2020-11-05, 00:37
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
HD kommer inte göra ett skit. Tro mig.
Omräkningar kanske. Ingen stat har någonsin bytt färg efter en sådan. Valfusk i USA visar sig dessutom alltid vara minimalt, alltså färre än 100 unika fall och ingenting organiserat.

Det är alltså bara att acceptera att Kamala Harris segrat.
2020-11-05, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Haha jo, det är så uppenbart så dom måste göra något för att hålla uppe sitt anseende.

Nej, de kommer inte göra någonting. De värnar om konstitutionen och har nog mer respekt för sitt ämbete än att gå Trumps ärenden. Han beter sig som ett trotsigt barn. Möjligt att han själv förväntar sig att de ska hjälpa honom, men det kommer inte ske.
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Lugn min vän. Fredag tror man att vi har Arizona till Trump.
515K röster som skall räknas, kommer göra underverk tror jag..

Därefter är det Pennsylvania. Där har vi redan ledande Republikaner från Florida som varit med om detta tidigare och löst det samt Rudy på plats som stoppar alla "hemmakokta" röster.

Hoppas du har rätt. Källa på det förstnämnda?
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Varför säger alla att Trump kommer förlora PA? Han leder ju stort där med 88% av rösterna räknade. Fattar inte!

Stora negerområden kvar.

Negrerna har samlat sig i detta val och gett Biden segern. Tråkigt för negrerna att de bara kommer att få det sämre som vanligt när det är DNC som styr.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
PA då? Biden är storfavorit där nu
86% räknade och Trump leder med 4 procentenheter. Vi får se. Det viktiga är att folkets vilja går igenom.
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Eller republikaner.

Vad jag förstått av mina amerikanske vänner som poströstat så får de en speciell röstkupong i brevlådan. Jag förmodar man måste be att få en hemskickad. En av mina vänner och hennes man fick aldrig sina i brevlådan. Hon åkte därför till nåt kontor för att få tag i såna kuponger, men man kunde bara ge henne hennes egen kupong. Hennes man var tvungen att åka dit själv för att få sin.

Så man måste först registrera sig (de fattigaste är sämst på att registrera sig) och sedan begära en kupong (eller vad det nu kan kallas) för poströstning. Dvs man måste vilja rösta. Och då vet man nog hur man postar en sån kupong. Att det inte kommer folk och hämtar upp dessa i bil.

Därför jag jag svårt att se hur republikaner eller demokrater kan åka runt bland fattiga och få tag i deras kuponger. Först måste de fattiga som sagt var ha registrerat sig för att rösta. Sen måste de ha en kupong. Och slutligen måste de vara villiga att låta en främmande människa ta hand om ens röst bara si så där. Visst man kan köpa en röst för pengar, men man ska inte ta för givet att någon som är fattig ändå är villig att släppa ifrån sig sin röst. För många i USA är rätten att rösta helig, eller vad jag ska kalla det, både bland fattiga och rika.

Jag tror därför inte att något parti kan resa runt bland fattiga och köpa upp stora mängder röster utan att någon i dessa kvarter skvallrar om vad som händer.

Men du får gärna berätta hur du tror det ska ha gått till. Gärna något logiskt och verklighetsförankrat.

Men det verkar ju inte vara så att man blir avbockad på något sätt? Vi får ju också valsedlar("kuponger") hem i brevlådan från alla olika partier några veckor före valet, men de är ju helt värdelösa så länge de inte läggs tillsammans med röstkort och bekräftas med id-kort i en lokal för förtidsröster.

I USA skulle man egentligen bara kunna påstå:
"Så här många röstkuponger skickade vi ut och så här många fick vi tillbaka via posten"
Finns ju ingen som helst kontroll. Eller?
Senast redigerad av kofotskenta 2020-11-05 kl. 00:41.
Medlem
Besticks avatar
Och varför fortsätter ni att skriva att Trump kanske tar AZ? AZ är väl klart sen länge?
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Eller republikaner.

Vad jag förstått av mina amerikanske vänner som poströstat så får de en speciell röstkupong i brevlådan. Jag förmodar man måste be att få en hemskickad. En av mina vänner och hennes man fick aldrig sina i brevlådan. Hon åkte därför till nåt kontor för att få tag i såna kuponger, men man kunde bara ge henne hennes egen kupong. Hennes man var tvungen att åka dit själv för att få sin.

Så man måste först registrera sig (de fattigaste är sämst på att registrera sig) och sedan begära en kupong (eller vad det nu kan kallas) för poströstning. Dvs man måste vilja rösta. Och då vet man nog hur man postar en sån kupong. Att det inte kommer folk och hämtar upp dessa i bil.

Därför jag jag svårt att se hur republikaner eller demokrater kan åka runt bland fattiga och få tag i deras kuponger. Först måste de fattiga som sagt var ha registrerat sig för att rösta. Sen måste de ha en kupong. Och slutligen måste de vara villiga att låta en främmande människa ta hand om ens röst bara si så där. Visst man kan köpa en röst för pengar, men man ska inte ta för givet att någon som är fattig ändå är villig att släppa ifrån sig sin röst. För många i USA är rätten att rösta helig, eller vad jag ska kalla det, både bland fattiga och rika.

Jag tror därför inte att något parti kan resa runt bland fattiga och köpa upp stora mängder röster utan att någon i dessa kvarter skvallrar om vad som händer.

Men du får gärna berätta hur du tror det ska ha gått till. Gärna något logiskt och verklighetsförankrat.
Ungefär som socialdemokraterna gör i Sverige när de bussar äldre och invandrare till vallokaler.

Demokraterna hjälper svarta i deras områden att registrera sig, när kupongen kommer (förmodligen samma dag för de flesta) hämtar de upp den och använder den för att rösta (efter att de signerat). Egentligen inget valfusk per se men också lite omoraliskt då personer borde få anstränga sig själva för att rösta. Var det Georgia som gått fran 65% valdeltagande till 89% (med reservation för att det kan vara fake news).

Jag har ingen fakta eller indikation att det gått till på det här sättet, men eftersom delar av Demokraterna är lika Socialdemokratin vore det logiskt om de använde samma strategi.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Varför tror du att Trump var så snabb att få in denne domaren Barrett innan valet??😁😉

Kanske för att han trodde att hon skulle kunna hjälpa honom i ett sånt här läge. Men det kommer hon inte göra.
Medlem
Fler och fler vittnesmål om valfusk/fulspel från "demokraterna" strömmar in.

Kommer sluta illa det här
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Tänk att Biden sa rakt ut att han vill lägga ner hela oljeindustrin. Och Trump förlorar ändå mot honom??!!?!
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Nej, de kommer inte göra någonting. De värnar om konstitutionen och har nog mer respekt för sitt ämbete än att gå Trumps ärenden. Han beter sig som ett trotsigt barn. Möjligt att han själv förväntar sig att de ska hjälpa honom, men det kommer inte ske.

Wait and see 😉

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in