2020-11-05, 02:08
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av overnaut
Trump är en slug och egocentrisk affärsman, men han vet hur man får saker att hända och han är duktig på många saker. Dock är han inte lämpad som landsfader.

Däremot har hans fyra kaotiska år höjt ribban för både Amerikanska och internationella ledare att kommunicera och leverera på en högre nivå än tidigare, vilket är positivt. Och då menar jag inte att hans kommunikation varit av hög kvalitet, men på ett onormalt snabbt, ofiltrerat och modernt vis.

Nej, diplomati är att föredra. Diplomatin fick fram ett avtal och en islossning med Iran. Detta kastade sedan Trump över bord över en natt. farligt.
2020-11-05, 02:08
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Trump har ju haft en del släktfadäser. T ex så sa han väl att han hade svenskt påbrå när han hade tyskt igentligen.

Biden har faktiskt lite kul släktbakgrund..undrar vad hans ev vice tycker?

Bidens farfarsfarfarsfarfarsmorfar är.. trumvirvel...slavägaren (slaveowner)
Thomas Herbert Randle

https://www.geni.com/people/Thomas-Randle/6000000010309887715

Och tänk att afroamerikaner dök upp för honom trots allt. Undrar vad fan det säger om Trump hahahha
2020-11-05, 02:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Gubbar är enda hoppet för ett civiliserat och ordningsamt samhälle.

Haha absolut inte , tvärtom snarare..
Medlem
Dickassos avatar
Tycker Bidens upptakt i Pennsylvania har saktats ned lite. Det är fortfarande 204000 röster mer på Trump. Går lite för sakta för att han ska vända det.

Håller bettingbolagen med mig ännu?
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonathanhylsta
Jo fast Trump är mycket mentalt starkare än Biden, Tror att Biden dör före Trump, Trump har bra hälsa enligt hans doktor kan jag även tillägga

Enligt samma doktor som sa att han bara vägde 110 kg på sina 190 cm? Jo, tjena mittbena. Med tanke på hur läkarna slingrade sig kring om han fått syrgas och försökte få det att låta som att han inte fått syrgas, trots att han fått det, så verkar han ha en stor makt över läkares uttalanden.

https://www.the-sun.com/news/929970/donald-trump-physical-results-healthy-hydroxychloroquine/

Han är för stor för att väga bara 110 kg. Men låt oss säga att det stämmer (vilket jag alltså inte tror på) så har han ändå ett BMI på 30,5 vid 110 kg, dvs fetma. Inte övervikt utan rent utav fetma. Fetma kan leda till allt från hjärtinfarkt till stroke. Så nej, han är absolut inte i toppform. Ingen läkare på en vanlig vårdcentral skulle säga det om någon som har ett så högt BMI.

Vete sjutton om Trump är mentalt starkare. Han har hett temperament och kan inte hålla sig lugn när han borde. Tweetar när han är arg. Biden verkar vara lugnare. Lite mer eftertänksam. Men Trump har mycket mer energi. Utan tvekan. Rena duracellkaninen på gott och ont.
2020-11-05, 02:10
Medlem
Badassmfokas avatar
Det är kul denna tråd hur alla är så stensäkra att den sida de håller på redan har vunnit. Jag tror Trump var på väg att vinna när spelbolagsoddsen för trump hade gått från nästan 3x pengarna till 1.3 osv och sen slutade de räkna i flera delstater där Trump ledde och nästan allt var klarräknat. Påminner om svenska valet när helt plötsligt räkningen frös och sidan gick ner ett tag mitt i valvakan. Sen när den var uppe igen OOPS ja då hade SD och övriga tappat MASSOR bara sådär inget konstigt alls i guess.
https://www.youtube.com/watch?v=VpfgEMKNDis&t
Trump visste det kunde bli såhär och han hade pratat om det massor innan valet och han hade rätt medans etablissemanget och deras polls hade lika stort fel som förra valet då både Clinton och Biden trodde man skulle vinna med enorm marginal.
Anyway ingen vet vem som har vunnit eller kommer vinna och om det är genom valfusk eller inte. Ni håller däremot på olika sidor och vill att er sida ska ha vunnit. Man får se helt enkelt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnSomKan
Så jävla patetiskt. De vet om att demokrater i högre utsträckning poströster och försöker därför stoppa dem från att räknas?? En bunt antidemokratiska grisar, fyfan vad glad jag är att den orangea rasseclownen förlorar. Detta är en seger för alla PoC. Denna tråd är underbar att läsa, lite popcorn på det. Många sorgsna konspirationsteoretiker här.

Det där är väll mer att räkna som en fredlig protest. Men när BLM mördar och bränner ned städer då runkar ni kommunistkukarna som om det inte fanns någon morgondag. Jävla hycklare.
Medlem
tojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EldoradoBakpulver
Så är det säkert men fakta kvarstår att detta valet har många som vanligtvis inte röstar gjort det pga Trump

Precis. Trump har fått en massa fler röster än i förra valet och Biden flest för en president någonsin. Så visst är det ett polariserat land med två totalt skilda alternativ att rösta på och inget däremellan. De har stora problem framför sig i att hantera den enorma klyftan. Tur som fanken att Trump inte får 4 år till av strategin härska och söndra.
2020-11-05, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Och hur ska jag eller du eller något annan i tråden granska valet från våra skärmar i Sverige?
Granskningen sker av valobservatörer. Vilka hittills inte rapporterat något valfusk.

Detta är grundläggande statsvetenskap som alla svenska skolungdomar lär sig. Man börjar ju fundera på om du är någon andra-generations invandrare från rosengård som inte kan läsa svenska.
Vart har jag skrivit att jag eller någon annan i Sverige ska granska detta? Hur är det med läskunnigheten egentligen, herregud haha,. Typiskt lågutbildade vänsterpatrask att börja svamla om annat när något blir känsligt och svar på tal saknas
2020-11-05, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massagulakort
Winconsin har alltså alltid haft 70 procents deltagande +- procent. Senaste 5 åren. Helt plötsligt 90 procent, och nästan alla röster till biden?

Nästan alla på Biden? 49,4 % mot 48,8 %...
2020-11-05, 02:12
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonathanhylsta
Georgia och arizona kommer avgöras inatt, Spännande, Trump måste vinna en av dom

Visst är det outhärdligt spännande! Går inte att sova!
2020-11-05, 02:12
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Wow ~150k röster som ska komma från Atlanta (absentee mail-in ballots) alltså...nästan bara blå counties kvar också. Yikes!

Pennsylvania vore ju en fin skalp för Biden att knipa! Go Joe!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in