2020-11-05, 07:44
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Kanske intelligensreserven här i tråden snart kan begripa att delstaterna bestämmer själva över sina valförfaranden. Men Alaska är ju republikansk så det är inget att bråka om.

De kanske borde göra om systemet i hela USA (reglerna för federala val borde kunna bestämmas federalt, tycker man) så att det inte blir så här fler gånger? Stäng möjligheten att poströsta samt rösta i annan vallokal än den egna 8-10 dagar före själva valdagen, så hinner alla röstsedlar hem till den vallokal där dom hör hemma! Möjligheten att rösta i sin egen vallokal finns ju kvar, om någon har missat sista dagen och tycker att det är viktigt att rösta (eller vill ångra sin röst såklart).
2020-11-05, 07:45
Medlem
Trump kommer vinna i slutändan. Ni som vill göra en fin hacka. 5.5 i odds.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedträ
Jag fattar inte varför Trump har så många anhängare. Han är en djävla apa. Hur kan så många bli helt tokiga i en apa? Vetenskapen. "-Jorden kommer bli obeboelig om ni inte gör något". Trump "-klimatförändringarna är ett hoax för det säger min magkänsla. Jag öppnar kolgruvorna o skapa JOBS". Orcherna "-go truuump. We Love you"

Ändå njuter du av samhället? Njuter av alla transporter och överbefolkning. Vad din magkänsla säger är ovidkommande.
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Så kom det ett svar på orsaken till de 138.000, det var ju skønt:

https://www.dn.no/utenriks/presidentvalget-i-usa-2020/usa/donald-trump/tre-konspirasjoner-om-valgfusk-som-viste-seg-ikke-a-stemme/2-1-907067

Jag undrar hur många som lägger på en nolla av "misstag"? Och upptäcks det verkligen alltid?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Hade han avstått från att ha intagit de olagliga substanserna hade han förmodligen levt idag.

Hade han avstått från att begå brott som har gjorde när poliserna kom hade han levt idag.

Hade han följd polisernas instruktioner och inte gjort motstånd hade han levt idag.

Poliserna gjorde ett ingripande som de var skyldiga att göra. Visst så här i efterhand kan man diskutera själva teknikaliteter, om gripandet hade kunnat utföras på något annat vis, men själva grundorsaken till Floyds död går att finna i dennes egna val och beteende.

han satt i bilen och blev utdragen.

hade inte polisen strypt hans andning i nio minuter hade han levt idag.

aja, judge dread-samhället med sex månaders utbildning är inget jag vill se iallafall.

ajö på dig
2020-11-05, 07:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Det finns bara en tom anklagan utan konkreta bevis.
Biden har fått flest röster i amerikansk valhistoria, att försöka negligera hans röster är sjukt omdemokratiskt.

Förresten, ber om ursäkt för hur jag har svarat dina inlägg, misstog dig för en annan individ som skrivit grova förolämpningar till mig.

Ja, men förekommer det fusk i den grad som det påstås så får de väl bara utreda det.
Medlem
Daniel501s avatar
Arga Trump väljare skanderar "FOX NEWS SUCKS" när de dyker upp i Phoenix, AZ.

https://twitter.com/debostic/status/1324200792564371456?s=20

#StopTheSteal går viral i Amerika just nu, protester över hela USA bryter ut!!

Fyfan VAD UNDERBART! TRUMP SUPPORTRAR TAR TILL GATORNA!!!!!

Medlem
Klanledarens avatar
Omvända förhållanden valet 2016:

Nu är allt tomma anklagelser och man är dåliga förlorare.

Men när Trump vann var det givetvis inte så och "Russia hoax" var inget påhitt.
2020-11-05, 07:47
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Väl talat. Det krävs enorma insatser för att valfuska så som Trump vill påskina.
Tack!
Det är märkligt att man börjar prata om valfusk innan man ens har en konkret misstanke. Kriteriet är helt enkelt att om man inte vinner så är det valfusk.

Trump ligger illa till nu och han sägs ha vredesutbrott. Det blir nog mer fula tricks i det här innan det blir klart.
2020-11-05, 07:48
Medlem
Citat:
Jag fattar inte varför Trump har så många anhängare. Han är en djävla apa. Hur kan så många bli helt tokiga i en apa? Vetenskapen. "-Jorden kommer bli obeboelig om ni inte gör något". Trump "-klimatförändringarna är ett hoax för det säger min magkänsla. Jag öppnar kolgruvorna o skapa JOBS". Orcherna "-go truuump. We Love you"
Man måste nog vara amerikan i själ och hjärta för att förstå. Vi européer har oftast bara sett New York och Kalifornien som inte alls representanter det ”riktiga” USA.
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnoldw
Jag känner mig lurad, varför var inte media tydligare med att så stor majoritet 70-80% av alla som poströstade röstade på Biden?
Då hade jag gett fan i att betta live på Trump.
Detta verkar ju vara nåt som många i efterhand säger dom kände till.

Vadå? Ofta du inte visste att MILJONTALS människor som inte gjorde ett väsen av sig någon gång innan valet, inte besökte Bidens valmöten, inte ens kampanjade online, ofta du inte visste att dessa skulle organisera sig i MILJONTALS på och förtidsrösta?
Medlem
Citat:

För att det finns självständiga tånkare också till skillnad från dig. Det är för det första liksom skit samma vad du har för personlig uppfattning om honom då högerpolitik är mer gynnsam för precis alla än sossevälde.

Och därutöver är inte alla mongon som tror på någon klimathysteri bara för att en 16-årig autistisk flicka står och bölar om att jorden håller på att gå under eller inbillar sig att det råder helt konsensus bland forskare vilket mainstreammedier vill ha nyttiga idioter som du att tro. Det för att få svagbegåvade nollor att rösta med känslor istället för med logik och sunt förnuft.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in