2020-11-05, 00:05
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Verkligen, skrattretande när Joe Biden har fått flest röster i amerikansk valhistoria och folk menar att han bara vinner pga ett påhittat fusk.
Han vinner PV med 3 miljoner
Jag kan delvis förstå de som vill reformera valsystemet
Kanske ge PV ett par egna elektorer?
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erpatjoff
Staten kommer gå ut med resultatet under dagen, dom kommer inte vänta till imorn skrev dom.

Var kan man läsa det?
Medlem
Ett gemensamt drag för Trump anhängarna i tråden verkar vara att de är dåliga förlorare.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refund
Inte enligt spelbolagen. Då trump ger x6 pengarna och biden nästan ingenting. De brukar vara försiktiga med att förlora pengar.
Igår var det tvärtom.
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Poströster är helt tokigt, finns det något annat civiliserat land som har det systemet?

Vad hindrar demokraterna från att åka runt och samla fattigas röstsedlar och fyller i dem?

Vad hindrar republikanerna?
2020-11-05, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WolfmanJackSr
Vad menar du? Javisst rösterna redovisas i dels antal röster och dels i procent av totalt avgivna röster. Den som får flest röster, högst antal = högst procentsiffra, vinner samtliga elektorsröster, förutom in Nebraska och Maine där fördelas elektorsrösterna mellan båda kandidaterna.

Ja, jag har inte sagt att antal inte spelar roll. Jag har sagt att elektorsrösterna kan skifta efter att ena parten har kommit upp i 270, beroende på hur många procent av rösterna det är kvar att räkna, eftersom många stater uppger resultat innan de har räknat alla röster.
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Poströster är helt tokigt, finns det något annat civiliserat land som har det systemet?

Vad hindrar demokraterna från att åka runt och samla fattigas röstsedlar och fyller i dem?

Tekniskt sett så är våra förtidsröster poströster
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Promeneramera
För egen del tycker jag det är läskigt när världens mäktigaste man föreslår injektion av desinfektionsmedel i lungorna som botmedel mot covid.

Det är ju bara ett exempel, on top of my mind. Det finns många fler, men jag orkar inte rabbla. Du fattar nog.

Varsågod, slit mig i stycken.
Har han beslutat om att alla ska injicera desinfektionsmedel i lungorna eller var det bara något han skrev på Twitter för att han hört av någon läkare att det eventuellt skulle kunna lindra vissa symptom?

Sociala medier != Presidentorder

Trump: "Det här desinfektionsmedlet kanske fungerar? Vi kan rädda många liv!"

Du och MSM: "Han vill riskera miljoner människors liv med dödliga injektioner!!!"

Du borde nog kunna "rabbla" lite bättre än så här.
Medlem
Refunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Ja, Sverige.
Du kanske missar att folk i USA jobbar på en vanlig veckodag som en onsdag som igår.
Men svenska poströster går inte att förfalska på samma sätt. Jag bor själv utomlands och har poströstat. Du ska ha 2 oberoende vittnen som ska skriva under och bifoga ditt röstkort som du bara kan använda 1 gång. Det går inte att både poströsta och fysiskt rösta i Sverige - men i USA går det.
Medlem
TheSlyFoXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Och är det här allt som återstår att räkna? Dvs. OM det nu genom ett mirakel får AZ att tippa över till rött, kan det dyka upp någon annan obehaglig överraskning i form av sena poströster som är 100% Biden röster?

Det som betyder något iaf... eller om han tar nevada.
Det är ju just det som är det misstänka fusket eftersom observatörer inte fått övervaka såna röster i vissa stater och lokaler.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Visst, men vilken substans talar för att Biden inte kniper hem detta? Du har inte torrt på fötterna här.

Först får du allt ta och länka till ett inlägg jag har skrivit där jag påstår att Biden inte kommer vinna.
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Canarybird
Jag tror fortfarande att Trump kommer att vinna, det finns inget som säger att biden leder stort.

Båda har lika stor chans att vinna.
Så ser det ut på pappret och så ser jag på saken om jag får välja. Det blir ett himla trixande när man ska hålla på och ta hänsyn till att olika nu oräknade distrikt brukar domineras av demokraterna, att det återstår poströster osv. Talar alla dessa saker för Biden? Ja, men vi måste räkna med slumpen och/eller det som brukar kallas det oväntade.
Senast redigerad av Blot-Sven 2020-11-05 kl. 00:09.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in