2020-11-04, 22:26
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Det ska dom inte göra heller. Poströster kommer sammanställas och redovisas först imorgon i Nevada.

Gäller samma procedur i Arizona? Det rör sig inte där heller.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Ett väldigt bra tal. Statsmannamässigt, ödmjukt och uppmaning till ett enande mellan demokrater och republikaner. Snart kommer Trump och ska göra den totala motsatsen.

Japp, ett bra och värdigt tal. Men lätt att prata om enighet och samarbete nu när demokraterna hållit på som de gjort i 4 år under Trump. Det enda man försökt med är väl att förstöra och förhala?
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Nu är det bara Arizona och Nevada kvar. Vinner han dessa (som allt tyder på) så är det klart, han har 270.

Då blir det väldigt kul att se vad som händer med Trumpen. Kommer han erkänna sig besegrad (som alla Pro-Trumpers här hävdar att han gladeligen gör om han förlorar), eller kommer han att bråka och vägra erkänna sig besegrad (som jag tror).

Vi får se.

Han kommer aldrig att erkänna sif besegrad! Bara kolla hur de håller på..Allt som han själv inte vunnit SKA räknas om. Själv han enligt sig själv redan ha vunnit PA men mycket som återstår!
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Så härligt. Han kommer att gå till historien som en av de absolut värsta presidenterna i USA:s historia.
Hon kommer det. Harris blir president. Väl spelat, Dems.
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Biden tar i princip avstånd från TDS. Kommer bli tuffa withdrawal symptoms för pajasarna i tråden.

Som jag skrivit tidigare: detta är första steget till en rehabilitering av Trump som en färgstark och ultimately omtyckt president. Knappast "stor" i dess normala betydelse, men en som gjorde avtryck och formade sin samtid.

Tror inte presidenten kommer ha några större problem att chilla ner efter 4 hektiska år.

Blir upp till Creepy Joe nu att hantera Antifa, BLM och Kinaviruset. Önskar honom allt väl, men tror det blir en kort smekmånad.
Det här var ett fint inlägg. Jag har inte sett på saken på det sättet tidigare, men du har kanske rätt i det du skriver. Jag har känt att jag skulle sakna upptågen med Trump i WH, att han gör sin grej och att han gör det bra (alltid retar det någon...), men det kryper säkert fram på flera håll med tiden att Trump vid makten var en rätt kul grej ändå.

Och det blir inte lättare för Biden. Svettigt.
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Finns de någon chans att Trump vinner eller är det helt kört?

Jag tror det är ganska osannolikt.

Biden ser ut att ha både Arizona och Nevada i en liten ask.

Dessutom ser det ut som han kommer ta Pennsylvania:
1.2 miljoner röster kvar att räkna
Biden ligger under med 320.000 röster, och tar >70% av allt som räknas nu
Medlem
theshades avatar
Röstfusket verkar ju systematiskt med att man medvetet gett felaktiga pennor till de som ska rösta Trump och brännt stulna Trump-röster. Vad mer?
Medlem
Citat:
17 elektorsröster kvar för Biden nu. Nevada och Arizona, så är saken biff.
Enligt mig och mina kollegors matematiska formler går AZ till Trump med ca 92% chans.

Tror starkt på att Trump vinner, särskilt efter omräkningarna och efter att Lawyers For Trump har lagt fram sina stämningar (angående valfusket).
2020-11-04, 22:27
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Gäller samma procedur i Arizona? Det rör sig inte där heller.

Ja. Samma sak även i Georgia. Vet inte hur det är med North Carolina, men antar att det gäller därmed då räknandet stått stilla där bra länge nu.
Medlem
Citat:
Ja, förutsatt att Biden vänder där så räcker det. Vilket han mycket väl kan göra. Men hursomhelst, Bidens vägar till Vita Huset är fler än Trumps.

Nej, det kan han inte. Det funkar inte så i USA. Då kommer militären och släpar ut honom om så behövs.

Så härligt. Han kommer att gå till historien som en av de absolut värsta presidenterna i USA:s historia.
Något säger mig att amerikansk militär inte har rätt att vistas på Vita Husets mark.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Nja, tror inte det. Däremot har de nog inget emot att se Harris som president när Biden dör/blir avsatt/avgår.

Om Biden skulle dö så faller det sig naturligt att vicepresidenten tar över, ja. Men jag tror inte det kommer ske, han verkar vara i gott fysiskt skick för en 78-åring. Jag tror att han kör sina 4 år, men att Demokraterna sedan nominerar någon annan att ta över vid nästa val.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Röstfusket verkar ju systematiskt med att man medvetet gett felaktiga pennor till de som ska rösta Trump och brännt stulna Trump-röster. Vad mer?

Pennor? Tror du de kör valsedlar som Sverige? De kör ju med datamaskiner

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in