Citat:
Ursprungligen postat av
Jeff.Beck
Poströster är helt tokigt, finns det något annat civiliserat land som har det systemet?
Vad hindrar demokraterna från att åka runt och samla fattigas röstsedlar och fyller i dem?
Eller republikaner.
Vad jag förstått av mina amerikanske vänner som poströstat så får de en speciell röstkupong i brevlådan. Jag förmodar man måste be att få en hemskickad. En av mina vänner och hennes man fick aldrig sina i brevlådan. Hon åkte därför till nåt kontor för att få tag i såna kuponger, men man kunde bara ge henne hennes egen kupong. Hennes man var tvungen att åka dit själv för att få sin.
Så man måste först registrera sig (de fattigaste är sämst på att registrera sig) och sedan begära en kupong (eller vad det nu kan kallas) för poströstning. Dvs man måste vilja rösta. Och då vet man nog hur man postar en sån kupong. Att det inte kommer folk och hämtar upp dessa i bil.
Därför jag jag svårt att se hur republikaner eller demokrater kan åka runt bland fattiga och få tag i deras kuponger. Först måste de fattiga som sagt var ha registrerat sig för att rösta. Sen måste de ha en kupong. Och slutligen måste de vara villiga att låta en främmande människa ta hand om ens röst bara si så där. Visst man kan köpa en röst för pengar, men man ska inte ta för givet att någon som är fattig ändå är villig att släppa ifrån sig sin röst. För många i USA är rätten att rösta helig, eller vad jag ska kalla det, både bland fattiga och rika.
Jag tror därför inte att något parti kan resa runt bland fattiga och köpa upp stora mängder röster utan att någon i dessa kvarter skvallrar om vad som händer.
Men du får gärna berätta hur du tror det ska ha gått till. Gärna något logiskt och verklighetsförankrat.