2020-11-05, 00:22
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bondeland
Även Sverige saknar info om hur många som finns i detta land. Sossarna sa nej till ny folkräkning.

Vi har dock inte samma möjlighet för folk att låta folk att vara helt utanför systemet, för eller senare så måste du används dig av ditt personnummer och jag tror inte folk föder hemma på samma sätt som i USA
2020-11-05, 00:22
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Trump kommer att begära omräkningar inPenn, Arizona, Michigan, Wisconsin och Nevada. Sedan ser han till att sätta bara republikaner för att räkna rösterna..Så att man vet att det kommer att gå rätt till..
Så enkelt är det inte vid en omräkning!
Det är personal som delstaten tillsätter oavsett parti sedan så finns det övervakare i lokalen tillsammans med valkommitténs personal i delstaten, Så det handlar bara om övervakning så räknandet går rätt till inget annat och omräkningen ger sällan mer än runt 500 röster max som kan flippa!
2020-11-05, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Det faktum att republikanerna tog senaten är tillräckligt för att rövknulla demokraterna. Nu blir det ingen court packing på ett tag.

Det betyder att demokraterna inte kommer att få igenom ett jävla skit.

Demokraterna var helt säkra på att de skulle få majoritet i senaten men det sket sig fullständigt. Snacka om pinsamt för DNC som lade ner helt sanslösa summor pengar på senatvalet. Fox News diskuterade detta fiasko tidigare.

Ja, den senildemente Joe Biden kommer få enorma problem. Men han kommer nog inte fatta så mycket vad som pågår ändå. Det ska bli riktigt underhållande att se och höra honom prata, det har ju gått väldigt bra hittills.. Han sluddrar som en alkoliserad apa, säger fel namn, tappar tråden mitt i meningar och börjar svamla utan att man fattar någonting om vad han pratar om. Hur FAN ska en sådan person kunna klara av ett så intensivt och krävande jobb som det amerikanska presidentskapet innebär?
Medlem
Ställer samma fråga som innan:
Jag som nyliberal är överlycklig att Biden vann eftersom att han kommer att öka globaliseringen och kämpa för öppna gränser, mer mellanstatliga relationer och en starkare kapitalism. Men hur fan kan vänstermänniskor vara glada över detta? Okej att ni inte gillade Trump, men hur i helvete kan ni vara så jävla lyckliga över en nyliberal president? Helt jävla absurt
Medlem
overnauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joepeshi
Nevada är och blir blått som de senaste 2 decenniernas val.

Historien kan förändras min vän.

2016 fick Trump 45,5% i Nevada och just nu har han 48,7% med 75% räknade.

Ingen vet om de resterande 25% rösterna innehåller tillräckligt många röster på Trump för att plocka staten.

Jag säger inte att det är sannolikt, men chansen/risken är inte borträknad än.
Medlem
Kurrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xXoyKillSs
Nu kommer apelsinen hävda valfusk och att rösterna från storstäderna inte ska räknas
Men i Arizona och Nevada, där Biden leder, där tycker Trump att man ska fortsätta räkna. Men i Pennsylvania ska det stoppas, för där leder han. Hur någon faktiskt kan tro att Trump är en ärlig person, och inte bara en lögnare som endast säger saker om det kan hjälpa honom oavsett om det är sant eller inte, är helt otroligt.
Medlem
Plockar Trump Nevada, Pennsylvania och Georgia så faller väl Biden på målsnöret?

Trump leder i Pennsylvania och Georgia, och Biden har väldigt knapp ledning i Nevada. Helvete vad tight.
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSlyFoX
Trump har vunnit PEN NC OCH GA allt annat är bara jävla skitsnack för att försöka fiffla! han ska ha dom och AZ kommer flippa rött.

Trump har precis vunnit!

Han claimade Pensylvania, Georgia, North carolina och Michigan. Kolla hans twitter!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
MÖJLIGT RÖSTFUSK NEVADA, CLARK COUNTY (LAS VEGAS)
102% inlämnade röster på 100% registerade röstberättigade upptäckt av Judicial Watch.
https://twitter.com/TomFitton/status/1324118477158961155

Den där Tom Fittan är bara ännu en av Trumps propagandamaskinister. Trovärdighet = noll för oss som är utanför sektbubblan.
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Kom igen då med lite fakta. Men jag bekymrar mig inte att du har någon, men du får chansen. Källa tack och verifierad skall den vara det betyder i sin tur att det duger inte med en tweet, eller en bild eller får någon suspekt blogg, blaska eller låtsas vittnen. Det finns internationella observatörer på plats. Slå upp det och läs på sen kan du återkomma.

Läs lite mellan raderna, det kan inte komma som en överraskning för dig att de finns gigantiska hål i säkerheten kring röstningen i USA. Nr 1 posten kör runt med valsedlar. Nr2, massa stater behöver du inte ens legitimation för att rösta. Finns 1000 saker som är helt sjukt med det systemet
Medlem
Erpatjoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det spelar ingen roll hur klart och tydligt Trump uttrycker sig när media hela tiden tolkar allting illvilligt.

Vi såg samma sak med "last night in Sweden". Att du orkar försvara fake news-media säger en hel del om vilken ohederlig person du är.

Vad menade han med last night in Sweden då? Menar du att han försa sig?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cateatdog
Jag fullkomligt Älskar att sitta här. Gav upp min vita månad och köpte några bärs.

Denna tråden borde flyttas till humortråden. Jävlar vad jag njuter av allt och det bästa är att just nu är det som en evighetsläsning.

Går jag å hämtar en öl och pratar några ord med jycken så finns det några sidor till.

Denna dödsångest det är för vissa som för några timmar sedan firade. Människor som vägrar acceptera vad en befolkning låååångt bort från oss valt.

Livet är så saaaaaatans orättvist och det fiskas, och det är judarnas fel, BLMs fel, medias fel, Kinas fel... Det tar fanimej ALDRIG slut.
När folk är så känslomässigt involverade i detta och blir så jääääävla upprörda men samtidigt minsann att alla andra är hjärntvättade och det är konspiration och valfusk.

Spännande och underhållande. 2 gubbar som delar världen i lika många känslor som det finns befolkning.
Jag själv förstår inte varför folk är så jääääävla engagerade men bara sitter på nätet och tycker ist för att faktiskt göra något.

Folk hatar, älskar, tycker, gillar och delar och låtsas bry sig.
Folk som faktiskt på riktigt gör något hatas. Politiker, Greta eller alla som offentligt står för saker.

Det är underhållning att se vad folk engagerar sig online men inte engagerar sig på riktigt.

Troligen det bästa inlägget i tråden. En gång i ungdomen trodde man att internet skulle vara bra för samhället men istället har vi fått ett överflöd av religiösa fanatiker, höger/vänstertroll med ett ordförråd från ”Livets Hårda Skola”, antivaccinförespråkare, konspirationsteoretiker , QAnon, fan och hans moster. 😂

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in