2020-11-04, 19:47
Medlem
Vilket satans land man bor i. Mörda någon utan straff bara man planerar lite. Vilka personer är skyldiga till att vi har sådana idiotiska lagar? Skulle jag mot förmodan träffa dessa lagstiftare så hade det begåtts ett grovt brott.
Citera
2020-11-04, 19:53
Medlem
Man säger med andra ord att det numera är fritt att mörda så länge man är två om det.
Nä fy faan, rättsväsendet har ballat ur fullständigt.
Citera
2020-11-04, 19:58
Medlem
All heder till Göta hovrätt som stod upp för rättssäkerheten i det här fallet. Trycket från allmänheten och anhöriga var säkert stort för att fälla de åtalade men domstolen stod emot känslor och tog endast hänsyn till det juridiska. Precis så ska det fungera men visst är det beklagligt att fallet inte får någon riktig lösning.
Citera
2020-11-04, 20:06
Bannlyst
Haha. Bara i Sverige som en mördare (faktiskt utpekad som mördare i detta fall av hovrätten) går fri bara för att man inte vet vem av de två som mördade.

Jag skyller inte på hovrätterna, jag skyller på efterblivna svensson som val efter val röstar på sossarna. Då får ni mer av den här kakan. Lev med vårt rättsväsende.
Citera
2020-11-04, 20:11
Medlem
Säger som andra...
Bara i Sverige... Vila i frid!!
Citera
2020-11-04, 20:31
Medlem
Hummm..s avatar
Grattis, Sverige!!
Citera
2020-11-04, 21:27
Medlem
Hävdar å det bestämdaste min misstanke om de 2 männens inblandning i försvinnandet av Olle i Rentjärn i aug-19...Bertilssons röstkort hittades ute i skogen..HUR kan det inte gå att höra dem om detta? Det var ju ändå en visshet om att de inte skulle vara fria när den första domen kom, men icke!
Tankar till anhöriga.
Citera
2020-11-04, 23:05
Medlem
Vila i frid, skänker en tanke till anhöriga
Citera
2020-11-05, 03:48
Medlem
kato85s avatar
Precis som i fallet med polismannen som nu frias medans hans fru döms till fängelse för att ha drivit bordellverksamhet, så kan man i detta fallet se att det är skillnad om offret är polisman eller inte, eftersom det i fallet med Malexandermorden på poliserna Olle Boren och Robert Karlström, så slog BÅDE Tingsrätt och Hovrätt fast att det inte spelade någon roll vem som sköt poliserna eftersom alla 3 rånare deltog i skottlossningen (tillsammans och i samförstånd, som rätten valde att uttrycka det)
https://web.archive.org/web/20200412195418/https://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/0001/18/dom.html

På samma sätt har ju dessa två män deltagit i bilfärden och troligtvis dragit kroppen till bilen, OAVSETT så har de båda varit medvetna om att kroppen legat där (det vill säga tillsammans och i samförstånd, som i fallet med Malexander)

Hade offret varit polis så hade det blivit andra bullar, ingen kan neka till detta.
Senast redigerad av kato85 2020-11-05 kl. 03:51.
Citera
2020-11-05, 03:53
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpvann
Haha. Bara i Sverige som en mördare (faktiskt utpekad som mördare i detta fall av hovrätten) går fri bara för att man inte vet vem av de två som mördade.

Jag skyller inte på hovrätterna, jag skyller på efterblivna svensson som val efter val röstar på sossarna. Då får ni mer av den här kakan. Lev med vårt rättsväsende.

Vad har socialdemokraterna med hur rättspraxis efterlevs? Det är inte deras ansvar, och de får inte heller styra över det.
Citera
2020-11-05, 05:20
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengtjerry
Man säger med andra ord att det numera är fritt att mörda så länge man är två om det.
Nä fy faan, rättsväsendet har ballat ur fullständigt.

Det är inte första gången mördare med kumpaner frias pga den här bristen.

Det är huggsexa på det lilla Svenska folket har kvar.

Som grädden på moset kommet kommer de här bedragarna få feta kompensationer för deras frihetsberövande.

Med andra ord signalen är att Gert - Inge fick sin belöning från Svenska staten för lång och trogen tjänst.
Citera
2020-11-05, 06:48
Medlem
Jag vill minnas begreppet "tillsammans och i samförstånd" när det inte går att fastställa en specifik GM. Gäller inte det längre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in