon som kan ta med sig en gitarr?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in