2020-11-05, 05:58
Medlem
Yinool0401s avatar
Förstår inte alla svenska puckon som tycker Trump är fantastisk. Han är protektionistisk och värnar om Amerika och amerikanska jobb etc först och främst. Frihandel är viktigt för Sverige och vår export, vi behöver inte kämpa mot Trump när han potentiellt tjafsar med EU kring tullar.

Vi behöver inte en "trigger-happy" snubbe som skrämmer börser och höjer temperaturen på världspolitiken med en djävla Twitter-tumme.

Vad är det som gör att det finns svenskar som tycker Trumpeten är bra? Att han vill göra sig av med slödder genom att bygga en vägg? Jag han kommer fan inte anlita Skanska för att bygga väggen i alla fall.

Over and out.
Medlem
Badassmfokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Finns en gräns när lånen blir omöjliga att betala. Vad händer om inflationen stiger t ex., vad gör man då? En sak som antagligen händer blir att Kina säljer av sina statspapper och resultatet från det kan få mycket, mycket stora konsekvenser -- för alla.
Inflationen stiger alltid när man har en världsekonomi av fiatpengar och lånen är definitivt helt omöjliga att betala då alla pengar som trycks till ett land är skuld som ska betalas tillbaka plus ränta =pengarna finns inte. Men det här är för offtopic nu lol.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Du gjorde inte mig den tjänsten så varför skulle jag vara bättre menar du? Kom igen...gå å lägg dig! Fattar du inte skuldsättning är dåligt så fattar du inte mycket.

Varje amerikan har nästan $87.000 i skuld. Vem ska betala det? Ingen? Så funkar inte ekonomin baby!
Jag citerade en mening. Det är andra lögnen från dig. Klarar du inte av några simpla frågor utan att börja ljuga och be mig att gå och lägga mig så kanske du borde undvika diskussioner.

Jag är endast intresserad av fakta, inte dina killgissningar.
2020-11-05, 05:59
Medlem
Badassmfokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Här ser du vad jag talar om. Det här trollet överst. Trots att det finns hur mycket bevis som helst, trådar fulla med bevis av absolut högsta kvalité (Video t.ex) och officiell statistik, så spelar den här trollfabriksanställa en roll som om han vore någon som har granskat alla bevisen och förkastat dem. För att lura andra idioter som han tror existerar här, såklart. I själva verket är han bara ohederlig. Han vet ju att allt är sant, men han är på den onda sidan. Han vet det också. Ifrån början kanske han trodde att han gjorde något bra, indoktrinerad och hjärntvättad som han var, men efter ett tag borde han ha förstått helheten, speciellt med alla länkar han sett i både denna och andra trådar som förklarar saker så att även lågintelligenta ska förstå. Ja han har sannerligen blivit en ondskans lakej. Det betalar nämligen bra, oftast. Pengar är judens främsta verktyg för att locka över människor till mörkret. Eller så är han jude själv. Det spelar liten roll.
Ja mycket möjligt, men de flesta människor har inte tid att hålla på som han gör, de flesta lever bara sina liv utan att knappt ha någon koll eller intresse för politik alls.
2020-11-05, 06:00
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Hur ska man kunna bevisa det?

Faktan är;

>MSM rapporterar att från ingenstans dyker 150.000+ röster till Bidens fördel upp
>Republikaner får varken inspektera dessa röster eller se när de räknas

Det kan stå Joe Biden 150.000 gånger så vitt vi vet på dessa röstkort, Demokraterna vägrar att visa dem, därför Team Trump har stämt skiten ur 6? Stater än så länge, Federala stämningar är även de påväg (Supreme Court nivå)

Så när Trump sa att han vill "stänga röst räkningen" så var det PRECIS detta han menade skulle hända, han leder med nästan 1 miljon röster i PA, många "Trump counties" hade inte ens räknats sen från ingenstans dyker MILJONER röster till Biden upp.

I en stat där självaste Autorney General själv (juden Josh Shapiro(Demokrat)) sa att Trump aldrig skulle vinna.

Deras hat för Trump genomsyrade allt så mycket att det blev uppenbart för även den mest ointresserade att se.

