2020-11-05, 00:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta
Det säger jag inte. Det kanske finns sätt att fuska i Sverige också. Min tilltro till samhällets institutioner är i botten så det skulle inte förvåna mig.

Tilltron och sammanhållningen i det mångkulturella USA har varit dålig länge och det kommer bara bli värre.
Sverige går samma utveckling till mötes tyvärr.

Det fuskas i Sverige också, men det är svårare.

I USA kan man rösta utan att legitimera sig och det kan drälla in suspekta poströster i efterhand.
2020-11-05, 00:20
Medlem
Klanledarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xXoyKillSs
Kommer bli inbördeskrig oavsett
Ja det kommer antagligen bli en motsvarighet till Nord mot Syd 1861-1865.

Kan det vara så att USAs kultur, för att inte säga väst, nått vägs ände och behöver rening? Globalisering och klimatalarmism förstår snart varje 12 åring är fel.
2020-11-05, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Poströster är helt tokigt, finns det något annat civiliserat land som har det systemet?

Vad hindrar demokraterna från att åka runt och samla fattigas röstsedlar och fyller i dem?
du kan poströsta i Sverige

vad hindrar republikanerna från att åka runt och samla fattigas röstsedlar och fyller i dom?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Du måste ha röstkort och det kontrolleras att du är du, det är inte lika säkert som i Sverige men det är risken man får ta med att vägra ha statliga myndigheter som kontrollerar hur många det är som lever i landet, finns de i USA som saknar social security nummer och som aldrig registreras som födda (extremt ovanligt men det händer rätt ofta att det upptäcks när folk försöker ta värvning i militären)

Även Sverige saknar info om hur många som finns i detta land. Sossarna sa nej till ny folkräkning.
Medlem
Trump 214
Röster kvar: 60

Det är möjligt.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
4 år nu som republikaner måste se till att Biden och dems får äta bajs varje dag!! De ska inte få en tum utan en fight. Så som media och vänsterpacket pissat på Trump ska vi pissa på Biden. Aldrig i livet att vi ska enas. Vänstern ska utrotas. Ser gärna att det börjar skjutas i USA.

Mm. Du formulerar det mycket bättre än vad moi är kapabel till.

En sak är säker, tror inte det blir lätt för Harris att få mycket gjort till -24.

Joina Parisavtalet med Senaten emot sig. Njaee

Sluta med fracking...Njaee

Sluta med kol... Njaee
2020-11-05, 00:22
Medlem
Wisconsins valdeltagande genom åren:

1960 - 72.99%
1964 - 68.68%
1968 - 65.98%
1972 - 62.45%
1976 - 66.38%
1980 - 67.35%
1984 - 63.43%
1988 - 61.00%
1992 - 68.99%
1996 - 58.00%
2000 - 67.01%
2004 - 73.24%
2008 - 69.20%
2012 - 70.14%
2016 - 67.34%

2020 ... 89.25% (3,288,771 av 3,684,726)

Belgien har obligatoriskt valdeltagande och deras högsta valdeltagande var 2014 med 87%.

Är det tack vare den alldeles helt förträffliga och karismatiska Biden eller kan det kanske pågått valfusk?
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Promeneramera
Jag har inte sagt att han riskerade miljoner människors liv. Inte alls.
Tror inte någon tog det på allvar.
Möjligtvis fanns det väl enstaka tandlösa republikaner med tätt sittande ögon som tyckte att det lätt genomtänkt och förnuftigt. Och presidenten själv då förstås.

It's better to keep your mouth shut and appear stupid than open it and remove all doubt.
Återigen så borde du kunna rabbla bättre än så utan att komma med förolämpningar som dryper av klassförakt och hat.
Något säger mig att det inte kommer hända
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Poströster är helt tokigt, finns det något annat civiliserat land som har det systemet?

Vad hindrar demokraterna från att åka runt och samla fattigas röstsedlar och fyller i dem?

Eller republikaner.

Vad jag förstått av mina amerikanske vänner som poströstat så får de en speciell röstkupong i brevlådan. Jag förmodar man måste be att få en hemskickad. En av mina vänner och hennes man fick aldrig sina i brevlådan. Hon åkte därför till nåt kontor för att få tag i såna kuponger, men man kunde bara ge henne hennes egen kupong. Hennes man var tvungen att åka dit själv för att få sin.

Så man måste först registrera sig (de fattigaste är sämst på att registrera sig) och sedan begära en kupong (eller vad det nu kan kallas) för poströstning. Dvs man måste vilja rösta. Och då vet man nog hur man postar en sån kupong. Att det inte kommer folk och hämtar upp dessa i bil.

Därför jag jag svårt att se hur republikaner eller demokrater kan åka runt bland fattiga och få tag i deras kuponger. Först måste de fattiga som sagt var ha registrerat sig för att rösta. Sen måste de ha en kupong. Och slutligen måste de vara villiga att låta en främmande människa ta hand om ens röst bara si så där. Visst man kan köpa en röst för pengar, men man ska inte ta för givet att någon som är fattig ändå är villig att släppa ifrån sig sin röst. För många i USA är rätten att rösta helig, eller vad jag ska kalla det, både bland fattiga och rika.

Jag tror därför inte att något parti kan resa runt bland fattiga och köpa upp stora mängder röster utan att någon i dessa kvarter skvallrar om vad som händer.

Men du får gärna berätta hur du tror det ska ha gått till. Gärna något logiskt och verklighetsförankrat.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Det är en demokrati, det säger ganska mycket att en presidentkandidat får flest röster genom alla tider och inte på grund av att folk tycker om honom, utan att en stor del av befolkningen avskyr den sittande presidenten. Det kallas en demokrati.

Ja om vederbörande vinner utan valfusk.

Men det återstår ju att se. Vill jänkarna ha Biden så ska de få honom.
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WolfmanJackSr
Kreml ser helst att Trump sitter kvar. De har inga hållhakar på Biden så de är oroliga för att de inte ska kunna styra honom lika bra som de gjort med Trump

Ha ha. Du har inte kollat Lap Top From Hell hör jag. Biden familjen har fått 3.5miljon dollars av Moskvas Borgmästarfamilj (frun sände pengarna). Denna familj är direkt knutna till Putin.

Biden är köpt i alla väderstreck. Tyvärr.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Pennsylvanias secretary of state talar nu. Fox news.

Dom demonstrerar där nu med ord som räkna varenda röst.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in