Inte ens de mest inbitna anti-Trumparna på flashback tror att Biden vann, därav deras avsaknad..
2020-11-05, 06:00
Medlem
Soterns avatar
Jag har tänkt på en sak. En president får ju bara sitta i två perioder, men kan en tidigare president ställa upp senare igen? Alltså, hade Bill Clinton kunnat ställa upp i detta val?
Eller är en tidigare president bränd på livstid?
2020-11-05, 06:01
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Kvar att räkna
(Delstat, andel kvar att räkna, antall kvar, antal i ledning, vem leder)

Georgia 2% 100,000 +28,521 Trump
North Carolina 6% 348,000 +76,701 Trump
Pennsylvania 11% 784,000 +164,418 Trump
Nevada 25% 398,000 +7,647 Biden
Alaska 50% 191,000 +54,610 Trump

https://www.theguardian.com/us-news/ng-interactive/2020/nov/03/us-election-2020-live-results-donald-trump-joe-biden-who-won-presidential-republican-democrat

Genomgående är det de større städerna, där Biden har en klar ledming, som återstår. I till exempel Philadelphia har Biden 80% och med nästan samma førutsättning i Pittsburg bør återstående ännu oräknade ge +200000 røster och Biden vinner delstaten.

I Nevada och då framførallt Las Vegas har vi en liknande situation där Biden kommer att utøka sin ledning.

Det kan hända att även GA och/eller NC går till Biden, det blir åtminstone jämnare än nu.

De lätträknade kom in først, städerna med alla førtidsrøster, kommer senare och det ger såklart den här effekten.
De är alltså de som bor i städer, och som t ex haft störst problem med Coronan och därav velat förtidsrösta, vars rösträtt Trump vill beskära.

Nevada skulle presentera nya röstsiffror typ nu tror jag. Har det skett?
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Förstår inte alla svenska puckon som tycker Trump är fantastisk. Han är protektionistisk och värnar om Amerika och amerikanska jobb etc först och främst. Frihandel är viktigt för Sverige och vår export, vi behöver inte kämpa mot Trump när han potentiellt tjafsar med EU kring tullar.

Vi behöver inte en "trigger-happy" snubbe som skrämmer börser och höjer temperaturen på världspolitiken med en djävla Twitter-tumme.

Vad är det som gör att det finns svenskar som tycker Trumpeten är bra? Att han vill göra sig av med slödder genom att bygga en vägg? Jag han kommer fan inte anlita Skanska för att bygga väggen i alla fall.

Over and out.

Börja här... https://youtu.be/sb9jRqgDOJ8
Medlem
storm72s avatar
Man vet väll hur många som får rösta och hur många röster som kommit in ? Är de mer röster än röstberättigade så borde de vara lätt att visa upp.

Trump sa till sina väljare att inte poströsta därav kommer mer in till Biden in nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Hur ska man kunna bevisa det?

Faktan är;

>MSM rapporterar att från ingenstans dyker 150.000+ röster till Bidens fördel upp
>Republikaner får varken inspektera dessa röster eller se när de räknas

Det kan stå Joe Biden 150.000 gånger så vitt vi vet på dessa röstkort, Demokraterna vägrar att visa dem, därför Team Trump har stämt skiten ur 6? Stater än så länge, Federala stämningar är även de påväg (Supreme Court nivå)
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiterShadeOfPale
Jag citerade en mening. Det är andra lögnen från dig. Klarar du inte av några simpla frågor utan att börja ljuga och be mig att gå och lägga mig så kanske du borde undvika diskussioner.

Jag är endast intresserad av fakta, inte dina killgissningar.
Lögn? Var är lögnen?

...säger den faktaresistenta Trumpianen till mig. Lägg ned. Jag kommer inte svara dig något mer iaf.
2020-11-05, 06:02
Medlem
Gusselbys avatar
Ni som är ordentligt insatta:

Stämmer det att Trump och republikanerna drog sig ur Paris-avtalet för att de anser att USA får betala för stor andel och Kina alldeles för liten och att de inte är helt emot att skriva under det avtalet egentligen?

Stämmer det att mexikanska muren har betalats med skattepengar då Mexiko inte direkt oväntat ej ville betala för den?
2020-11-05, 06:02
Medlem
xXoyKillSss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Jag har tänkt på en sak. En president får ju bara sitta i två perioder, men kan en tidigare president ställa upp senare igen? Alltså, hade Bill Clinton kunnat ställa upp i detta val?
Eller är en tidigare president bränd på livstid?

Bill Clinton vs Donald Trump 2024

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in